یک فعال سیاسی اصولگرا و نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی گفت: زیاد عجله نکنیم که بگوییم ترامپ چنین و چنان می کند باید مدتی صبر کرد تا معلوم شود آیا حرف های وی ترفند انتخاباتی بوده است یا این آدم واقعا می خواهد تغییراتی بدهد.
کد خبر: ۳۲۷۶۶۵
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۹ 12 November 2016
به گزارش ایرنا، غلامعلی حدادعادل درباره تاثیر انتخاب ترامپ به عنوان رئیس جمهوری آمریکا بر اجرای برجام افزود: به نظر من زود است که پیش بینی کرد. همانطور که عده ای پیش بینی کردند که کلینتون رئیس جمهور می شود و نشد. زیاد عجله نکنیم که بگوییم ترامپ چنین و چنان می کند باید مدتی صبر کرد تا معلوم شود آیا حرف های وی ترفند انتخاباتی بوده است یا این آدم واقعا می خواهد یک تغییراتی را بدهد.

وی ادامه داد: معمولا روسای جمهوری قبل از انتخاب شدن شعارها و حرف هایی می زنند ولی بعد از انتخاب شدن به آن عمل نمی کنند. این یک قاعده کلی است بنابراین در آمریکا هم بعید نیست این طور شود.

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی افزود: آقای اوباما هم قبلا حرفهایی را در شعارهای انتخاباتی اش زد بعد که رییس جمهور شد آنها را فراموش کرد بنابراین باید دید که آقای ترامپ هم مثل روسای جمهور قبلی آمریکا رفتار می کند یا خیر.

حدادعادل اضافه کرد: اگر مثل بقیه باشد می شود گفت وی هم حرف هایی را زد که رای بیاورد و بعد از ورود به کاخ سفید در همان چارچوب منافع سرمایه داران و صهیونیست ها عمل می کند در نتیجه سیاست کلی آنها نسبت به ایران هم فرقی نخواهد کرد.

وی گفت: اما اگر واقعا این حرف هایی که زده است بخواهد به آنها عمل کند نه فقط روی مذاکرات برجام اثر خواهد گذاشت بلکه روی روابط آمریکا با اتحادیه اروپا و اعراب هم اثر خواهد گذاشت.

این فعال سیاسی اصولگرا افزود: خیلی چیزها به هم می خورد و بدون نظر از برجام شاید هم بد نباشد خیلی چیزها بهم بخورد چون از این سامانی که داده ما خیری ندیدیم شاید در بی سامانی خیری حاصل شود.

وی در ادامه گفت: نسل جوان ما باید از این مناظره های انتخاباتی آمریکا درس بگیرد و آن این که آمریکا شایستگی سروری جهان را ندارد، کشوری که روزی صدنفر در درگیری های خیابانی به دلیل داشتن اسلحه کشته شوند و نتواند به خاطر منافع سرمایه داران، قانونی وضع کند که سلاح را از دست مردم و اراذل و اوباش جمع کند این کشور چگونه می تواند دنیا را اداره کند؟

حدادعادل گفت: حاکمیت آمریکا بر دنیا نتیجه اش این است که کشتار و بی اخلاقی که در خود آمریکا است به همه جای دنیا سرایت کند.

وی با بیان این که به آینده آمریکا و اتفاق هایی که در درون جامعه آمریکا ممکن است اتفاق بیفتد کاری ندارم گفت: روی سخن من با بعضی ها است که در داخل کشور به تمدن غرب و آمریکا خوش بین هستند. ما آن راهی را که امام خمینی (ره) پیش پای ما گذاشت که مستقل باشیم و به آمریکا اعتنا نکنیم آن راه درستی بوده است و این را باید از این مناظره ها بفهمیم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار