بررسی روزنامه های اصفهان در چهارشنبه
تابناک: روزنامه های اصقهان در شماره امروز خود به بررسی مسائلی همچون اتمام تمام پروژه های نیمه کاره مسکن مهر تا پایان سال و ادامه رکود مسکن پرداختند.
کد خبر: ۳۴۸۲۶
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۲ 13 May 2015
به گزارش تابناک اصفهان، روزنامه های اصقهان در شماره امروز خود به بررسی مسائلی همچون اتمام تمام پروژه های نیمه کاره مسکن مهر تا پایان سال و ادامه رکود مسکن پرداختند.
http://www.isfahanziba.ir/sites/default/files/styles/newspaper_original/public/newspaper/1394/02/22/image/1.jpg?itok=wnFdvMEJ
رونامه اصفهان زیبا به نقل از رییس انجمن انبوه سازان مسکن استان اصفهان نوشت:تمام پروژه های نیمه کاره مسکن مهر تا پایان سال به اتمام می رسد.احمد تولا اظهار داشت: از ابتدای سال تاکنون افزایش قیمت وام مسکن نداشتیم هر چند مقرر شده بود که وام مسکن از ۲۰ تا ۲۵ میلیون تومان به ۳۰، ۵۰ و ۸۰ میلیون تومان افزایش یابد.وی بیان داشت: با گذشت دو ماه از سال هنوز افزایشی صورت نگرفته و ابلاغی در این خصوص به بانک ها انجام نشده است.رییس انجمن انبوه سازان مسکن استان اصفهان بیان داشت: آخرین وام مسکن که به متقاضیان پرداخت شده است ۲۰ تا ۲۵ میلیون تومان بوده است.وی از اعطای وام ۳۰ میلیون تومانی به ازای هر واحد مسکن مهر خبر داد و گفت: در برنامه جدید مقرر شد پنج میلیون تومان به ازای هر واحد مسکن مهر بیشتر از مبلغ وام به انبوه سازان اختصاص یابد تا مسکن های مهر که نیمه کار مانده است به اتمام برسد.تولا با عنوان اینکه در حال حاضر وام های ۳۰ میلیون تومانی به مسکن های مهر نیمه کاره بهارستان اختصاص یافته است، اعلام کرد: تا شهریور ماه امسال در بهارستان شاهد مسکن مهر نیمه کاره نخواهیم بود.وی به مسکن های مهر نیمه کاره فولاد شهر اشاره کرد و اظهار داشت: بسیاری از مسکن های مهر نیمه کاره فولاد شهر در انتظار نصب تجهیزات آب، برق و گاز هستند که این موارد نیز حل می شود.رییس انجمن انبوه سازان مسکن استان اصفهان با اظهار اینکه تا پایان سال ۹۴ به طور قطع مسکن مهر نیمه کاره نخواهیم داشت، بیان داشت: تا پایان سال تمام پروژه های مسکن مهر به اتمام میرسد.وی بیان داشت: مسکن مهر به نسبت اینکه پیمانکار آن چه کسی و یا چه شرکتی بوده است در فواصل زمانی مختلف به مردم تحویل داده شده است و برخی از این شرکت ها از زمان معین شده عقبتر هستند.تولا در پاسخ به اینکه در فولاد شهر برخی از مسکن های مهر نیمه کاره به این دلیل است که فرد پولها را از مردم جمع آوری و فرار کرده است، گفت: مسکن مهر در دو بخش تعاونی ها و انبوه سازان در استان اصفهان در حال ساخت است که در بخش تعاونی حدود ۱۰ سال است پروژه مسکن مهر کلید خورده و مشکلات خاص خود را دارد و در حوزه انبوه سازان موردی نداشتیم که پول از مردم دریافت و اقدام به کلاهبرداری شده باشد.وی با اظهار اینکه وام مسکن ۳۵ میلیون تومانی دردی از مردم در خرید خانه دوا نمی کند، گفت: وقتی حداقل قیمت یک واحد مسکونی در اصفهان ۲۰۰ میلیون تومان باشد باید در حدود ۸۰ میلیون تومان وام داده شود تا کمک به خرید خانه شود.




روزنامه نسل فردا در سرمقاله خود درباره ادامه رکود مسکن نوشت: وضع رسمی بانک مسکن درباره طرحی که برای افزایش وام خرید به بانک مرکزی ارایه کرده است، موجب تشدید رکود در بازار و انصراف از خرید آپارتمان می شود. طبق اعلام بانک مسکن، با تصویب طرح افزایش سقف تسهیلات خرید واحد مسکونی در شورای پول و اعتبار، شرایط و جزییات پرداخت این تسهیلات، اعلام خواهد شد. در این رابطه اعلام شد: موضوع افزایش سقف تسهیلات خرید مسکن تا سقف 500 میلیون ریال برای استفاده فردی و 600 میلیون ریال برای استفاده زوجین خانه اولی، از سال 1393 در دستور کار مدیران بانک مسکن قرار گرفته است که با انجام اقدامات کارشناسی و رفع ابهامات این طرح، نتیجه به بانک مرکزی اعلام شده. طبیعی است با نهایی شدن این طرح در بانک مرکزی و تصویب آن در شورای پول و اعتبار، جزییات برای مردم و متقاضیان اعلام می شود.علاوه بر این کاهش نرخ سود بانکی، باعث گرایش موجران به دریافت رهن کامل شد؛ طوری که تعداد فایل های رهن در بنگاه ها کاهش پیدا کرد. با این حال جو به سمت اجاره بیشتر و رهن کمتر سوق پیدا می کند و جو روانی، باز به هم می ریزد. کارشناسان مسکن امید دارند باکاهش نرخ سود بانکی، فرمول هر یک میلیون تومان رهن 30 هزار تومان اجاره نیز تعدیل شود و عایدی 3 درصد در ماه کمتر گردد. بررسی ها نشان می دهند در حال حاضر در هیچ بازار اقتصادی اعم از بورس، بانک ها، صنایع و حتی صنوف دیگر ظرفیتی برای کسب سود سالانه 36 درصد وجود ندارد و بنابراین مسئولان تنظیم بازار باید فرمول بازار، اجاره را تعدیل کنند. 
به هر حال خرید مسکن به خاطر انتظار ناشی از تصویب قریب الوقوع وام جدید، فعلاً برای تقاضای مصرفی پر ریسک شده است؛ چون در صورت خرید آپارتمان با وام 45 میلیون تومانی فعلی، چنانچه وام افزایش پیدا کند، تسهیلات جدید به خریداران قبلی تعلق نخواهد گرفت. از سوی دیگر تسهیلات مخصوص خانه اولی ها که قرار است سقف آن 10 میلیون تومان بیشتر از وام خرید معمولی باشد، فقط به فاقدان مسکن تعلق می‌گیرد و این موضوع باعث شده طرف تقاضا در بازار مسکن، در خرید خود تاخیر اعمال کند تا بعد از افزایش وام، معامله مورد نظر خود را به سرانجام برساند. 
 


http://www.zayanderoud.com/PaperPhotos/1394/2/23/1/1.jpghttp://www.esfahanemrooz.ir/pdf/pic/2383-L-1.jpg
http://www.nesfejahan.net/cms4/upload/photo/p1/1.jpg
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار