تابناک: مسئولان شهرداری ۱۰ سال است که به انواع مختلف در خصوص راه اندازی مترو به مردم دروغ می‌گویند.
کد خبر: ۳۳۹۹۴
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۷ 11 May 2015
به گزارش تابناک اصفهان، چند روز پیش مرتضی سقائیان نژاد در گفتگو با یکی از خبرگزاری ها دلیل تاخیر در راه اندازی متروی شهر اصفهان را ناشی از عدم تامین واگن های مورد نیاز متروی دانست.

وی این مشکل را منحصر به اصفهان ندانسته بود و در اظهار نظر خود دیگر کلانشهرهای کشور را نیز به عنوان شهرهایی که معضلی مشابه اصفهان در این مورد دارند، را همدرد اصفهان دانسته بود.

شهردار اصفهان گفت: تاکنون فقط یک رام واگن برای قطار شهری اصفهان واگذار شده که نمی توان با آن حتی مرحله اول این پروژه را راه اندازی کرد.

شهردار اصفهان با بیان اینکه برای راه اندازی مرحله اول قطار شهری دست کم به سه رام واگن نیاز است، اظهار کرد: با مذاکرات و قراردادهای صورت گرفته مقرر است چهار رام واگن دیگر در اختیار اصفهان قرار گیرد.

وی با بیان اینکه تامین واگن در اختیار مدیریت شهری اصفهان نیست، خاطر نشان کرد: این موضوع به عهده شرکت مادر تخصصی ریلی در تهران است.

شهردار اصفهان گفت: نوید می دهم تا قبل از نیمه دوم امسال مرحله اول خط یک قطار شهری در اصفهان افتتاح شود.

درحالی سقائیان نژاد برای چندمین بار در این سال ها نوید راه اندازی مترو را می دهد که شورای شهر در جلسه این هفته خود در قالب سوال این روند را مورد نقد قرار داده است.

زادهوش که خبر از سوال و تذکر به شهردار را رسانه ای کرده است می گوید: نوع هزینه‌ها، میزان پیشرفت، دلیل عدم تعامل با دولت طی چند سال گذشته، دلایل تخلف انتخاب مسیر مترو و نوع قرار داد‌های منعقد شده برای راه اندازی قطار شهری اصفهان از جمله مسایل مطرح شده در سوال از شهردار در خصوص قطار شهری بوده است، افزود: در این راستا باید یادآور شوم که شورا طی یک سال و نیم گذشته با ملایمت با شهرداری در خصوص بررسی روند فعالیت پروژه‌ها رفتار کرده است و از این پس نیز همین امر در دستور کار است.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه عدم تحقق وعده مسئولان شهری و دروغ گفتن به مردم در خصوص زمان راه اندازی مترو اصلی‌ترین دلیل طرح سوال از شهردار در این زمینه بوده است، اضافه کرد: مسئولان شهرداری ۱۰ سال است که به انواع مختلف در خصوص راه اندازی مترو به مردم دروغ می‌گویند و این در حالی است که این اقدام بر روی میزان اعتماد مردم بر تمام مسئولان نظام تاثیر منفی دارد.

البته شهردار اصفهان در مورد چندین مسئله دیگر نیز باید پاسخ های خود را به شورای شهر بیاورد و در مورد آنها پاسخگو باشد.

سوال اعضا شورا در خصوص حوزه دفتر شهردار اصفهان ، استخدام برخی بازنشستگان دستگاه های دولتی در بدنه مدیریتی شهرداری ، تاسیس شرکت هایی خلاف قانون از سوی شهرداری اصفهان و نیز نرخ ورودی شهربازی رویاها از دیگر سوالات و تذکرات شورایی ها به سقائیان نژاد بوده است.

سقائیان نژاد فرصت دارد طی این روزها به سوالات شورای شهر پاسخ دهد و آنها را قانع کند. اما باید دید در صورت عدم پاسخ و توجه شهردار به این سوالات و تذکرات ، یا قانع نشدن اعضاء، آیا شورای شهر مسیر استیضاح شهردار را در پیش خواهد گرفت؟.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار