آستانه تحمل دانشگاه علوم پزشکی اصفهان به سر رسید
دانشگاه علوم پزشکی اصفهان به دلیل مطالبات چند صد میلیارد تومانی معوق خود از سازمان تامین اجتماعی، از دوم بهمن و تا تعیین وضعیت تعهدات سازمان تامین اجتماعی، بیماران غیر اورژانسی و مراجعه کنندگان کلینیک ویژه در بیمارستان های امین، الزهرا(س)، شهید چمران و فیض اصفهان را بصورت آزاد پذیرش خواهند کرد.
کد خبر: ۳۶۴۴۴۹
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۴ 21 January 2017

تابناک اصفهان: دانشگاه علوم پزشکی اصفهان به دلیل مطالبات چند صد میلیارد تومانی معوق خود از سازمان تامین اجتماعی، از دوم بهمن و تا تعیین وضعیت تعهدات سازمان تامین اجتماعی، بیماران غیر اورژانسی و مراجعه کنندگان کلینیک ویژه در بیمارستان های امین، الزهرا(س)، شهید چمران و فیض اصفهان را بصورت آزاد پذیرش خواهند کرد.

باتوجه به بدهى بالاى بيمه تامين اجتماعی، روز پنجشنبه ريیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در جلسه‌اى به رؤساى بيمارستان هاى تابعه دستور داد كه از روز شنبه دوم بهمن ماه، خدمات به بيمه شدگان تأمين اجتماعى تنها بصورت نقدى ارايه شود و صورتحساب آن به بيمار داده شده تا وصول وجه پرداختی توسط خود بیمه‌شونده از طریق دفاتر سازمان تأمین اجتماعی انجام شود.

غلامرضا اصغری در توضیح این تصمیم گفت: این برنامه در هفته اول بهمن در چهار بیمارستان الزهرا(س)، امین، چمران و فیض اصفهان آغاز می شود و در صورتیکه مطالبات از سوی سازمان تأمین اجتماعی پرداخت نشد، از نهم بهمن تمامی بیمارستان‌های شهر اصفهان این برنامه را اجرا خواهند کرد و درصورت تداوم این امر، سایر بیمارستان های استان از هفته سوم بهمن این اقدام را اجرایی می کنند.

همچنین در اطلاعیه روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان آمده است: با توجه به عدم وصول مطالبات از سازمان تامین اجتماعی و بروز مشکلات عدیده در خدمت رسانی بیمارستان های تابعه دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ناشی از کمبود منابع و عدم ایفای تعهدات سازمان بیمه گر، جهت حفظ و تداوم خدمت رسانی به آحاد مردم شریف استان، پیشگیری از خدشه در مسیر ارایه خدمات و جبران بخشی از هزینه های قانونی و مطالبات معوقه شرکت های پشتیبانی، دارویی و تجهیزات پزشکی طرف قرارداد، در قدم نخست، بیمارستان های امین، الزهرا(س)،شهید چمران و فیض اصفهان از دوم بهمن ۱۳۹۵ تا اطلاع ثانوی و تعیین وضعیت تعهدات سازمان تامین اجتماعی، بیماران غیر اورژنسی و مراجعه کنندگان کلینیک ویژه را بصورت آزاد پذیرش خواهند کرد.

افراد زیر پوشش تامین اجتماعی می توانند پس از پرداخت هزینه بر اساس تعرفه دولتی و ضمن برخورداری از مزایای طرح تحول سلامت و یارانه درمان، با در دست داشتن صورتحساب ممهور به مهر بیمارستان و با مراجعه به سازمان تامین اجتماعی به وصول سهم سازمان اقدام کنند. رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان درباره بدهی سازمان تامین اجتماعی به دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، گفته بود: مجموع مطالبات ما از تامین اجتماعی افزون بر ۲۵۲۰ میلیارد ریال است که این مبلغ مربوط به مطالبات نیمه  سال 95 و ۹۴ است.

غلامرضا اصغری افزود: آخرین پرداخت تامین اجتماعی به دانشگاه علوم پزشکی اصفهان مربوط به ۴۰ درصد از مطالبات بهمن ۹۴ می شود که چندی پیش پرداخت شده است. او درباره اظهارات مسئولان وزارت رفاه درباره مشکلات مالی و در نتیجه عدم پرداخت مطالبات دانشگاه ها گفته بود: به نظر نمی رسد این عدم پرداخت ها مربوط به مشکلات مالی باشد زیرا تامین اجتماعی کارانه کارکنان بیمارستان های ملکی خود را به موقع پرداخت می کند و طبق اطلاع کارانه پزشکان آنها تا ماه گذشته تسویه شده است در حالی که مطالبات کارکنان و پزشکان بیمارستان های دانشگاهی نزدیک به یک سال عقب افتاده است.

اصغری با ابراز تاسف از پرداخت نشدن معوقات دانشگاه های علوم پزشکی توسط سازمان تامین اجتماعی، گفت: با توجه به اینکه تامین اجتماعی توانایی پرداخت معوقات خود را دارد، چرا ما باید شرمنده پزشکان، کارکنان و همکاران و پیمانکاران خود باشیم و در ارائه خدمات بهداشتی و درمانی همواره با مشکلات مالی دست و پنجه نرم کنیم و برای خرید دارو و تجهیزات مشکل داشته باشیم.

وی گفت: تداوم موفقیت طرح تحول با امکان خرید دارو و تجهیزات و پرداخت مطالبات کارکنان و شرکت های طبخ غذا و... فقط با عمل سازمان های بیمه‌گر به تعهدات خود مقدور است و دانشگاه تاکنون از همه توان و نقدینگی خود برای پرهیز از اتخاذ چنین تصمیمی استفاده کرده بود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار