نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان گفت: زیارت اربعین بیان هدف بلند اباعبدالله الحسین (ع) و ناتوانی و کم فهمی نیروهای مقابل را نشان می دهد، در واقع امام حسین(ع) در زیارت اربعین به وجود مستقل خود شناخته می شود.
کد خبر: ۳۳۱۸۸۰
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۹ 20 November 2016
 آیت الله عباسعلی سلیمانی روز یکشنبه در آیین دسته روی و عزاداری اربعین حسینی در مسجد جامع زاهدان با تشریح تفاوت زیارت اربعین با سایر زیارات اظهار داشت: زیارت اربعین نشان دهنده ایمان است، در زیارت اربعین و زیارت عاشورا به دنبال یک هدف و مقصود هستیم و آن هم عرض ادب به اباعبدالله الحسین (ع) است.
عضو خبرگان رهبری بیان کرد: در زیارت اربعین به ارزشهای شخصیتی و انتسابی امام حسین (ع) می پردازیم، چرا که جامعه آن زمان به واسطه جهل و نادانی و ذلالت، امام حسین (ع) را طغیانگر می شناختند و با شعار الله اکبر به سمت ایشان تیر روانه می کردند و بدنشان را زیر سم اسبها قرار دادند.
نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان اظهار داشت: به تعبیر رهبر معظم انقلاب اگر بصیرت زدایی نباشد و تفکر بسیجی، بیداری و هوشمندی نباشد در حماقت دست و پا می زنیم، عاشورا نماد حماقت جامعه ای بود که به سبب جهل و نادانی و نداشتن بصیرت در مقابل حق و حقیقت ایستادند.
به گزارش خبرنگاران ایرنا، مردم ولایتمدار زاهدان پیش از ظهر امروز علاوه بر دسته روی و عزاداری، مراسم راهپیمایی جاماندگان اربعین حسینی از میدان امام حسین (ع) درجوار گلزار شهدا تا تپه نورالشهدای این شهر برگزار شد.
مردم ولایتمدار شهرستان ایرانشهر نیز در قالب دسته ها و هیات های عزادار در اجتماع با شکوهی در گلزار شهدای گمنام این شهرستان به سوگواری پرداختند.
بازماندگان راهپیمایی بزرگ اربعین در ایرانشهر با برافراشتن پرچم های سیاه و عزاداری در غم سالار شهیدان و یاران باوفای آن حضرت، فریاد لبیک یا حسین (ع)، لبیک یا ابوالفضل(ع) و لبیک یا زینب (س) را در فضای این شهر طنین انداز کردند.
امام جمعه موقت ایرانشهر در حاشیه این مراسم به خبرنگار ایرنا گفت: اجتماع بزرگ عزاداران حسینی در اربعین تجلی شعار هیهات مناالذله است.
حجت الاسلام محمد تقی افضلی تبار افزود: امام حسین (ع) همانند کشتی نجات است که مردم را از رنج نادانی و جهالت نجات داد.
وی با تقدیر از حضور با شکوه مردم در این اجتماع بزرگ اظهار داشت: در کشوری که فرهنگ و نهضت حسینی حاکم باشد آن کشور در مقابل هر گونه دسیسه ای بیمه خواهد شد.
به گزارش خبرنگاران ایرنا از شهرستانهای مختلف سیستان و بلوچستان نظیر این مراسم با حضور پرشور و با شکوه مردم ولایتمدار در سراسر این استان برگزار شد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار