استاندار ایلام ؛
استاندار ایلام گفت:در هیچ جای دنیا این میزان فاصله بین رشته های تحصیلی دانشگاه ها و سیستم اجرایی و کاری جامعه وجود ندارد لذا دانشگاه ها باید با تغییر رویکرد این فاصله را پر کنند.
کد خبر: ۳۳۵۳۷۱
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۶ 27 November 2016
به گزارش تابناک ایلام؛محمدرضا مروارید روز یکشنبه در حاشیه آیین کلنگ زنی سالن چند منظوره آموزشکده فنی و حرفه ای دختران ایلام افزود: در هیچ جای دنیا این میزان فاصله بین رشته های تحصیلی دانشگاه ها و سیستم اجرایی و کاری جامعه وجود ندارد لذا دانشگاه ها باید با تغییر رویکرد این فاصله را پر کنند.
 
وی تاکید کرد: دانشگاه فنی و حرفه ای در این مسیر حرکت می کند و در زمینه ورود فارغ التحصیلان به بازار کار نقش موثری دارد.
 
استاندار ایلام یادآور شد: به منظور توسعه اشتغال و ارتقای آموزش های مرتبط با ایجاد کسب و کار هر گونه آمادگی برای کمک به آموزشکده های فنی و حرفه ای استان وجود دارد.
 
رئیس آموزشکده فنی و حرفه ای دختران ایلام نیز در این آیین گفت: دانشگاه فنی و حرفه ای دارای ظرفیت بالایی برای ارتباط با صنعت و بازار کار و اشتغال فارغ التحصیلان برخوردار است اما در زمینه اعتبارات مانند دیگر دانشگاه ها دیده نمی شود.
 
پریچهر قنبری اظهار کرد: بعد از گذشت حدود پنج سال از تاسیس، این دانشگاه هنوز ساختار دانشگاهی تعریف شده ندارد و در تمام کشور با مشکلاتی مواجه است.
 
وی با بیان اینکه اگر ساختارها تغییر نکند به اهداف تعیین شده در حوزه اشتغال نمی رسیم، یادآور شد: در تمامی استان ها آموزشکده های فنی و حرفه ای از کمک استانداری ها برخوردار هستند.
 
قنبری تاکید کرد: بدون کمک استانداری امکان ادامه فعالیت فراهم نیست لذا از مسئولان استان ایلام در خواست می کنیم توجه بیشتری به این مرکز داشته باشند.
 
مشاور امور بانوان استاندار و مدیرکل دفتر زنان و خانواده استانداری ایلام نیز گفت: سهم اشتغال زنان و دختران تحصیلکرده به اندازه پذیرفته شدگان دانشگاهی نیست.
 
کلثوم خلیلوند اظهار کرد:در حالیکه بیش از 64 درصد پذیرفته شدگان دانشگاهی را زنان و دختران تشکیل می دهد اما سهم آنان از بازار کار کمتر از 20 درصد است.
 
وی تاکید کرد: باید ساختارها و شرایط لازم برای ورود زنان تحصیلکرده به بازار کار فراهم شود.
سالن چند منظوره آموزشکده فنی و حرفه ای دختران ایلام شامل 2 سالن ورزشی و نمایشی با 12 میلیارد ریال اعتبار ملی ساخته خواهد شد و امروز با حضور استاندار ایلام و جمعی از مسئولان استان کلنگ احداث این مجموعه به زمین زده شد.
700 دانشجوی دختر در پنج رشته تحصیلی در آموزشکده فنی و حرفه ای دختران ایلام تحصیل می کنند./ف
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار