کد خبر: ۳۲۶۶۵۴
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۵ - ۰۷:۲۱ 10 November 2016

به گزارش تابناک یزد،مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران با اشاره به ضرورت مدیریت مصرف آب در کشور گفت: ایران تقریبا در ساخت کلیه تجهیزات صنعت آب و فاضلاب به خودکفایی رسیده است. محمد حاج‌رسولی‌ها در آیین تودیع و معارفه مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای یزد با بیان این که در چند سال گذشته به ویژه در ۹ سال اخیر کشور با خشک سالی‌های متعدد روبرو بوده است، اظهار کرد: در ۹ سال اخیر متوسط میزان بارندگی کشور ۲۰۸ میلی متر گزارش شده که میزان منابع تجدید پذیر کشور را از ۱۳۲ میلیارد متر مکعب به ۱۰۰ میلیارد متر مکعب کاهش یافته است.

وی با اشاره به این که بحران کم و بی‌آبی از ابتدای برنامه پنجم توسعه زنگ هشدار خود را اعلام کرده است، گفت: شرایط کنونی نتیجه عدم توجه کافی به برگزاری جلسات مستمر شورای عالی آب کشور در دوره‌های گذشته است.

مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران شناسایی هفت شاخص اساسی در بحث آب را از جمله اقدامات انجام شده در راستای مدیریت صحیح منابع آبی کشور دانست و با اشاره به افزایش اعتبار در این حوزه بیان کرد: در سال ۱۳۹۲ اعتبار وزارت نیرو در بحث مدیریت آب ۳۰ میلیارد تومان بوده و این در حالی است که در سال ۹۵ این اعتبار به ۴۰۰ میلیارد تومان افزایش پیدا کرده است.

حاج رسولی‌ها بحث ساختار آبی کشور، صیانت از آب‌های زیرزمینی، اولویت بندی طرح‌ها، توجه به طرح‌های مرزی، استفاده از فناوری‌های نوین، طرح‌های روستایی و دیپلماسی آب را، هفت موضوع حائزاهمیت در مدیریت منابع آبی کشور عنوان کرد و ادامه داد: عدم تدوین و برنامه‌ریزی راهبردی در مورد شاخص‌های مطرح شده، ‌ هر کدام از آنها را به چالش‌های جدی در حوزه آب کشور تبدیل می‌کند.

وی در مورد بحث ساختار آب در کشور تصریح کرد: مدیریت فعلی آب در کشور، ‌ نمی تواند پاسخگوی منابع مصرفی آب در عرصه‌های مختلف باشد.

این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنان خود بحث تعادل بخشی را از دیگر ضرورت‌های مدیریت مصرف آب در کشور دانست و خاطرنشان کرد: ۱۵ برنامه‌های راهبردی در راستای بحث صیانت از آبی‌های زیرزمینی در دولت یازدهم تدوین و در دست اقدام است.

مشاور وزیر نیرو با اشاره به این که خوشبختانه امروز ایران اسلامی تقریبا در ساخت کلیه تجهیزات صنعت آب و فاضلاب به خودکفایی رسیده است، ‌اظهار کرد: در طول دولت عمر دولت یازدهم بسیاری از طرح‌هایی که دارای پیشرفت بالایی بودند، به سرانجام رسیده‌اند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار