مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان بوشهر گفت: در حالیکه میزان برداشت آب در دشت‌های استان بوشهر سالانه ۳۰۸ میلیون مترمکعب تعیین شده ولی ۴۵۰ میلیون متر مکعب برداشت می‌شود که برای جلوگیری از بحران باید کاهش یابد.
کد خبر: ۳۴۲۱۰۱
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۲ 11 December 2016

شاهپور رجایی صبح امروز در نشست بررسی وضعیت آب در دشت‌های استان بوشهر با بیان اینکه از دشت‌های استان بوشهر 9 دشت ممنوعه شده اظهار داشت: 3 دشت در شرف ممنوعه شدن است و آب تولیدی در 4 دشت دیگر لب شور شده که قابل استفاده در بخش کشاورزی  نیست.

وی با بیان اینکه همه دشت‌های استان بوشهر در حال ممنوعه شدن هستند خاطر نشان کرد: بر اساس برآوردهای انجام شده سالانه باید از دشت‌های استان بوشهر 308 میلیون متر مکعب آب باید برداشت شود و این در حالی است که 450 میلیون متر مکعب آب برداشت می‌شود که 142 میلیون متر مکعب بیشتر از میزان تعیین شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان بوشهر با تاکید بر کاهش برداشت آب از دشت‌های استان بوشهر گفت: در حالیکه میزان برداشت آب در دشت‌های استان بوشهر سالانه 308 میلیون مترمکعب تعیین شده ولی 450 میلیون متر مکعب برداشت می‌شود که برای جلوگیری از بحران باید کاهش یابد.

رجایی از کاهش سطح ایستایی آب در دشت‌های استان بوشهر خبرداد و بیان کرد: سطح ایستایی آب در  دشت‌های استان بوشهر از 13 تا یک متر کاهش یافته است که بحران کم‌آبی در دشت‌های استان بوشهر نوید می‌دهد.

وی با اشاره به مصرف آب در استان بوشهر تصریح کرد: سالانه در عرصه مصرف 513 میلیون متر مکعب آب از منابع زیرزمینی برداشت می‌شود که باید برای پیشگیری از بحران کم‌آبی در این دشت‌ها در شورای عالی آب تصمیمات تاثیرگذاری گرفته شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان بوشهر با اشاره به اینکه استان بوشهر دارای 10 رودخانه اصلی است افزود: متوسط آورد این رودخانه‌ها 2.3 میلیون متر مکعب است که به سبب کاهش بارندگی‌ها این میزان بشدت کاهش یافته است.

رجایی با بیان اینکه از رودخانه دالکی هیچ برداشت آبی نمی‌شود افزود: هر چند از این رودخانه هیچ برداشت آبی نمی‌شود ولی نسبت به میانگین سالانه حدود 22 درصد کاهش آورد آب داشته است.

وی با بیان اینکه 5 سد برای ساخت در استان بوشهر طراحی شده که بخشی از آنها در حال اجرا است گفت: سد تنگ ارم دشتستان که نقش مهمی در تامین آب آشامیدنی شهرها و روستاهای بخش ارم دارد  امسال افتتاح می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان بوشهر با اشاره به برداشت آب از دریا تصریح کرد: با توجه به تصویب طرح برداشت آب از دریا باید از این ظرفیت در تامین آب آشامیدنی استان بوشهر استفاده شود.

رجایی با تاکید بر تخریب دخل و تصرف در حریم ساحل استان بوشهر خاطر نشان کرد: در 1.5 سال گذشته طرح جلوگیری از دخل و تصرف در ساحل استان بوشهر اجرایی شده بگونه‌ای که 38 مورد از سازه‌ها در حریم دریای استان بوشهر تخریب شده است.


منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار