کد خبر: ۳۲۶۲۴۱
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۱ 09 November 2016

به گزارش تابناک یزد،شورای مشارکت مردمی با حضور استاندار یزد، مدیرکل بهزیستی استان و اعضای این شورا و با هدف هم‌اندیشی درباره مسئولیت اجتماعی موسسات غیردولتی برگزار شد.

به گزارش ایسنا، «سیدمحمد میرمحمدی» در جلسه شورای مشارکت مردمی با اشاره به لزوم تهیه بانک اطلاعاتی از تشکل‌های خیریه در سطح استان،‌ اظهار کرد: آن دسته از نیارمندان اجتماعی که تحت پوشش هیچ سازمانی نیستند زیر نظر بخش خصوصی و دولتی قرار گیرند.

وی ایجاد سامانه‌ای برای ساماندهی اطلاعات افراد تحت حمایت برای کمک‌های اجتماعی را پیشنهاد کرد و ادامه داد: در صورتی که اطلاعات شفاف باشد دولت نیز همۀ تلاش خود را برای حمایت افراد خاص به کار می‌گیرد.

میرمحمدی افزود: گاهی مؤسسات خیریه همۀ تلاش خود را به کار می‌گیرند امّا با بازخوردهای منفی مواجه می‌شوند، در این میان وظیفۀ ما این است در تضمین سلامت اجتماعی دقت کنیم و باعث نشویم برخی کاهلی‌ها تشدید شوند.

استاندار، جلب کمک‌های مادی و معنوی اشخاص حقیقی و حقوقی برای حل مسائل و مشکلات اقشار محروم، معلول و ایتام را نوعی مسئولیت اجتماعی دانست و خاطرنشان کرد: همیشه دولت، بخش خصوصی و مردم در این مورد کمک‌کننده بودند.

این مقام مسئول در پایان سخنان خود اظهار امیدواری کرد: با افزایش مسئولیت اجتماعی بین واحدهای تولیدی زمینه‌ای برای کاهش آسیب‌های اجتماعی فرآهم شود، واحدهای تولیدی به برخی استانداردها توجه کنند و در عین حال برای قابل قبول محسوب شدنِ این دسته از هزینه‌های مالیاتی اقدام شود.

دکتر «جلیل عفتی» مدیرکل بهزیستی استان هم در این نشست با تأکید به مسئولیت اجتماعی شرکت‌ها و بنگاه‌ها در موضوعات اجتماعی و زیست‌محیطی به نقش مؤسسات اقتصادی در تعهد اجتماعی، نقش پدرانه و اقتصاد بشردوستانۀ آن‌ها اشاره کرد.

به گفته وی، هزینه مشاوره روانشناختی و انجام مشاوره ژنتیک، هزینه بیمه درمان اقشار آسیب‌پذیر، زنان سرپرست خانوار، بیمه اجتماعی زنان و دختران روستایی و عشایری، کمک هزینۀ عمل جراحی کاشت حلزون شنوایی، کمک به تأمین هزینه مهدکودک اقشار خاص، درمان و مسکن و معیشت معلولان، حمایت از معلولان نخبه و هنرمند و نوع‌آور از مواردی است که شرکت‌ها می‌توانند با هدف پیشگیری برای تأمین هزینه‌های آن‌ها مشارکت و هزینه‌کرد کنند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار