زرگرپور در جمع خبرنگاران:
تابناک: استاندار اصفهان گفت:شهرداری و اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان برسر چند موضوع ازجمله مترو،‌۱۰۰۰خانه تاریخی و واگذاری مسئولیت‌های میراث به شهرداری دارای نقاط تلاقی هستند که نیاز به بررسی دارد.
کد خبر: ۳۲۴۶۷
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۸ 08 May 2015
به گزارش تابناک به نقل از مهر،‌ رسول زرگرپور شامگاه پنجشنبه در جمع خبرنگاران در حاشیه بازدید از کارخانه ریسباف اصفهان در خصوص برخی از اظهار نظر مسئولان شهری در خصوص روند فعالیت‌های میراثی در ایستگاه‌های مترو اصفهان در میدان امام حسین(ع) و خیابان چهارباغ عباسی اظهار داشت: البته باید یادآور شوم که این مسئولان نقل قول‌های بنده را عنوان کردند چرا که من بیان کردم که فرق بین فعالیت‌های عمرانی میراث فرهنگی و فعالیت‌ مهندسی عمرانی این است که در مهندسی عمران با لودر و در میراث با استفاده از چای خوری این کار را انجام می دهند و این یک حقیقت است.

وی با بیان اینکه از حدود ۱.۵ سال گذشته تاکنون هیات کارشناسی ۵ نفره متشکل از میراث فرهنگی،‌ قطار شهری و استانداری بر لحظه به لحظه فعالیت‌‌های صورت گرفته در مترو اصفهان نظارت کافی را دارند، ابراز داشت: از این رو همه باید آستانه تحملشان را بالا ببرند و مطمئن باشند که هر لحظه که چیز با ارزشی پیدا شود کار را تا کارشناسی‌ها تعطیل و بعد ادامه دهند.

استاندار اصفهان با اشاره به اینکه نقطه تلاقی شهرداری و میراث فرهنگی چند مورد است، ابراز داشت: از این رو در حال حاضر مهم‌ترین موضوع بحث مترو است که این مساله موجب شده است طی ۱۰ سال گذشته پروژه قطار شهری اصفهان به دلیل اختلاف میراث و شهرداری قفل بماند.

وی افزود: در حال حاضر از مسئولان شهرداری و میراث فرهنگی درخواست کردم که صلح را برقرار کنند و پس از بهره‌برداری از مترو حاشیه‌‌ها را دنبال کنند.

زرگرپور با بیان اینکه وجود بیش از یک هزار خانه ستاره دار تاریخی نیز از دیگر نقاط تلاقی شهرداری و میراث فرهنگی است،‌ افزود: دراین راستا باید برنامه‌ریزی شود که چه تعداد از این خانه‌ها واقعا ارزش تاریخی دارد و ساماندهی آنها در دستور کار قرار گیرد.

وی اعلام آمادگی شهرداری در خصوص انجام برخی از وظایف میراث فرهنگی را نیز از دیگر نقاط تلاقی شهرداری و میراث فرهنگی در اصفهان عنوان کرد و ابراز داشت: این موضوع در سفر رئیس جمهور به اصفهان نیز مطرح شد و از این رو باید یادآور شوم که وظایف حاکمیتی میراث فرهنگی به هیچ وجه امکان واگذاری ندارد ولی برخی از تصدی‌گری‌های میراث را می‌توان به شهرداری واگذار کرد.

مردم نگران روند اجرایی پروژه‌های آبرسانی نباشند

استاندار اصفهان در ادامه در خصوص برخی از اظهارات مسئولان استان‌های همجوار در خصوص روند پیشرفت پروژه‌های آبرسانی در استان اصفهان نیز گفت: رسانه‌ها و مردم نگران نباشند همانطور که قبلا گفتم این پروژه‌ها با قدرت در حال پیشروی است.



منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار