تابناک: دانشجویان دانشگاه آزاد خوراسگان در اعتراض به برخی مشکلات موجود در این واحد دانشگاهی، دست به تجمع صنفی زدند!
کد خبر: ۳۲۵۰۱۶
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۹ 07 November 2016
به گزارش تابناک اصفهان، جمعی از دانشج.یان دانشگاه آزاد خوراسگان در اعتراض به برخی مشکلا موجود در این دانشگاه به تجمع صنفی در دانشگاه دست زدند.
 
دانشجویان این دانشگاه که از وضعیت افزایش شهریه ها، پارکینگ و دیگر امکانات خدماتی دانشگاه خوراسگان گلایه دارند، از مسئولان دانشگاه انتظار دارند به مطالبات آنها که مدت هاست مطرح اما مورد بررسی قرار نگرفته است، رسیدگی کنند.
 
یکی از دانشجویان معترض در گفت و گو با ایسنا، گفت: پارکینگ در شماره یک دانشگاه به صورت رایگان بود که از ترم جدید هزینه ورود به آن، به هزار تومان افزایش یافته و هزینه ورود به پارکینگ از در شماره دو، 500 تومان بوده که در ترم جدید به هزار تومان افزایش یافته است.

این دانشجوی دانشگاه آزاد اصفهان اضافه کرد: شهریه دانشگاه نیز، 150 هزار تومان افزایش پیدا کرده که یکی از مسایل مورد اعتراض دانشجویان است.

همچنین یکی از دانشجویان رشته حقوق دانشگاه آزاد خوراسگان گفت: برخی از اساتید خوب دانشگاه که از تهران می‌آمدند و استاد نیمه وقت بودند در ترم جدید به دلایل نامعلوم دیگر در دانشگاه دیده نشدند و حتی شنیده‌ام که برخی از این اساتید به حالت قهر از دانشگاه رفتند و برگه‌های پایان ترم مربوط به برخی از امتحانات را تصحیح نکرده‌اند.

وی افزود: گفته می‌شود دانشگاه قصد دارد تنها با اساتید تمام وقت فعالیت کند و قصد همکاری با اساتید نیمه وقت را ندارد.

این دانشجو گفت: مطالبات تجمع کنندگان کاملا صنفی است نه سیاسی و مسئولان دانشگاه باید به درخواست‌ها پاسخ منطقی دهند در غیر اینصورت برای تجمع‌های دیگر نیز اطلاعیه‌هایی صادر می‌شود و به احتمال زیاد این پایان ماجرا نخواهد بود.

همچنین یکی دیگر از دانشجویان  مشکل اصلی دانشجویان را عدم تمدید قرارداد دانشگاه با اساتید مورد علاقه و مطرح دانشگاه دانست و گفت: مشکلات پارکینگ و افزایش‌های هرساله شهریه از دیگر مشکلات دانشجویان است.

مسئول ارتباط با رسانه روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوراسگان در رابطه با تجمع روز گذشته دانشجویان به خبرنگار ایسنا گفت: تجمع اتفاق افتاده بسیار آرام و بی صدا بود و حتی گذاشتن نام تجمع برای آن مناسب نیست.

اشرافی ادامه داد: مدیریت دانشگاه خوراسگان هر هفته نشست‌های "به وقت دانشجو" را برگزار و به طور مستقیم مطالبات دانشجویان را پیگیری می‌کند. در این مورد هم بسیاری از دانشجویان با ابراز تشکر به خاطر پیگیری‌های دانشگاه در محیطی دوستانه دیگر مطالبات خود را پیگیری کردند.

وی درباره مشکلات پارکینگ دانشگاه خوراسگان گفت: پارکینگ دانشگاه با هزینه دویست و پنجاه میلیون تومان آسفالت شده و با اضافه شدن واحد نگهبانی به بخش خصوصی داده شده است و بخش خصوصی از آن درآمدزایی می‌کند. در مقابل پارکینگ دیگری به صورت رایگان در اختیار دانشجویان قرار دارد.

مسئول ارتباط با رسانه روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوراسگان درباره افزایش شهریه‌ها گفت: شهریه‌های دانشگاه هرگز خودسرانه افزایش پیدا نمی‌کند و افزایش آن معادل مصوبات ابلاغی وزارت علوم است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار