این سامانه دو روز پیش از سفر ریاست‌جمهوری و دو روز پس از سفر فعال و 84 هزار و 425 تماس مردمی با این سامانه برقرار شده است.
کد خبر: ۳۶۶۱
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۰:۲۳ 08 February 2015

به گزارش تابناک به نقل از فارس، بعد از ظهر امروز نشست خبری رسول زرگرپور، استاندار اصفهان با حضور خبرنگاران در محل سالن جلسات استاندار اصفهان برگزار شد.

در این نشست استاندار اصفهان به مهم‌ترین دستاوردهای سفر ریاست جمهوری به اصفهان اشاره کرد.

همچنین خبرنگاران سؤالات مرتبط به سفر ریاست جمهوری و برخی از مطالبات مردم را از زرگرپور خواستار شدند.

در این نشست خبری که از ساعت 14 و 30 آغاز و حدود 2.5 ساعت به طول انجامید ابتدا کلیپی از حماسه مردم اصفهان در استقبال از رئیس‌جمهور به نمایش گذاشته شد.

از نکات جالب توجه که استاندار اصفهان در این نشست خبری به آن اشاره کرد، پوشش کامل خبری توسط خبرنگاران اصفهانی و ابراز رضایت‌مندی رئیس‌جمهور بود که پیش از سفر ریاست جمهوری به اصفهان، استاندار این قول را به خبرنگاران داده بود که رئیس‌ جمهور بدون حضور خبرنگار از تهران به اصفهان سفر می‌کند و پوشش خبری کامل بر دوش رسانه‌های اصفهان است.

استاندار اصفهان ترغیب و تشویق رسانه‌‌های اصفهان را برای حضور پررنگ مردم برای استقبال از رئیس‌جمهور بسیار خوب ارزیابی کرد و گفت: آنچه در طول سفر گذشت یک سفر ماندگار، مثال‌زدنی و یادگار برای کاروان تدبیر و امید بود که در خاطره‌ها خواهند ماند.

وی افزود: در واقع قدرشناسی اصفهانی‌ها یکی از باشکوه‌ترین استقبال‌های سفرهای استانی را برای رئیس‌جمهور در دیار نصف‌جهان رقم زد.

استقبال مردم از ریاست جمهوری و بسته شدن خیابان‌های اطراف منتهی به میدان امام‌(ره) به جهت استقبال با شکوه توسط مردم فهیم، فکور، صبور، ولایت‌مدار و شهیدپرور از نکات جالب توجهی بود که زرگرپور از آن نام برد و آن را نشانه بلوغ سیاسی و فرهنگی مردم اصفهان دانست.

البته ناگفته‌ نماند که استاندار اصفهان با لحن شوخی به نشست خبری رئیس‌جمهور با خبرنگاران اشاره کرد و گفت: چهره بسیاری از این افراد خبرنگار و پرسش‌کننده را بنده هم برای نخستین بار بود که می‌دیدم.

زرگرپور در ادامه به چهار نکته اساسی در رابطه با سفر ریاست جمهوری اشاره و اظهار کرد: نکته نخست اینکه سفر دو روزه ریاست جمهوری از صبح چهارشنبه 15 بهمن تا غروب پنج‌شنبه 16 بهمن ادامه داشت و این همکاری و پیگیری رسانه‌ها و حضور مردم‌ که از شهرستان‌ها و روستاها به میدان آمده بودند شور و نشاط خاص ایجاد کرده بود و باید سر تعظیم برای این همه شعور مردم اصفهان فرود آورد.

وی افزود: پیش از سفر ریاست جمهوری به اصفهان ظرفیت‌ها و مزیت‌های استان و نیز تنگناهای استان تشریح شد.

استاندار اصفهان تصریح کرد: نکته سوم اینکه نتایج و جمع‌بندی یک سری از دستاوردها به دلیل قطعی نبودن آن همچون تبدیل کارخانه ریسباف به موزه به بعد از سفر ریاست‌جمهوری موکول شد.

وی ادامه داد: سفر ریاست جمهوری به اصفهان با آرامش و امنیت صورت پذیرفت و رئیس‌جمهور و معاون اجرایی رئیس‌جمهور به دلیل سفر باشکوه و آرام در اصفهان قدردانی کردند.

زرگرپور گفت: رئیس‌جمهور در مورد مسائل استان فقط اظهار نظر، دستور و یا سایر مسئولان را ملزم به پیگیری کرد.

وی عزم جدی برای تشکیل شورای عالی آب و اجرای طرح 9 ماده‌ای، طرح تامین‌ آب با اولویت پیگیری و مسئله تکمیل تونل سوم کوهرنگ را از جمله موارد مطرح شده در خصوص آب در استان عنوان کرد.

استاندار اصفهان همچنین تاکید رئیس‌جمهور بر تغییر وضعیت هوای اصفهان و رفع‌ آلودگی و تسهیل در امر حمل و نقل عمومی و نیز مترو را از دیگر موارد مورد مطرح شده در سخنان رئیس‌جمهور عنوان کرد و گفت: قرار شده خط دوم متروی اصفهان با اعتباری بالغ بر 600 میلیون دلار پیگیری شود.

وی سیاست جدید دولت در مبحث میراث فرهنگی را یکی از دستاوردهای سفر ریاست‌ جمهوری به اصفهان دانست و افزود: با تاکیدات دولت سازهای تمدنی و میراثی و نیز هویت، سازه‌ها و معماری اصفهان باید با در اختیار گرفتن بخش غیر دولتی حفظ شود.

زرگرپور از تخصیص 400 میلیارد ریال به بازسازی سازه‌های تاریخی در اصفهان توسط دولت خبر داد و تصریح کرد: 200 میلیارد آن در سال آینده و مابقی در سال 95 تخصیص پیدا می‌کند.

وی با اشاره به وجود 9 هزار واحد صنعتی در اصفهان و عمده‌ترین مشکلات این بخش که تسهیلات لازم برای صنایع است، بیان کرد: دولت 10 هزار میلیارد ریال سرمایه در گردش برای تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام به خصوص صنایع اختصاص داده است.

استاندار اصفهان در ادامه صحبت‌های خود به قطار سریع‌السیر اصفهان ـ تهران اشاره و تصریح کرد: طول این خط آهن 410 کیلومتر در دو خط موازی با سرعت 300 کیلومتر در ساعت است که بخشی از آن در مسیر اصفهان قم و بخشی از قم به تهران است.

وی ادامه داد: 244 کیلومتر این خط آهن در استان اصفهان و 90 کیلومتر آن در مسیر قم ـ دلیجان است که این بخش 70 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

زرگرپور گفت: 2 میلیارد و 600 میلیون دلار فاینانس با کشور چین انجام شده که 15 درصد آن پیش پرداخت شده است.

استاندار اصفهان بزرگ‌ترین مزیت این خط ریلی را کاهش زمان سفر در این مسیر به دو ساعت عنوان کرد.

وی با اشاره به معوقات سیستم بانکی که 2 هزار نفر آن ساکن اصفهان هستند، گفت: یکی از عوامل معوقات سیستم بانکی این است که افراد به دلیل شرایط اقتصادی نتوانستند بازپرداخت داشته باشند و برخی نیز تسهیلات را در منابع غیر مشخص سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

زرگرپور تاکید کرد: بر اساس دستور هیئت دولت کمیته‌ای در استان‌ها تشکیل و افراد تفکیک شده و تصمیمات لازم برای خروج افراد از این شرایط گرفته می‌شود.

*بازدید از گلخانه پارادایس به عمد برای رئیس‌جمهور پیش‌بینی شده بود

وی در ادامه صحبت‌های خود با اشاره به اینکه در بحث آب با دو عنوان مصرف و منابع رو‌به‌رو هستیم، اظهار کرد: بازدید از گلخانه پارادایس در زمینی به 140 هکتار و اشتغال‌زایی برای 300 بانوی مشغول به کار و تبدیل آب شور به آب شیرین برای مصرف در این گلخانه از برنامه‌‌هایی بود که به عمد در سفر ریاست‌جمهوری گنجانده شده بود.

استاندار اصفهان از تخصیص 650 ملیارد تومان اعتبار دولتی علاوه بر اعتبارات سالانه استانی به اصفهان در راستای توسعه خبر داد و گفت: نحوه تقسیم آن 2 هزار و 780 میلیارد ریال در سال 94 و 3 هزار و 720 میلیارد ریال برای سال 95 پیش‌بینی شده است.

وی اضافه کرد: انجام هشت پروژه برای سال آینده و 21 پروژه برای سال 95 پیش‌بینی شده است.

زرگرپور تکمیل تونل کوهرنگ،احداث دو سال ورزشی در سال آینده،ایجاد فاضلاب برای چهار شهرستان،تکمیل بیمارستان در خمینی‌شهر و ایجاد مراکز فرهنگی را از جمله موارد پیش‌بینی شده سال آینده در استان اصفهان برشمرد.

*ثبت 84 هزار تماس مردمی با سامانه 111

وی در بخشی از صحبت‌های خود به سامانه 111 و ثبت خواسته‌های مردمی از رئیس‌جمهور اشاره و گفت: این سامانه دو روز پیش از سفر ریاست‌جمهوری و دو روز پس از سفر فعال و 84 هزار و 425 تماس مردمی با این سامانه برقرار شده است.

استاندار اصفهان اضافه کرد:29 هزار و 700 مورد درخواست مردمی کمک مالی،26 هزار مورد درخواست تسهیلات بانکی،6 هزار و 100 مورد درخواست رسیدگی به مشکلات درمانی،5هزار و 100 مورد مشکل پرسنلی و 4 هزار و 300 مورد مشکل مسکن و 6 هزار و 300 مورد سایر موارد گزارش شده است.

وی گفت:80 هزار تماس به سامانه 111 مربوط به شهرستان‌ها و نیز بخشی مربوط به نامه‌های جمع‌آوری شده در میدان امام(ره) بوده که ظرف مدت 20 روز این نامه‌ها بررسی و به دستگاه‌های مربوطه ارجاع می‌شود که باید به مدت یک ماه پاسخ داده شود.

*فقط وزیر کشور و دو معاون رئیس‌‌جمهور به اصفهان سفر نکردند

زرگرپور بیان کرد: 12 معاون رئیس‌جمهور هر کدام در این سفر به دو شهرستان اصفهان سفر کردند و فقط وزیر کشور،معاون اجرایی و معاون برنامه‌ریزی ریاست جمهوری در این سفر همراه نبودند.

در بخشی از این نشست خبری خبرنگاران به بیان سئوالات و نقطه نظرات خود از سفر رئیس‌جمهور پرداختند.

در بخش پرسش و پاسخ خبرنگاران استاندار اصفهان در پاسخ به دو سئوال یکی از خبرنگاران در خصوص اینکه که چه تصمیماتی برای وضعیت آب استان گرفته شد و هزینه درمانی حادثه‌دیدگان اسیدپاشی به کجا رسید،گفت: قرار است در شورای عالی آب برنامه جدی را برای وضعیت آب استان تدوین‌‌کنیم.

وی در مورد هزینه درمانی حادثه‌دیدگان ‌اسیدپاشی گفت:کل هزینه‌های حادثه‌دیدگان اسیدپاشی پرداخت می‌شود.

زرگرپور در پاسخ به سئوال دیگر خبرنگاری مورد اعلام زنگ خطر اعتیاد در اصفهان توسط امام جمعه اصفهان و تمهیدات استان در این خصوص بیان کرد: به طور میانگین سطح استفاده از مواد مخدر در استان اصفهان نسبت به سایر استان‌ها کمتر است اما باید اذعان کرد که میزان تمایل زنان به مصرف مواد مخدر در اصفهان زیاد و سن مصرف مواد مخدر نسبت به میانگین کشوری کاهش پیدا کرده است.

وی افزود: در این زمینه کارگروهی با عنوان مواد مخدر در مدارس و دانشگاه‌ها و صنایع تشکیل شده است.

استاندار اصفهان بیان کرد: بسیار تاکید کرده‌ایم که دریچه ورود به مواد مخدر استفاده از قلیان است که با کمال تاسف در حاشیه رودخانه زاینده‌رود زیاد موارد مصرف قلیان مشاهده می‌شود.

*سیاست دولت در برخورد با مواد مخدر مبارزه اجتماعی است

وی اضافه کرد: سیاست دولت در بحث مواد مخدر سیاست پیشگیری و مبارزه اجتماعی است.

زرگرپور در پاسخ یکی از خبرنگاران که سئوال کرد،چرا در سفر ریاست‌جمهوری هیچ تصمیمی برای تالاب گاوخونی گرفته نشد و حتی حرفی هم از این تالاب مطرح نشد،گفت:احیاء حوضه‌آبریز زاینده‌رود و اجرای طرح 9 ماده‌ای برای تخصیص آب به اصفهان و رسیدن آن به تالاب گاوخونی است که حتی یکی از بندهای آن تخصیص آب برای احیاء این تالاب بوده است.

وی در پاسخ به سئوال دیگری مبنی بر ایجاد دریاچه مصنوعی در گلپایگان گفت: این طرح طرح جدیدی نیست و سال گذشته هم مطرح شده بود و هنوز در حال بررسی است اما مدیریت شهری با این طرح مخالفت کرده و فعلا در حال طی مراحل تصویب است.

*اختلاف فولاد مبارکه بر سر ورزشگاه نصف‌جهان مبلغ‌ قرارداد و پیمانکار است

استاندار اصفهان به سئوال دیگری در خصوص چرایی عدم توجه وزیر ورزش و جوانان به ورزشگاه نقش‌جهان و شایعه به توافق نرسیدن تکمیل این ورزشگاه با شرکت فولاد پاسخ داد:خدشه‌ای بر اصل قرار داد این ورزشگاه با شرکت فولاد وارد نشده است و دولت اتفاقا بسیار پیگیر و مشتاق اجرای آن از سوی شرکت فولاد مبارکه است اما همچنان بر سر توافقات با پیمانکار و مبلغ قرار داد به توافق نهایی نرسیده‌اند.

وی افزود:برای تکمیل فاز نخست 12 میلیارد تومان و برای تکمیل فاز یک و دو با هم 30 میلیارد تومان مطالبه کرده بودیم که مسئله فعلی بر سر مبلغ قرار داد است.

*آیا تعهد رئیس‌جمهور برای باز نگه‌داشتن زاینده‌رود محقق می‌شود؟

زرگرپور به سئوال یکی از خبرنگاران در خصوص قول ریاست جمهوری برای باز نگهداشتن مجدد رودخانه‌زاینده‌رود و واکنش مردم یکی از استان‌های همجوار و اجرای مراسم دعا خوانی برای بارش باران به نشانه اینکه این اقدام در اصفهان عملی نیست، گفت: اتفاقا میزان بارش در ارتفاعات و سرچشمه‌ها نسبت به سال گذشته کمتر نبوده و فقط به جای برف به صورت باران بوده است.

وی تصریح کرد: البته از مقدرات الهی نباید غافل ماند اما در حد امکان پیگیر قول جاری شدن آب به زاینده‌رود هستیم و پیش‌بینی هواشناسی این است که در روزهای آینده بارش داریم.

*از ورود 80 سرمایه‌گذار به اصفهان همراه رئیس‌جمهور بی‌خبرم!

استاندار اصفهان در پاسخ به سئوال خبرنگار فارس در خصوص ورود 80 سرمایه‌گذار به استان به همراه هئیت دولت به نقل مسئول ستاد مردمی رئیس جمهور در استان اصفهان و مصوبات و خروجی این سفر با توجه به سفر وزیر اقتصاد در استان و دیدار با سرمایه‌گذاران گفت: از ورود 80سرمایه‌گذار در استان خبری ندارم و از همان مسئول مربوطه پیگیری شود اما این نوید را می‌دهم که چهار مورد سرمایه‌گذاری در استان به نتیجه رسیده است که در آینده معرفی می‌شود.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار