در صد و پنجاه و هشتمین جلسه شورای شهر اصفهان چه گذشت؟
تابناک اصفهان: یک عضو شورای شهر اصفهان گفت: در این دوره مدیریت شهری چقدر خطوط ایمن دوچرخه درست کرده‌اید؟ طرح عارضه سنجی ترافیکی به کجا رسید؟ مصاحبه پشت مصاحبه و شعار پشت شعار؛ مردم نتیجه نهایی و پیشرفت پروژه را از مدیریت شهری می‌خواهند.
کد خبر: ۳۳۷۸۵۴
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۵ 03 December 2016
 به گزارش تابناک اصفهان، صبح امروز (شنبه) در جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان برگزار شد.
 
رضا اميني، با اشاره به نتايج يك تحقيق در خصوص تولد نوزادان و رابطه آن با معلوليت افزود: به طور معمول از هر، هزار تولد، 2 نوزاد در ايران مبتلا به اختلال‌هاي كروموزومي هستند كه با افزايش آلودگي هوا اين ميزان به 24 درصد افزايش مي‌يابد.

وي تصريح كرد:  البته در كشور ما اين قضيه زواياي ديگري هم دارد كه مي‌توان گفت بعضي از آنها مختص خودمان هستند و در هيچ جاي دنيا به اندازه كشور ما ضررآفرين نيستند. پديده گرد و غبار كه هرساله نفس را از ساكنان بسياري از شهرهاي غربي و جنوبي و حتي پايتخت‌نشين‌ها مي‌گيرد مي‌تواند نقش زيادي در تولد نوزادان معلول داشته باشد.

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان، اضافه كرد: بايد به ليست اين آلاينده‌هاي جديد عامل كمتر شناخته شده اما بسيار خطرناك پارازيت را هم اضافه كرد تا در نهايت اين نكته مورد تأكيد قرار گيرد كه مواجه با آلاينده‌هاي موجود در هوا همچون سرب و آرسنيك و ديگر فلزات سنگين و نيز در معرض اشعه و پارازيت قرار گرفتن، تا 30 برابر خطر تولد نوزاد معلول و عقب‌مانده ذهني را افزايش مي‌دهد.

اميني همچنين به ديگر عوامل موثر بر معلوليت اشاره كرد و گفت: افزايش سن ازدواج و تغييراتي كه زندگي عصر مدرن در سبك زندگي افراد به وجود آورده است مانند استفاده از غذاهاي غيراستاندارد و نادرست، الگوي زندگي شهري بي‌‌تحرك و ماشيني شدن زندگي نيز از ديگر عوامل مهم در ايجاد معلوليت‌هاي ژنتيك هستند.

نقش حوادث در ايجاد معلوليت

وي بيان كرد: اما يكي از مسائل بحث ‌برانگيز و هشدار‌دهنده در كشور ما افزايش نقش حوادث و به‌ ويژه تصادفات در ايجاد معلوليت‌هاست. طبق آمار رسمي سالانه ۱۰۰ هزار نفر به معلولان كشور افزوده مي‌شود كه از اين تعداد فقط ۳۰ هزار نفر به دليل اختلالات ژنتيكي دچارمعلوليت شده‌اند، يعني 70 هزار نفر ديگر بعد از تولد و در اثر حوادث مختلف، به معلوليت دچار مي‌شوند.

به جاي ترحم به معلولان بايد احترام گذاشت

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان، با اشاره به آنچه در ارتباطات اجتماعی با معلول باید در نظر گرفته شود گفت: این نکته اين است که ارتباط با معلولان، باید همراه احترام باشد و از ترحم به ایشان دوری گزید.

اميني گفت: تفاوت این دو نوع رفتار در این است که در اولی، طرفِ موردِ احترام، انسانی بزرگ به شمار می آید؛ اما در گزینه ترحم، مخاطبْ انسانی ذلیل و خوار شمرده می شود که باید همواره دست او را گرفت و به شخصیت و روحیات وی، اندک توجهی نمی گردد. به یاد داشته باشیم آنچه توانایی را می سازد، اراده است و اراده اگر بخواهد جاری شود، هیچ بهانه ای را نمی شناسد. 
 
 
رسیدگی به معیشت و حق و حقوق کارکنان و کارگران شهرداری از وظایف اصلی، شخص شهردار است
 
 
محمدرضا فلاح در یکصد و پنجاه و هشتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: متأسفانه اکثر کارمندان و کارکنان ادارات بالاخص شهرداری، هم مستاجر هستند و هم دارای وام های متعدد و تمام زندگی خود را بر روی حقوق ناچیزی که از سوی آن اداره، داده می شود برنامه ریزی می کنند.

وی اضافه کرد: اگر چند روزی پرداخت حقوق آنها به تعویق بیافتد زندگی آنها دچار مشکل و اختلال می شود و چه بسا با آسیب های دیگری نیز مواجه می شوند.

عضو کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: متاسفانه چندین ماه است در شهرداری اصفهان حقوق و دستمزد برخی از کارکنان سازمان ها و مدیریت ها اعم از کارمند و کارگر، روزها به تعویق می افتد و هیچ فردی پاسخگو نیست.

وی ضمن تشکر از شهردار اصفهان که روحیه مردمی دارد، ادامه داد: باید به عرض برسانم که حضور بین مردم فی نفسه کار ارزشمندی است اما هر مسئول و مدیری در وهله نخست، باید کارهایی را انجام بدهد که برای آن انتخاب شده است و جزء وظایف ذاتی و قانونی او است.

فلاح تاکید کرد: اگر به پرسنل زحمتکش و خدوم شهرداری که با عشق و علاقه به مردم و شهروندان خدمت رسانی می کنند رسیدگی نشود و حق و حقوق آنها به موقع پرداخت نشود، قطعاً انگیزه آنها کم رنگ خواهد شد و اگر اینگونه مسائل ادامه یابد، سوء مدیریت و عدم توانایی در اداره شهرداری را برای شخص شهردار به همراه خواهد داشت.

وی افزود: چرا که رسیدگی به معیشت و حق و حقوق کارکنان و کارگران شهرداری از وظایف اصلی، شخص شهردار است.

عضو کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: بیاییم به معیشت و حق و حقوق کارکنان و کارگران خدوم و زحمتکش شهرداری رسیدگی کنیم تا آنها نیز بدون هیچ گونه دغدغه معیشتی، به مردم و شهروندان عزیز اصفهان خدمت کنند. 
 
 
 مردم از مدیران شهری نتیجه نهایی می‌خواهند نه شعار
 
یک عضو شورای شهر اصفهان گفت: در این دوره مدیریت شهری چقدر خطوط ایمن دوچرخه درست کرده‌اید؟ طرح عارضه سنجی ترافیکی به کجا رسید؟ مصاحبه پشت مصاحبه و شعار پشت شعار؛ مردم نتیجه نهایی و پیشرفت پروژه را از مدیریت شهری می‌خواهند.

عبدالرسول جانثاری امروز (شنبه) در جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با انتقاد از حمل و نقل و ترافیک اصفهان، اظهار کرد: عمده بودجه عمرانی شهر به پروژه‌های حمل و نقلی اختصاص یافته است. خرید اتوبوس، قطار شهری، آزادسازی خیابان و ایجاد پارکینگ‌های طبقاتی پروژه‌هایی هستند که در این معاونت انجام می‌پذیرد که باید مدیریت بر هزینه‌ها در رسیدن به اهداف این پروژه‌ها مدنظر قرار گیرد. مردم از شعارها خسته شده‌اند. دوچرخه سواری وقتی رواج می‌یابد که مردم خطوط ایمن را ببینند.

وی افزود: وضعیت پروژه و ایستگاه، تونل و تجهیزات مترو چگونه است؟ به نظر می‌رسد پیشرفت برخی ایستگاه‌ها کند است و قرار است هنگام افتتاح خط یک برخی از ایستگاه‌ها مورد بهره برداری قرار نگیرند. لطفاً این مسأله را شفاف کنید.

این عضو شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: BRT نیز مثل مترو به پروژه‌ای فرسایشی تبدیل شده است. خط جی - میدان امام علی چه زمانی آماده می‌شود؟ وضعیت خطوط دیگر به چه شکل است؟ آیا برنامه خطوط BRT مشخص است؟ با توجه به وضعیت کمبود بودجه برخی طرح‌ها باید با نظر شورا اولویت بندی شود. آیا قرار است خطوط تراموا راه اندازی شود؟ مگر شما یک تفاهم نامه بیشتر امضا کرده‌اید؟ برای افتتاح تراموا برنامه ارائه کنید تا شورا نیز در جریان قرار گیرد.

جانثاری گفت: بزرگراه خرازی اصفهان کند و پرتردد است. سال گذشته پروژه‌ای با هزینه 130 میلیون تومانی تعریف شد که قرار بود مشکلات این بزرگراه را بررسی و ارائه کند. پل صاحب روضات نیز هنوز مشخص نیست به کجا رسیده است. در چهارراه جهاد نیز مشکلات عدیده ترافیکی وجود دارد.

وی ادامه داد: سؤال این است که در این دوره مدیریت شهری چقدر خطوط ایمن دوچرخه درست کرده‌اید؟ طرح عارضه سنجی ترافیکی به کجا رسید؟ این طرح را از ساختمان‌های شهرداری شروع کنید. مصاحبه پشت مصاحبه و شعار پشت شعار؛ مردم نتیجه نهایی و پیشرفت پروژه را از مدیریت شهری می‌خواهند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار