معاون مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان قم گفت: محل قرارگیری پایگاه هوایی اورژانس استان حدفاصل عوارضی قم-تهران و قم-کاشان واقع‌شده است و این پروژه به‌زودی افتتاح خواهد شد.
کد خبر: ۳۴۲۴۳۴
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۵ 12 December 2016
به گزارش تابناک قم، مهدی فراهانی با اشاره به اهمیت اورژانس هوایی در قم اظهار داشت: استان قم به علت اینکه محور مواصلاتی 17 استان کشور است از درجه اهمیت ویژه‌ای در مباحث خدمات‌رسانی به‌ویژه در بخش اورژانس دارد.

وی بابیان اینکه بیش از 40 پایگاه زمینی اورژانس در سطح استان قرار دارد، افزود: نیاز به اورژانس هوایی در قم باوجود تصادفات در جاده‌ها و بیماران در روستاها محسوس و نیازی شدید است.

معاون مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان قم ادامه داد: زمان رسیدن اورژانس زمینی در استان قم براساس استانداردهاست ولی زمان رساندن بیمار یا مجروح نیز دارای اهمیت بوده که این خلأ با وجود اورژانس هوایی پر شده است.

وی با اشاره به ساخت نخستین ساختمان اورژانس هوایی کشور در استان قم خاطرنشان کرد: این ساختمان ظرفیت 3 بالگرد را دارد و حتی می‌توان از این ساختمان برای موارد بحرانی در استان نیز استفاده کرد.

فراهانی تصریح کرد: محل قرارگیری این پایگاه حدفاصل عوارضی قم ـ تهران و قم ـ کاشان واقع‌شده و این پروژه در مراحل نهایی قرار داشته و به‌زودی افتتاح خواهد شد.

وی با تأکید بر اینکه مراحل اصلی ساختمان این پایگاه به اتمام رسیده است، گفت: بحث‌های نازک‌کاری و مبلمان این پایگاه تمام‌شده و فقط مباحث تخصصی پد بالگرد مطرح است و این امکان وجود دارد که پد این ساختمان مانند فرودگاه‌ها توانایی هدایت بالگرد در شب را داشته باشد.

معاون مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان قم ابراز کرد:با توجه به وجود 22 مورد پایگاه هوایی در کشور، استان قم می‌تواند باوجوداین پایگاه به‌عنوان مرکز فرماندهی پایگاه هوایی کشور معرفی شود.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار