فرماندار خرم آباد:
اعضای شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشگاه علوم پزشکی لرستان در آستانه روز دانشجو با فرماندار خرم آباد "حبیب اله خجسته پور" دیدار کردند.
کد خبر: ۳۳۵۶۲۷
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۳ 27 November 2016

 به گزارش خبرنگار تابناک از لرستان در این دیدار که در محل فرمانداری خرم آباد برگزار شد, خجسته پور بر نقش مثبت دانشجویان در رشد جامعه تاکید کرد و گفت: فعالیت دانشجویی یک فعالیت ویژه و به دور از منفعت طلبی است و با این وصف دانشجو می تواند نقشی محوری در توسعه جامعه خود داشته باشد.
 
 
فرماندار خرم آباد در پاسخ به گلایه دبیر انجمن اسلامی این دانشگاه "پوریا رمضانی" که از مخالفت با صادر شدن مجوز برای برنامه های این تشکل توسط شورای نظارت دانشگاه با این بهانه که "اگر ما مجوز را در دانشگاه صادر کنیم فرمانداری مخالفت می کند" بیان کرد: اگر قرار باشد یک سخنرانی در فضای دانشگاه برگزار شود هیات نظارت آن دانشگاه حرف اول و آخر را می زند و پاس کاری موضوع به فرمانداری امری غیر متعارف است چون فرمانداری ها نقشی در صادر کردن مجوز سخنرانی برای دانشگاه ها ندارند و دانشگاه فقط میتواند ما را از برگزاری چنین سخنرانی هایی مطلع کند.

خجسته پور خاطر نشان کرد: در فضای بیرون از دانشگاه هم که فرمانداری باید برای سخنرانی ها مجوز صادر کند ما همواره تلاشمان در راستای تسهیل روند برگزاری سخنرانی ها است.

فرماندار خرم آباد گریزی هم به سایر نقاط کشور زد و با اشاره به لغو سخنرانی نایب رییس مجلس در مشهد و لغو چندین و چند سخنرانی دیگر گفت : شما ببینید در زمانی که ما با حجم بالای لغو سخنرانی ها در کشور مواجه هستیم استان لرستان بویژه شهرستان خرم آباد از این مشکل مستثنی است به شکلی که میبینید شخصیت هایی که در سایر نقاط ایران مخصوصا کلانشهرها سخنرانی شان لغو می شود براحتی در خرم آباد سخنرانی می کنند.

خجسته پور اشاره ای هم به بحث برگزاری کنسرت ها داشت و گفت: امروزه خرم آباد در بحث برگزاری کنسرت های موسیقی پیشتاز است که برگزاری این برنامه ها با استقبال بی نظیر مردم مواجه می شود.

فرماندار خرم آباد اساس کار یک جامعه مدرن را شناسنامه دار کردن احزاب و تشکل های مردم نهاد و ایجاد شادی و نشاط در جامعه دانست و افزود: این در حالیست که زمانی که بنده به فرمانداری خرم آباد آمدم سر وته پرونده همه احزاب در اینجا یک برگه ی A4 بود که ما توانستیم به مرور زمان برای آن ها مجوزهای لازم را تشکیل دهیم.

حبیب اله خجسته پور با اشاره به نقش مثبت فعالان سیاسی ، اجتماعی و دانشجویی در تسهیل امور گفت: ما همه این کار ها را به پشتوانه فعالینی انجام دادیم که از جایگاه و قدرت مناسبی در جامعه برخوردار هستند و در چنین مواقعی آنها خود به کمک ما میشتابند که این مایه مباهات است.

فرماندار خرم آباد در پایان صحبت هایش از دانشجویان خواست که در انتخابات۹۶ علاوه بر انتخابات ریاست جمهوری به انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا هم توجه ویژه داشته باشند چون حاصل بسیاری از عقب ماندگی های کشور همین بی توجهی به انتخابات شوراها بود و دانشجویان میتوانند در این زمینه روشنگری های لازم را جهت انتخابی بهتر انجام دهند تا انتخاب مردم نه براساس طایفه گری و شهرت های کاذب بلکه براساس تخصص باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار