تابناک: همین خبر کافی بود تا میراث‌فرهنگی حساس شده و بنابرنظر کمیته 5 نفره عملیات مترو اصفهان متوقف شود.
کد خبر: ۳۶۲۲۵
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۷ 18 May 2015
به گزارش تابناک اصفهان، اختلافات میان سازمان قطار شهری اصفهان و میراث فرهنگی در مورد متروی شهر از سال ها پیش وجود داشت اما اوج این اختلافات زمانی بروز کرد که بولدوزرهای شهرداری به خیابان هایی که در دل خود میراث ارزشمند تاریخی شهر را پنهان کرده بودند، رسیدند.

دروازه دولت یکی از همین خیابان ها بود که محض باز شدن پای کارگاه مترو در آن میراث فرهنگی نیز بر سر پروژه حاضر شد و خواستار نظارت بر روند ساخت ایستگاه در این خیابان شد.

مدتی از عملیات عمرانی شهرداری نگذشته بود که خبر از کشف پایه های کاخ تاریخی جهان نما، سفال ها و سنگ قبر تاریخی و نیز یک تونل یا به قول برخی، یک آبراهه به گوش رسید.

همین خبر کافی بود تا میراث فرهنگی حساس شده و بنابر نظر کمیته 5 نفره ای که در این کارگاه فعالیت دارد، عملیات مترو اصفهان متوقف شود.

استاندار اصفهان بعد از جنجال هایی که در این زمینه به پا شد به میدان آمد و خواستار صلح بین شهرداری و میراث فرهنگی تا زمان پایان پروژه متروی اصفهان شد.

زرگرپور از هر دو طرف خواسته بود فعلا اختلافات را کنار گذاشته و کار کنند تا مترو به سرانجام رسیده و بعد از آن در همین ایستگاه مترو اصفهان بنشینند و اختلافاتشان را با هم حل کنند.

گرچه ریشه اختلافات میراث و مسئولان شهری تنها به متروی شهر ختم نمی شود و این اختلاف سلیقه ها و نظرها در مورد برخی از مسائل میراثی دیگر اصفهان که هم شهرداری و هم میراث بر سر آن ادعا داشته و دارند، سبب شده تا رابطه میان این دو نهاد شکراب شود.

با تمامی این تفاسیر استاندار اصفهان از اینکه اختلافات کنار گذاشته شده و هر دو سازمان مشغول کار برای پیشبرد مترو هستند ابراز خوشحالی می کند و می گوید: من به اعضای شورای شهر و شهردار اعلام کردم که به هیچ وجه نگران نبوده و اجازه دهید کارها در مسیر خود پیش رود.

زرگرپور افزود: در حالی که باید در ایستگاه دروازه دولت 400 شمع به زمین کوبیده می‌شده تا کنون 200 شمع آن محقق شده و بقیه آن نیز در حال انجام است و تا زمانی که صدای کار در ایستگاه‌های مترو شنیده می‌شود یعنی میراث و مترو با یکدیگر هماهنگ هستند.

وی با بیان اینکه ما به حفظ میراث فرهنگی به اندازه پیشرفت مترو علاقه مند هستیم و باید بین این 2 حرکت کنیم، گفت: از همه دوستداران میراث فرهنگی و مترو می‌خواهم که اجازه دهند این کمیته کار خود را انجام دهد چرا که شایعه‌سازی نتیجه‌ای جز توقف کار نخواهد داشت.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار