وعده دیدار اصفهانی ها به تاخیر افتاد؛
تابناک: در حالی که این روزها مردم اصفهان و از همه مهمتر کشاورزان شرق خود را برای پذیرایی از زاینده رود آماده می کردند، خبر دیرتر رسیدن زاینده رود، همچنان بستر این رودخانه را خشک باقی گذاشته شده است.
کد خبر: ۳۶۲۲۳۷
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۹ 17 January 2017
به گزارش تابناک اصفهان، در حالی که این روزها مردم اصفهان و از همه مهمتر کشاورزان شرق خود را برای پذیرایی از زاینده رود آماده می کردند، خبر دیرتر رسیدن زاینده رود، همچنان بستر این رودخانه را خشک باقی گذاشته شده است و خبرها حاکی از باز شدن زاینده رود طی روزهای آتی و در اواخر هفته است.
 
علی بصیرپور در همین راستا در گفت و گو با ایرنا با اشاره به رای نهایی شب گذشته کمیته پنج نفره برای استفاده بهره برداران از آب زاینده رود، میزان آب رها شده در بستر زاینده رود را 60 متر مکعب بر ثانیه و جریان آن را 22 روز اعلام کرد.
 
کمیته پنج نفره تصمیم گیر برای استفاده بهره برداران از آب زاینده رود متشکل از مدیر عامل آب منطقه ای استان، نماینده استاندار، فرماندار اصفهان، نماینده کشاورزان و نماینده جهاد کشاورزی استان اصفهان است.
 
وی هدف از بازگشایی زاینده رود را کشت کشاورزان و به ویژه کشاورزان شرق اصفهان عنوان کرد.
 
معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای اصفهان پیش بینی کرد که روز شنبه آب به مرکز شهر اصفهان برسد.
 
به گفته وی حجم آب توزیعی و همچنین تعداد روزهای جریان آب در حد 10 درصد امکان تغییر خواهد داشت و ادامه جریان آب در روزهای باقی مانده امسال و همچنین فصل بهار سال آینده منوط به بارش های ماه های پیش رو است. 
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار