فاني خبرداد:
تابناک: وزير آموزش و پرورش گفت: مدرسان و كاركنان دانشگاه فرهنگيان الگوي رفتاري بزرگي براي معلمان آينده كشور محسوب مي‌شوند.
کد خبر: ۳۲۰۶
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۸ 07 February 2015

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا،‌ علي‌اصغر فاني امروز (پنجشنبه) در اختتاميه جشنواره فرهنگي هنري اساتيد و كاركنان دانشگاه‌هاي فرهنگيان سراسر كشور با تبريك دهه فجر با اشاره به اينكه دانشگاه فرهنگيان يك سازمان استراتژيك براي آموزش و پرورش محسوب مي‌شود، اظهار كرد: تعليم نيروي انساني به عنوان عامل اصلي توسعه پايدار كشور بر عهده اين دانشگاه است.

وي با بيان اينكه دانشگاه فرهنگيان زير ساخت اصلي تامين نيروي آموزش و پرورش محسوب مي‌شود، تصريح كرد: معلم در آموزش و پرورش ركن اصلي است و تعليم معلم در دانشگاه‌‌هاي فرهنگيان كشور صورت مي‌گيرد.

وزير آموزش و پرورش ادامه داد: كاركنان دانشگاه فرهنگيان و مدرسان آن نقش كليدي در ساخت آينده كشور دارند زيرا مدرسان و كاركنان اين دانشگاه الگوي رفتاري بزرگي براي معلمان آينده كشور محسوب مي‌شوند.

فاني با اشاره به بیانات مقام معظم رهبري در خصوص دانشگاه فرهنگيان گفت: به فرموده مقام معظم رهبري دانشگاه فرهنگيان تربيت معلم را برعهده دارد و اين معلمان بايد در تمام زمينه‌هاي فرهنگي، علمي و اجتماعي بايد فعال باشد.

وي در خصوص مصوبات مربوط به دانشگاه فرهنگيان در وزارت آموزش و پرورش گفت: در جهت تبديل وضعيت مدرسان دانشگاه فرهنگيان به عضو هيئت علمي اقدامات خوبي انجام شد و اين طرح در دولت به تصويب رسيد.

وزير آموزش و پرورش با اشاره به تدوين لايحه رتبه‌بندي معلمان براي ارايه به مجلس شوراي اسلامي اصفهان گفت: رتبه‌بندي معلمان موجب افزايش انگيزه، مهارت‌ها و شايستگي آن‌ها مي‌شود و در بهسازي نظام آموزش و پرورش بسيار موثر است.

فاني با اشاره به افتتاح مركز ارزيابي حرفه اي معلمان در آينده‌ نزديك در دانشگاه فرهنگيان ادامه داد: دانشگاه فرهنگیان پذيرش دانشجو را از سال 91 آغاز كرده و اولين خروجي‌هاي اين دانشگاه سال 95 وارد آموزش و پرورش مي‌شوند اين دانشجويان در حال حاضر دانشجو معلم هستند و آموزش و پرورش نسبت به تمام آن‌ها تعهد خدمت دارد.

هم‌چنين محمود مهرمحمدي، رييس دانشگاه‌هاي فرهنگيان كل كشور در اين مراسم با اشاره به اينكه يك مربي مي‌تواند آنچه در قرآن كريم آمده را با زبان حكمت و منطق، به دانشجويان منتقل كند،‌ افزود: دانشجويان اين دانشگاه در آينده وظيفه تعليم و تربيت آيندگان كشور را بر عهده دارند.

وي با بيان اينكه اگر ارزش‌هاي انقلاب را در معلمان نهادينه كنيم، مي‌توانند مروجان خوبي براي آيندگان باشند، ادامه داد: دانشگاه فرهنگيان نقش بسيار مهمي در زمينه اجتماعي و فرهنگي جامعه دارد و مي‌تواند افرادي را تربيت كند كه ادامه حيات انقلاب و آرمان‌هاي امام خميني (ره) را بر دوش بكشند.

جشنواره فرهنگي هنري اساتيد و كاركنان دانشگاه‌هاي فرهنگيان سراسر كشور در رشته‌هاي حفظ، ترتيل، قرائت و تفسير قرآن كريم، تحقيق در نهج البلاغه و در حوزه‌هاي هنري عكاسي، خوشنويسي نگارگري در موسسه آموزش عالي شهيد رجايي شهيد دانشگاه‌هاي فرهنگيان استان اصفهان برگزار شد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار