تابناک: پس از وقوع حادثه پلاسکو و قربانی شدن عده بسیاری از هموطنان باعث شد که مدیران اصفهان جلسه چند فوریتی تشکیل بدهند و به ایمن سازی اختمان اهمیت و همچنین کپسول های آتش نشانی در نهادها از جمله مجتمع مطبوعاتی و حتی مغازه‌دارها رونمایی شود.
کد خبر: ۳۶۵۷۷۳
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۱ 23 January 2017

تابناک اصفهان: حادثه پلاسکو که در عین ناباروری و حتی اهمیت ندادن به پیش بینی پژوهشگرانی همچون دکتر کردوانی به وقوع پیوست و صد البته چنین هشداری که به دلیل بحران آب و کندن چاه‌های عمیق در استان احتمال ریزش و زمین لرزه در استان اصفهان می‌رود، باعث شد که گروهی از مدیران استان اصفهان گردهم آیند و ساختمان‌های ناایمن را شناسایی کنند.

استاندار اصفهان به حادثه پلاسکو اشاره کرد و یادآور شد: حادثه‌ای که در مجتمع تجاری پلاسکوی تهران اتفاق افتاد یک هشدار به مدیران بود که تا قبل از اینکه اتفاقی بیفتد حوادث پیش‌بینی شود و ساختمان‌های پرخطر شناسایی و مشکلات آن‌ها مرتفع گردد.

زرگرپور با بیان اینکه تکرار این حوادث قابل تحمل نیست، افزود: شهرداران و مدیران باید از لحاظ حقوقی وظایف خود را در این خصوص به بهترین شکل به انجام رسانند.

وی افزود: در استان 5 گروه از ساختمان‌ها وجود دارند که ممکن است در صورت بروز خطر با مشکلاتی از قبیل ساختمان پلاسکو مواجه شویم.

استاندار اصفهان به تشریح این ساختمان‌ها پرداخت و گفت: ساختمان‌ها ممکن است به علت فرسودگی، رعایت نکردن استانداردهای ایمنی در هنگام ساخت، عدم ساخت در مکان مناسب، مجهز نبودن به تجهیزات ایمنی و آتش‌نشانی و عملکرد پرخطر این ساختمان از قبیل استفاده از کارهای مخاطره‌آمیز مثل کار با مواد شیمیایی و یا قابل اشتعال دچار حادثه شود.

وی از تشکیل کارگروهی متشکل از شهرداری‌ها، آتش‌نشانی، قوه قضاییه و سازمان نظام‌مهندسی ساختمان خبر داد و گفت: این کارگروه باید اطلاعات لازم در خصوص بناهای فاقد ایمنی در استان را ظرف سه ماه آینده گردآوری و از طریق اخطار به مالکین و نهایتاً اعمال قانون از رخ دادن حوادثی مانند ساختمان پلاسکوی تهران جلوگیری کند.

زرگرپور تأکید کرد: در ارتباط با صدر پروانه‌های ساخت، ایمنی باید 100 درصد مورد تأکید قرار گیرد و باید همه‌کسانی که قصد ساخت‌وساز دارند مسائل ایمنی را به‌طور کامل رعایت کنند.

وی اضافه کرد: در خصوص کمیسیون ماده 100 و 99 قانون شهرداری‌ها، شهرداری به‌هیچ‌وجه مسائل ایمنی را نباید با جریمه جبران کنند.

استاندار اصفهان در ادامه این جلسه با اشاره به مبحث 22 مقررات ملی ساختمان (بازرسی 10 ساله ساختمان توسط نظام‌مهندسی ساختمان) گفت: استان اصفهان برای اولین بار در کشور این طرح را اجرایی می‌کند.

وی اظهار داشت: با اجراشدن این طرح، ساختمان‌ها باید هر 10 سال یک‌بار توسط نظام‌مهندسی از لحاظ فنی بازرسی شوند و اگر مشکلاتی از لحاظ ایمنی دارند قبل از آنکه حادثه‌ای اتفاق بیفتد برطرف شود که با توجه به ساخت بناهای بلندمرتبه زیاد در اصفهان بسیار مهم است.

زرگرپور همچنین در این جلسه با اشاره به تکمیل و تأمین تجهیزات آتش‌نشانی در شهرهای استان، به شهرداری‌ها توصیه کرد: تکمیل تجهیزات و ماشین‌آلات آتش‌نشانی در بودجه شهرداری‌ها در اولویت قرار گیرد که اگر حادثه‌ای پیش آمد نبود این تجهیزات جان مردم را به خطر نیندازد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار