معاون مشارکت‌های مردمی بهزیستی استان کرمانشاه :
معاون مشارکت های مردمی بهزیستی گفت: سهمیه تسهیلات اشتغالزایی امسال استان 9 میلیارد و 870 میلیون تومان بوده که تا کنون 9 میلیارد و 615 میلیون تومان به 652 نفر از مدد جویان پرداخت شده است.
کد خبر: ۳۵۳۷۹۵
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۹ 02 January 2017
به گزارش خبرنگار تابناک  منوچهر محمدی در نشست خبری افزود:: از ابتدای سال تا کنون برای 1339 مددجوی  سهمیه اشتغالی ایجاد شده که سهمیه در نظر گرفته برای سال 95 تعداد  1980 نفر مدد جو می باشد که امیدواریم تا پایان سال این امر محقق شود  .

وی ابراز داشت:چهار برنامه برنامه مسکن، اشتغال، مشارکت‌های مردمی و مراکز غیردولتی ازوظایف معاونت مشارکتهای مردمی است که در بخش مسکن برای خانوارهای دارای دو معلول و بیشتر، خانوارهای تک معلول، زنان سرپرست خانوار، بهبود یافتگان، زنان و دختران بی‌سرپرست بالای 35 سال، معلولین سرپرست خانوار و ... در دو بخش شهری و روستایی باید مسکن تامین کنیم. 

محمدی تصریح کرد:برای تامین مسکن مددجویان روستایی استان در سال جاری 281 مورد در نظر گرفته شده است که 104 مورد آن در دست اقدام و مراحل قرارداد با بانک می‌باشد که برای این بخش کمک‌های بلاعوض هشت و 18 میلیون تومانی با تسهیلات بانکی 18 میلیون تومانی در نظر گرفته ودر بخش شهری نیز سهمیه امسال 242 موردبوده است که تاکنون 132 واحد آن تحویل و مابقی در دست اقدام است.

وی خاطر نشان کرد:میزان کمک های بلاعوض که برای بخش شهر در نظر گرفته شده 30میلیون تومان است که 10 میلیون تومان آن توسط بهزیستی، 15 میلیون تومان توسط بنیاد مستضعفان و پنج میلیون تومان توسط انجمن خیرین مسکن‌ساز تامین می‌شود.

منوچهر محمدی اظهار داشت:میزان تسهیلات برای اشتغال‌های خرد 15 میلیون تومان است که مدت بازپرداخت آن پنج ساله و کارمزد چهار درصد بوده و برای مشاغل خانگی پنج میلیون تومان با همان کارمزد و بازپرداخت سه ساله است.

معاون مشارکت‌های مردمی بهزیستی استان کرمانشاه بیان کرد: حوزه مراکز غیردولتی که بهزیستی می‌تواند در قالب 13 بند از جمله مهدهای کودک، خانه سلامت زنان و دختران، مراکز شبانه‌روزی کودکان بی‌سرپرست، مراکز توانبخشی، مراکز مشاوره ژنتیک و ... می‌تواند 52 مورد صدور مجوز داشته باشدو هدف اصلی این بخش تفویض اختیار به مراکز غیردولتی و البته تحت نظارت بهزیستی است که در این بخش نیز 536 مرکز غیردولتی در سطح در حال فعالیت هستند که109 مورد مهدکودک روستایی از مهمترین آنهااست.

ایشان با اشاره به حوزه مشارکت‌های مردمی گفت:که در چندین بخش مختلف برای کمک مردم به مددجویان بهزیستی طرح‌هایی از جمله شکرانه سلامت، طرح حامی، صدقه تلفنی در نظر گرفته شده که امیدواریم مردم بادیدی باز به موضوع نگاه کنند .
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار