جدول
تابناک اصفهان: هرچه به اردیبهشت 96 و انتخابات ریاست جمهوری نزدیک می‌شویم گمانه زنی‌ها در مورد نامزدهای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری 96 بیشتر می‌شود.
کد خبر: ۳۳۷۰۰۸
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۷ 01 December 2016

هرچه به اردیبهشت 96 و انتخابات ریاست جمهوری نزدیک می‌شویم گمانه زنی‌ها در مورد نامزدهای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری 96 بیشتر می‌شود.

به گزارش تابناک اصفهان به نقل از عصر ایران، در جریان اصول‌گرا هر روز نامی شنیده می‌شود و تقریبا تمام افراد شناخته شده این جریان احتمال حضور در انتخابات ریاست جمهوری را دارند. اصلاح طلبان نیز اعلام کرده‌اند از روحانی حمایت می‌کنند اما در این میان برخی تلاش می‌کنند نامزد دیگری را در کنار روحانی برای انتخابات سال آینده معرفی کنند.

در رسانه‌ها بحث نامزدی برخی اعضای دولت روحانی در انتخابات سال آینده مطرح شده است. برخی بر این باور هستند که روحانی همچون رییس دولت اصلاحات با برخی از اعضای کابینه و دولت خود رقابت خواهد کرد.

در کنار این مباحث اما برخی از چهره‌های سیاسی به صورت صریح اعلام کرده‌اند که در انتخابات ریاست جمهوری سال 96 شرکت نمی‌کنند. در جدول زیر این اظهار نظرها را بخوانید:

اسامی

سمت

اظهار نظر در مور احتمال نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری 96

علی لاریجانی

رییس مجلس

من برنامه‌اي ندارم.

قاسم سلیمانی

فرمانده سپاه قدس

حقیر سرباز صفر ولایت و نظام جمهوری اسلامی و ملت شجاع و عزیزتر از جانم بوده و ان‌شاء‌الله با استعانت از خدای سبحان تا آخر عمر در همین جایگاه "سربازی" خواهم بود.

محمود احمدی نژاد

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و رییس جمهور سابق ایران

در عمل به منویات رهبر بزرگوار انقلاب، برنامه ای برای حضور در عرصه رقابت های انتخاباتی سال آینده ندارم.

محمد رضا عارف

نماینده مردم تهران در مجلس

چه کسی این حرف را زده است.

پرویز فتاح

رییس کمیته امداد

به هیچ وجه قصد حضور در این انتخابات را ندارم.من به عنوان کاندیدای ریاست جمهوری اعلام آمادگی نخواهم کرد زیرا علاقه ای به حضور در این پست ندارم.

محسن رضایی

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نطام

من به سپاه برگشتم و دیگر کاندید ریاست جمهوری نمی شوم ، در حال حاضر بنده در اختیار رهبر انقلاب هستم که هر مأموریتی بدهند، اجرا می کنم. به دوستانمان کمک می کنیم تا ان شاء الله امنیت کشور و اقتدار را در بیرون منطقه داشته باشیم.

عزت‌الله ضرغامی

رییس سابق صداوسیما

فعلاً برنامه‌ای برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست‌‌جمهوری سال۹۶ندارم و مهمترین وظیفه‌ای که در این مقطع احساس می‌کنم، تقویت جریان و نیروهای انقلابی است.

علی اکبر صالحی

معاون رییس جمهور و رییس سازمان انرژی اتمی

چنانچه این کمترین، چنین سودایی در سر داشتم، زمانی پای در این کارزار می نهادم که شرایط و موقعیّت برای حضور در این میدان به مراتب فراهم تر بود.

افزون بر این، بنده حضور در میدان رقابت با ریاست محترم جمهوری را خلاف اخلاق و ادبِ سیاسی تلقّی نموده و بر خود فرض می دانم که حدّ خود بشناسم. هر اقدامی به وارونۀ آنچه گفته شد، خلافِ راه صواب و نقضِ رأی اولی الالباب است.

مسعود پزشکیان

نایب رییس مجلس

من از چنین چیزی خبر ندارم، ممکن است برخی به ما این حرفها را بزنند ولی اینکه تشکیلات چنین چیزی به من پیشنهاد داده باشند واقعیت ندارد و از چنین چیزی خبر ندارم.

محمدرضا باهنر

ییس جبهه پیروان خط امام و رهبری

به هیچ وجه قصد کاندیداتوری ندارم و جزو کاندیداها نیستم.

سید حسن قاضی

زاده هاشمی

وزیر بهداشت

اشتیاقی برای نامزد شدن در انتخابات ریاست جمهوری سال۹۶ندارم. اجازه بدهید به متن کارها بپردازیم و وظایفان در قبال مردم را انجام دهیم

احمد توکلی

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی

چندین بار در طول یکی دو سال اخیر در پاسخ به پرسش خبرنگاران از موضوع داوطلبی برای انتخابات ریاست جمهوری، گفته ام قصد رئیس جمهور شدن ندارم چون سنگینی کار با وضع من سازگاری ندارد. با این حال گاه گاهی خبرسازان به نیات مختلف بحث را تکرار می‌کنند و برای خبرسازی خود دلایلی هم جستجو می‌کنند، یا اگر لازم باشد جفت و جور می کنند! چرا؟

کامران باقری‌لنکرانی

وزیر بهداشت دولت احمدی نژاد

بنده حتما داوطلب انتخابات ریاست‌جمهوری نخواهم شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار