مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری آذربایجان غربی گفت : زنان در تمامی دوران دفاع مقدس به همراه مردان در تمامی عرصه ها نقش کلیدی داشتند و تهیه و تدوین کتابی با عنوان زنان و نقش آفرینی آنها در دفاع مقدس ضروری است.
کد خبر: ۳۴۵۳۷۲
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۲ 18 December 2016

شهلا تاجفر


جوان پرس :
 مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری آذربایجان غربی گفت : زنان در تمامی دوران دفاع مقدس به همراه مردان در تمامی عرصه ها نقش کلیدی داشتند و تهیه و تدوین کتابی با عنوان زنان و نقش آفرینی آنها در دفاع مقدس ضروری است.

شهلا تاجفر در چهارمین جلسه کارگروه زن و خانواده استان افزود : تدوین این کتاب یکی از قدم های بزرگ در شناساندن اهمیت نقش زنان در دوران هشت سال جنگ تحمیلی است و باعث خلق یک اثر تاریخی ماندگار می شود.

وی اظهار کرد: انجام این طرح یکی از گام های موثر در شناساندن ایثارگری ها و فداکاری های زنان آذربایجان غربی است ومی تواند سند مهم تاریخی مکتوب برای نسل های آینده باشد.
او اضافه کرد : با وجود تلاش های صورت گرفته در خصوص ثبت خاطرات بانوان ایثارگر استان هنوز به نتیجه مورد نظر نرسیده ایم.
در این جلسه با توجه به اهمیت موضوع ایثار و شهادت و همچنین وجود آمار بالای زنان شهید استان طرح مکتوب کردن نقش زنان آذربایجان غربی در دوران دفاع مقدس از سال ۵۹ تا ۶۸ مورد بحث و بررسی قرار گرفت و به تصویب اکثریت آرا رسید.
طرح مکتوب بررسی نقش زنان در دوران دفاع مقدس در سه قسمت عملیاتی می شود که قسمت اول شامل زنانی است که به صورت مستقیم در جبهه و جنگ بودند.
قسمت دوم زنانی هستند که در جبهه ها به خدمات مختلف غیر از جنگ مشغول بودند و قسمت سوم بانوانی را مطالعه می کند که همسران و فرزندانشان را به جبهه و جنگ فرستادند و تربیت کننده نسل تاثیرگذار بودند.
همچنین در این جلسه نحوه عملیاتی کردن تفاهم نامه غربالگری سرطان های شایع زنان از جمله سرطان سینه و دهانه رحم که به صورت پایلوت در شهرستان نقده اجرا می شود، مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.
مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری آذربایجان غربی در این خصوص با تاکید بر اهمیت سلامت زنان در جامعه گفت: دولت برنامه ریزی های جدی در خصوص تامین سلامت زنان دارد و با اجرای طرح های مختلف در این خصوص گام های بزرگی برداشته است.
شهلا تاجفر افزود: با توجه به اینکه زنان نیمی از جامعه را تشکیل می دهند و تامین سلامت اعضای خانواده خود را نیز برعهده دارند، توجه به سلامت این قشر تاثیرگذار جامعه ضروری است و باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.
به گزارش ایرنا در این جلسه مقرر شد تا مدل غربالگری زنان استان توسط دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی تهیه شود.
همچنین مقرر شد تا کارگاه آموزشی آگاه سازی عوامل خطر ساز و شیوع دهنده سرطان برگزار شود.
طبق آمارهای موجود در کتب پزشکی که بر اساس مراجعه های بانوان به درمانگاه ها تنظیم شده است سرطان پستان، شایع ترین سرطان در بین بانوان می باشد.
این بیماری نه تنها شایع ترین سرطان در زنان است بلکه شایع ترین علت مرگ و میر در زنان سنین بین ۳۵ تا ۵۵ ساله را نیز تشکیل می دهد.
سرطان دهانه رحم نیز یکی از شایع ترین سرطان های دستگاه تناسلی زنان است که به راحتی در مراحل اولیه قابل تشخیص و درمان کامل می باشد و در صورتی که تشخیص آن به تاخیر افتد، درمان مشکل و گاهی ناموفق خواهد بود
.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار