رئیس دانشکده فنی و حرفه ای بیرجند:
رئیس دانشکده فنی و حرفه ای ابن حسام بیرجند گفت: آنچه دانشکده فنی و حرفه ای دنبال می کند و در سایر موسسه های آموزش عالی هم وجود دارد این است که جای نیروهای تحصیل کرده در صنعت و بازار کار خالی است.
کد خبر: ۳۴۶۳۵۲
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۱ 20 December 2016
سدالله سلیم روز سه شنبه در همایش و پژوهش کارآفرینی در دانشکده فنی و حرفه ای دختران بیرجند افزود: هر سال هزاران نفر دانش آموخته می شوند اما به جای اینکه وارد بازار و کارآفرینی شود به صف بیکاران جامعه افزوده می شوند این در حالی است که همه دولت ها دنبال کاهش بیکاری هستند.
وی گفت: در عین حال که دولت ها آمار خوش بینانه ای از کاهش نرخ بیکاری ارائه می دهند اما در عمل هیچگاه هدف دولتمردان محقق نشده است و شاید این معضل به دلیل رویکرد اشتباه یا حداقل کم کاری دانشگاه هاست.
وی بیان کرد: یک دانشجو زمانی که فارغ التحصیل می شود باید مطلب، حرفه، کار و تخصصی برای ارائه به جامعه داشته باشد و طبیعی است وقتی سطح تحصیل بالا می رود توقع برای شغل و درآمد بیشتر نیز بالا می رود
سلیم اظهار کرد: رویکرد دانشگاه تازه تاسیس فنی و حرفه ای برخورد با چالش بالا بودن توقع جوانان در زمینه شغل شان است در این راستا بین صنعت و دانشگاه همکاری های صورت گرفته است و ادامه خواهد داشت.
وی یادآور شد: فارغ التحصیلان دانشگاه فنی و حرفه ای حداقل به یک تخصص فنی باید تبحر پیدا کنند تا بعد از پایان تحصیل به جمع بیکاران افزوده نشود.
وی عنوان کرد: بسیاری از کارخانه ها دنبال نیروی متخصص هستند چراکه عمده دلیل ورشکستگی بسیاری از کارخانه ها و واحدهای تولیدی کمبود نیروهای متخصص است.
رئیس دانشکده فنی و حرفه ای ابن حسام بیرجند افزود: دانشجویان دانشکده های فنی و حرفه ای می توانند با هنر و حرفه ای که آموزش می بینند خود را در جامعه مطرح کنند و این بدان معناست که یک پله از سایر دانشجویان رشته های دیگر جلوتر حرکت می کنند.
سلیم گفت: در زمینه ترویج و آموزش های دانشگاه فنی و حرفه ای تاکنون کم کاری شده که در خراسان جنوبی آشنا نبودن مردم با فعالیت ها و آموزش های این دانشکده یکی از دلایل بی توجهی به دانشگاه یاد شده است.
وی بیان کرد: تلاش داریم جایگاه دانشگاه فنی و حرفه ای خراسان جنوبی را بین همه دانشگاهها و موسسه های آموزش عالی باز کنیم و این هیچ راهی ندارد جز اینکه از نظر علمی، فنی و تکنیکی خود را نشان دهیم.
وی به تشریح فعالیت دانشکده های فنی و حرفه ای بیرجند پرداخت و گفت: دانشکده فنی و حرفه ای دختران بیرجند(سپیده کاشانی) در سال 1374 با 2 رشته گرافیک و طراحی دوخت آغاز به کار کرد.
وی ادامه داد: هم اکنون در دانشکده فنی دختران بیرجند 880 دانشجو در حال تحصیل هستند و در این دانشکده 110 استاد رسمی و غیر رسمی در حال تدریس هستند.
سلیم اظهار کرد: این دانشکده دارای 17 کارگاه، سه ساختمان آموزشی، 2 ساختمان اداری و خوابگاه دانشجویی است همچنین یک ساختمان آموزشی دیگر در حال ساخت دارد.
وی بیان کرد: دانشکده فنی و حرفه ای پسران بیرجند (ابن حسام) سال 1378 با چهار رشته آغاز به کار کرد و هم اکنون دارای بیش از هزار و 600 دانشجو است که در 11 رشته در مقطع کاردانی و 2 رشته در مقطع کارشناسی در حال تحصیل هستند.
وی یادآور شد: کارگاه های کامپیوتر، مکانیک خودرو، برق، جوش کاری، قالب بندی، آزمایشگاههای فیزیک حرارت، فیزیک مکانیک، مکانیک خاک و بتن، ماشین های الکتریکی و ... از جمله کارگاه های این دانشکده است.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار