معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری یزد با بیان اینکه ماهیت روز دانشجو ضد استبدادی و استکباری است گفت: روز دانشجو، نماد پویایی جنبش دانشجویی به عنوان پیشتازمطالبه‌گری و پیگیری حقوق مردم در جامعه است.
کد خبر: ۳۳۹۷۵۳
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۵ - ۰۷:۴۱ 07 December 2016
به گزارش تابناک یزد،محمدعلی طالبی در مراسم بزرگداشت روز دانشجو در دانشگاه فنی و حرفه‌ای حضرت رقیه (س) یزد افزود: دانشجویان در اولین ماه‌های پس از کودتای 28 مرداد و در اوج خفقانی که در آن زمان به وجود آمده بود، با تقدیم خون خود پیشرو حرکت‌های ضد استبدادی و ضد استکباری شدند و راهی را باز کردند تا امروز دانشجویان پیشرو در همۀ تحولات سیاسی و اجتماعی کشور باشند.
وی خاطرنشان کرد: دانشجویان در تمام شرایط، همگام با مردم، شعار آزادی سرداده اند و در شکل گیری انقلاب اسلامی و جنبش‌های اجتماعی تا پیروزی انقلاب پیشرو بودند و امروز هم جزو قشرهای مترقی جامعه و مطالبه‌گر آزادی اندیشه در ایران هستند.
وی تصریح کرد: دانشجویان باید ماهیت روز دانشجو را درستی بشناسند و با شناخت آن و در کنار تحصیل و علم‌آموزی، نیروی مؤثر اجتماعی در جامعه و مطالبه‌گر حقوق و خواست‌های آحاد مردم باشند.
در این مراسم با اهدای لوح تقدیر از دانشجویان ممتاز دانشگاه فنی و حرفه ای دختران حضرت رقیه(س) تجلیل شد.
16 آذر در تقویم کشور روز دانشجو لقب گرفته است؛ مناسبتی تاریخی که یادآور شهادت سه نفر از دانشجویان معترض نسبت به سیاست‌های مداخله‌جویانه آمریکا در ایران است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار