کد خبر: ۳۶۴۸۰۴
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۷ 14 January 2017
به گزارش ایمنا، سید جمال الدین صمصام شريعت، با حضور در برنامه تلویزیونی«اینجا اصفهان» اظهار کرد: شرايط براي تشويق ساخت و ساز در بافت فرسوده مهيا شده، چراكه ساخت و ساز در اين بافت ها به منزله توسعه درون زاست.
وی در ادامه با اشاره به تعریف توسعه دورن زا، گفت: با توسعه درون زا از ضخیم شدن پوسته بیرونی شهر جلوگیری شده و به فرسودگي درون شهر رسیدگی می شود.
معاون شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان با تاکید بر اینکه با اجرای این شیوه توسعه شهری تا سال ها نيازي به توسعه شهر از بيرون نداريم، عنوان کرد: بر حسب محاسبات اگر تراكم 150 نفر در هكتار براي بافت فرسوده در نظر گرفته شود با توسعه درون زا از اسكان جمعيت با وسعت نامتوازن در شهر جلوگیری شده و شهروندان در بخش های مياني و مركزي آن مستقر مي شوند.
وی با بیان اینکه شهرسازي الكترونيك از اهميت ويژه اي در مدیریت شهری اصفهان برخوردار است، تاکید کرد: در راستاي شفافيت و سهولت در كارها، مراجعه كمتر شهروندان به عوامل شهرداري و به حداقل رساندن ديدارهاي چهره به چهره ارباب رجوع با كارمندان شهري، بخش اعظمي از نيازهاي آن ها از قبيل صدور پروانه و شهرسازي به وسیله این سیستم برطرف می شود که نسبت به آن باید اطلاع رساني مناسب صورت بگيرد.
این مقام مسئول شهری از اجرایی شدن سیستم شهرسازي الكترونيك در 2 فاز خبرداد و گفت: فاز اول این سیستم تا قبل از به پايان رسيدن سال جاري و فاز دوم در خرداد ماه سال آينده به بهره برداري مي رسد.
به گفته وی سيستم شهرسازي الكترونيك داراي 35 زير سيستم در فاز اول است كه 32 مورد اين زير سيستم ها مربوط به شهرسازي و 3 مورد آن مربوط به مباحث اداري مالي است اما ارائه كننده كل آن ها معاونت معماري و شهرسازي شهرداري اصفهان است که راهبري آن را نیز برعهده دارد.
صمصام شریعت فاز دوم اين سيستم را دارای 13 زير سيستم طراحي دانست و اظهار کرد: بسياری از زیر سیستم های فاز اول این سیستم اجرایی شده و هم اکنون در دسترس عموم مردم به خصوص دانشگاهيان و محققان است.
وی ادامه داد: در سیستم شهرسازی الکترونیک امكان دسترسي به طرح هاي تفضيلي، كاربري ها و ارتفاعات وجود دارد و مراجعان مي توانند حداكثر و حداقل ارتفاعات در معابر و شبكه هاي ارتباطي در هرخيابان و مكاني را در آن مشاهده كنند.
معاون شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان با تشریح عملکرد این سیستم بیان کرد: امکان گرفتن نوبت بازديد براي ساخت و ساز با مراجعه به اين سيستم و به صورت غيرحضوري فراهم شده و نتايج آراء كميسيون هاي ماده صد شهرداري نيز از طريق همين سيستم در اسرع وقت منعكس مي شود.
وی تاکید کرد: در نرم افزار شهرنما نيز تمامي خيابان ها و بزرگراه ها تا كوچه هاي يك متري با یک كليك با قابلیت چرخش زاويه 360 درجه و كليه عوارض شهري از جمله درخت يا تير برق، نما يا بالكن هاي سازه ها قابل مشاهده است.
صمصام شریعت اجرایی شدن این سیستم را از جمله اقدامات مهم مدیریت شهری دانست و عنوان کرد: به وسيله این اقدام، دست واسطه ها كوتاه شده و به دنبال آن كاهش آلودگي هوا، ترافيك و سهولت در رسيدگي به امور شهروندان در مباحث شهرسازي محقق مي شود.
وی معتقد است: محاسبات زيربنايي كه مورد اعتراض اكثر انبوه سازان بود به طور كامل شفاف سازي شده در راستای آن مصوبات شوراي اسلامي شهر و بخشنامه هاي وزرات كشور به منظور نحوه صدور عوارض زيربنا و صدور پروانه به سيستم داده شده و به طور خودكار محاسبه مي شوند.
این مقام مسئول شهری با اعلام اینکه شهروندان با دريافت صورت حساب خود مي توانند چگونگي ارزيابي اين مبلغ را بر اساس اصول و قواعد شهرداري مشاهده کنند، ادامه داد: چه در ارتباط با صدور پروانه و چه در استعلام ها تنها شهرداری طرف قضیه نیست و به همین دلیل ممکن است شهروندان در برخی موارد از طولانی شدن دریافت مجوز خود ابراز نگرانی کنند.
وی اذعان کرد: اداره بیمه، دارایی، سازمان نظام مهندسی، شهرداری از جمله ذی نفعان امور شهرسازی هستند؛ علاوه بر آن رعایت یکسری ضوابط مقررات لازم  و مبالغی که باید پرداخت شود این روند را طولانی کرده است.
معاون شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان در ادامه گفت: در زمینه دریافت هزینه ها، اداره های بیمه و دارایی، روی شهرداری را سفید کرده اند چراکه در برخی موارد  مبالغی که بابت صدور پروانه از مراجعان در شهرداری اخذ می شود به مراتب کمتر از مبالغی است که سایر سازمان ها دریافت می کنند.
وی در پایان خاطرنشان کرد: تمامی تلاش خود را برای ارائه سیستمی جامع در زمینه شهرسازی به خرج دادیم و امروز می توانیم بگوییم این سیستم  به نحوی است که با تعامل های بین سازمانی امور را تسهیل کرده است
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار