افشانی استاندار فارس گفت: احمدی نژاد به‌عنوان يك شهروند داراي حقوقي است كه مي‌تواند از آن حقوق استفاده كند.
کد خبر: ۳۷۰۰۴۷
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۸ 31 January 2017
تابناک فارس به نقل از شیرازه:سید محمدعلی افشانی در نشست خبری با اصحاب رسانه در ابتدا به رسم جلسات اینچنینی از انقلاب اسلامی و تاثیر غیر قابل انکار شخصیت هایی همچون هاشمی رفسنجانی در به ثمر نشاندن انقلاب گفت و بهترین ساعات کاری خود را زمان هایی دانست که با خبرنگاران به گفتگو می نشیند.

استاندار فارس در بخش دیگری از سخنان خود  بر اهمیت ارتباط مدیران با رسانه ها تاکید کرد و  مدیرانی که با رسانه ها ارتباط دارندرا موفق دانست.

وی گفت: اگر مردم از طریق رسانه ها صحبت های مدیران را بشنوند و مدیران راهکار های خود را اینگونه به مردم ارائه دهند در راه حفظ و تقویت انقلاب اسلامی که هزینه های زیادی برای آن پرداخت شده گام برداشته اند.

تنها راه رسیدن به عدالت را دستیابی به آزادی است


افشانی تنها راه رسیدن به عدالت را دستیابی به آزادی دانست و تاکید کرد: انتظار تحقق عدالت  منهای آزادی مانند انتظار باران بدون ابر است و کسانی که قلم به دست می گیرند بدانند یکی از راه های خدمت به مردم دفاع از آزادی است.

وی با بیان اینکه  نقادان اصلاح گران جامعه هستند، گفت: اساسی ترین روش برای اصلاح جامعه و برای اینکه جامعه در مسیر درست قرار گیرد این است که نقاد آزاد باشد.

 1537 پروژه در بخش‌هاي مختلف زيرساختي به بهره‌برداري خواهد رسيد


«حجم اعتبارات هزينه شده براي بهره‌برداري از پروژه‌هاي دهه فجر بالغ بر 2 هزار و 382 ميليارد تومان است كه يك هزار و 146 ميليارد تومان از محل اعتبارات عمراني و بقیه از محل تسهيلات بانكي و مشاركت های مردمی  و سرمايه‌گذاري بخش خصوصي بوده است.اين پروژه‌ها در بخش‌هاي آب، آبفا شهري و روستايي، حمل و نقل، خدماتي و رفاهي، گازرساني، بهداشت و درمان، آموزشي، فرهنگي، ورزشي، برق و انرژي، عمران شهري، كشاورزي، كارآفريني، مسكن شهري و روستايي است.»

رییس جمهور اردیبهشت ماه به شیراز می آید

استاندار فارس همچنين  از حضور رییس جمهور در فارس خبر داد و با بیان اینکه وی همزمان با بزرگداشت سعدی به شیراز سفر می کند مژده داد تعدادي از پروژه‌هاي مهم مانند ورزشگاه ميانرود، بيمارستان خيرساز بوعلي به عنوان مهمترين بيمارستان كشور و فاز دوم خط يك قطار شهري، در صورت اتمام، با حضور رئيس‌جمهوري به بهره‌برداري برسد.

حضور بعضی از اعضا هیئت دولت و همچنین وزير ورزش و جوانان براي شركت در آئين آغازين برنامه پايتخت جوانان جهان اسلام در روز 16 بهمن ماه خبر در شیراز از دیگر خبرهایی بود که افشانی در این نشست اعلام کرد.

افشاني با تاكيد براينكه امروز نيازمند بيان عملكردها با هدف ايجاد اميد در جامعه و مردم هستيم، گفت: نبايد انتظار داشت كه فقط مديران به بيان عملكردها بپردازند، خبرنگاران و فعالان رسانه هم بايد مسائل را رصد كرده و منعكس كنند؛ ملت اميدوار مي‌توانند موفق باشند و جامعه‌اي پيشرفت خواهد كرد كه مردمي موفق داشته باشد.

پیشنهاداتی که استانداری فارس به شورای عالی آب ارائه کرد

استاندار فارس  در بخش دیگری از این نشست به پاسخ سوالات خبرنگاران درباره موضوعات مختلف پرداخت وی وضعیت آب در فارس را نامطلوب دانست و افزود: به رغم اینکه بارندگی سال گذشته نیز چندان مطلوب نبود امسال نیز تا کنون ميزان بارندگي كمتر از يك سوم مدت مشابه سال گذشته است.
وی همچون چند ماه گذشته از انجام مطالعات طرح بسیار بزرگ و دارای اهمیتی در حوزه آب با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری سخن گفت و تشریح جزییات در این زمینه را به آینده موکول کرد.

افشانی با بیان اینکه پيشنهاداتي برای ارائه به شورای عالی آب  تدوين و تصويب شده است، گفت: هفته گذشته پروژه‌هايي را با سازمان برنامه و بودجه نهايي و به شوراي‌عالي آب ارائه شده و اميدواريم طي يك‌ماه آينده در اين شورا مطرح و تصويب شود.

آبرساني به يك هزار روستا، يكي از پيشنهادهایی بوده که از  استان فلارس به شورای عالی آب ارائه داده است.

آبرسانی به 350 روستای استان انجام می شود

 استاندار فارس با بیان اینکه آبرساني به 350 روستا مصوب و بخشي از آن اجرايي شده بود كه در دهه فجر تعدادي از اين طرح‌ها افتتاح مي‌شود و ابراز امیدواری کرد  آبرسانی به این 350 روستا تا تيرماه سال آينده به اتمام برسد.

تكميل خط دوم آبرساني به شيراز، اجرايي شدن طرح فاضلاب در تمام شهرهايي كه داراي مطالعات است، اتمام سدها و اجراي طرح‌هاي آبخوان و آبخيزداري، تامين آب از حوزه خليج فارس، اجراي طرح‌هاي نوين آبياري و ... را دیگر طرح هایی است که به شورای عالی آب ارائه شده است.
30 هزار هکتار از اراضی کشاورزی فارس به آبیاری نوین مجهز می شوند


وی با اشاره به  اهمیت مصرف آب در کشاورزی استان فارس از تصويب اجراي 30 هزار هكتار آبياري نوين در فارس خبر داد و گفت: امسال اجراي طرح آبياري نوين در عرصه‌هاي كشاورزي اجرايي شد كه 4 هزار هكتار در هفته دولت به بهره‌برداري رسيد و 8 هزار هكتار نيز در دهه فجر به بهره‌برداري مي‌رسد و جهادكشاورزي بايد 12 هزار هكتار باقيمانده را تا پايان سال مالي جاري كامل كند.

25 هزار شغل در استان فارس به وجود آمده است


افشاني در خصوص وضعيت بيكاري نيز تاكيد كرد كه اقدامات زيادي در اين زمينه انجام و براساس آمار اعلامي براي حدود 25 هزار نفر در فارس كار ايجاد شده است اما به‌دليل نبود تناسب بين ورودي متقاضيان كار به جامعه و ميزان اشتغال ايجاد شده، اقدامات چندان مشهود نيست.

عملکرد فارس در زمینه اقتصاد مقاومتی مثبت است


استاندار فارس اقدامات استان فارس در عرصه اقتصاد مقاومتي را خوب ارزيابي و اضافه كرد: براساس ارزيابي‌هاي انجام شده، فارس تنها استان بزرگ كشور به‌شمار مي‌رود كه به لحاظ عملكرد خوب ارزيابي شده است.

افشاني برجام را دستاوردی مهم برای کل نظام و مورد تایید مقام معظم رهبری دانست  و با بیان اینکه برجام مسئله ای ملیست و همه استان‌ها را تحت تاثیر قرار داده  تاكيد كرد: كسانيكه برجام را زير سئوال مي‌برند هيچگاه نمي‌گويند جايگزين برجام چه اقدامي مي‌توانست يا مي‌تواند باشد. برجام يك دست‌آورد مهم نظام اسلامي است.

استاندار فارس تهديد رئيس‌جمهور آمريكا در خصوص پاره كردن برجام را يك رفتار پوپوليستي ارزيابي كرد كه به انزواي آن كشور خواهد انجاميد و با اشاره به واكنش‌هاي جامعه جهاني به طرح اين مباحث از سوي ترامپ، اضافه كرد: اجرايي نشدن برجام منجر به كاهش ميزان توليد نفت و درآمد حاصل از آن تا حداقل ممكن مي‌شد. حال آنكه امروز شاهد افزايش ميزان توليد و صادرات نفت هستيم.

وی با بيان اينكه اسناد خزانه اسلامي اختصاص داده شده به فارس بازگشت نداشته است، گفت: براي جذب اسناد خزانه ملي تا پايان سال مالي فرصت وجود دارد و براساس گزارش‌هاي اعلام شده، بسياري از دستگاه‌ها تا بيش از 90 درصد ميزان اختصاص داده شده را جذب كرده‌اند.

افشاني گفت: اين اوراق جزو اعتبارات عمراني محسوب مي‌شود اما اعتبارات نقدي نيست و بعد از جذب وارد فرابورس شده و قدرت نقد شوندگي پيدا مي‌كند.

سخنرانی احمدی نژاد مانعی ندارد

استاندار فارس در پاسخ به سئوالي در خصوص سفر رئيس جمهور سابق به شيراز، گفت: ايشان به‌عنوان يك شهروند داراي حقوقي است كه مي‌تواند از آن حقوق استفاده كند. هر شهروندي تا زماني كه منع قانوني نداشته باشد، قادر به انجام تمام فعاليت‌هاي اجتماعي است.

افشاني در عين‌حال تصريح كرد: ما به‌دنبال مجوز ندادن نيستيم، اگر يك شخصيت حقوقي درخواست مجوز براي برگزاري مراسم يا سخنراني براي افرادي كه منع فعاليت‌هاي اجتماعي ندارند، داشته باشد، بر دادن مجوز اصرار داريم. زيرا در اين صورت همان شخصيت حقوقي هم پاسخگو خواهد بود.

 اختلال در دريافت شبكه‌هاي تلويزيوني، مختص فارس و شيراز نيست

وي در خصوص اعتراضات انجام شده در موضوع پارازيت، گفت: هيئتي را متشكل از افراد دانشگاهي، متخصصان و كارشناسان و مسئولان دستگاه‌هاي ذيربط براي بررسي موضوع تعيين كرده‌ايم و كار بررسي وجود پارازيت در نقاط مختلف شهر اجرايي شده است.

افشاني با بيان اينكه مكاتبه‌اي با رئيس سازمان انرژي اتمي براي به‌كارگيري تجهيزات اين سازمان در اندازه‌گيري پارازيت نيز انجام شده است، گفت: آنچه باعث قطع يا اختلال در دريافت شبكه‌هاي تلويزيوني مي‌شود، مختص فارس و شيراز نيست و در ساير نقاط كشور هم وجود داشته و دارد، اما وقتي موضوع به نتيجه مي‌رسد كه به شكل قانوني طرح و دنبال شود.

تجمع بدون مجوز به معنای رفتار غیر مدنی است


استاندار فارس برخورد با تجمع كنندگان در شيراز را به‌دليل مجوز نداشتن اين تجمع دانست و تاکید کرد: ما اگر به‌دنبال رفتاري مدني هستيم بايد مدني رفتار كنيم، رفتار مدني اين است كه ابتدا براي تجمع مجوز قانوني بگيريم، اينكه خودمان تصميم بگيريم و تجمع كنيم و راه بندان ايجاد كرده و مردم را هم دچار مشكلاتي كنيم، رفتار مدني محسوب نمي‌شود.

وی با بيان اينكه در باره مضرات پارازيت بايد كارشناسان نظر بدهند نه استاندار، گفت: من نمي‌گويم پارازيت وجود ندارد يا وجود دارد، اما اعتقاد داشته و دارم كه اگر شهروندي شبكه‌اي و برنامه‌هاي شبكه‌اي را تماشا كرد، جامعه با مشكل روبرو نمي‌شود. قطع شبكه‌هاي تلويزيوني حتي براي يك‌ساعت هم راهكار درستي نمي‌دانم.

باروري ابرها باعث بارندگي هفته گذشته در استان فارس و شيراز شد

افشاني همچنين در خصوص باروري ابرها نيز گفت: باروري ابرها باعث بارندگي هفته گذشته در استان فارس و شيراز شد اما گاهي بارور سازي ابرها جواب مي‌دهد گاهي جواب نمي‌دهد.

استاندار فارس در خصوص شوراي فرهنگ عمومي و اجرايي شدن يا نشدن مصوبات اين شورا، گفت: اعتقاد دارم كه مسائل فرهنگي با دستورالعمل و رفتارهاي دولتي شكل نگرفته و نمي‌گيرد؛ بايد پذيرفت كه انقلاب صنعتي فرهنگ خودش را مي‌آورد، اينترنت و ماهواره فرهنگ خودش را مي‌آورد؛ البته بايد دولت اقداماتي را انجام دهد اما مردم و رسانه و بسياري از مسائل فرهنگ‌ساز است و در رفتارها و مسائل فرهنگي دخيل هستند.

16 طرح گردشگری در دهه فجر افتتاح می شود

استاندار فارس در پاسخ به انتقادات مطرح شده در موضوع گردشگري، با بيان اينكه در دهه فجر 16 طرح گردشگري در اين استان به بهره‌برداري مي‌رسد،‌ خاطرنشان كرد: اقدامات خوبي در حوزه گردشگري انجام شده اما با توجه به اينكه توسعه يك فرايند پيچيده است، نمي‌توان مدعي بود كه مي‌توان گردشگري را يك روزه متحول كرد. البته بايد بيش از اين كار انجام شود.

افشاني يكي از موضوعات مهم را ايجاد فضاي گردشگري در جامعه دانست و گفت: در اين زمينه‌ هم اقداماتي انجام شده و در دستور كار قرار دارد.

مردم فارس در آسایش زندگی می کنند و این به معنای برقراری امنیت است

استاندار فارس همچنين در پاسخ به تعدادی از خبرنگاران که موضوع افزایش بعضی نا امنی ها در استان  معنای برقراری  امنيت در فارس را اینگونه تعبیر کرد که  مردم در این استان در آسايش زندگي مي‌كنند.

افشاني با بيان اينكه هيچ وقت نمي‌توان انتظار داشت جامعه يك بهشت كامل باشد، گفت: آنچه اعلام مي‌شود براساس مقايسه و آمارها است. اما اميدواريم خدا لطف كند و شاهد كشفيات در هيچ يك از جرائم نباشيم زيرا بالا بودن كشفيات مي‌‌تواند اين معنا را هم داشته باشد كه بخشي از جرائم كشف نشده باقي مانده است.
افشاني گفت: رسانه و خبرنگاران نبايد از اينكه عده‌اي برايشان هورا بكشند خوشحال شوند؛ بايد به اين نكته توجه كنيم و توجه جامعه را نيز به آن جلب كنيم كه پاسخ رفتار غيرمدني، نمي‌تواند مدني باشد. بستن خيابان بدون مجوز، رفتاري مدني نيست بنابراين مواجهه با آن هم مدني نخواهد بود.

استاندار فارس تصريح كرد: من به هيچ عنوان اجازه نمي‌دهم كه فرد يا دستگاهي با رفتارهاي مدني شهروندان، برخوردي غير مدني انجام شود.

احداث راه آهن شیراز اهواز فارس را از انزوا نجات می دهد

افشاني همچنين در پاسخ به این سوال که راه آهن شیراز اهواز از اهمیت بیشتری برخوردار است یا راه آهن شیراز بوشهر  در باره  ضرورت احداث خط آهن شيراز خوزستان ،‌گفت: تاکید من بر این موضوع ارتباطی با خوزستانی بودنم ندارد و باید این واقعیت را بپذیریم که خوزستان به این خط راه آهن نیازی ندارد چرا که طرح ايجاد خط آهن غرب به شرق ايران سال‌ها قبل تهيه شده است.

وی اجراي اين خط را خروج استان فارس از حاشيه و اقدامي كاملا اقتصادي و مطالعه شده دانست و با اشاره به قرار داشتن كانون‌هاي اقتصادي، جمعيتي و ... گفت: به لحاظ منطقي، اقتصادي‌تر از احداث خط آهن شيراز به خوزستان نيست.

استاندار فارس همچنین تعامل خود با نمایندگان استان رد مجلس شورای اسلامی را مثبت ارزیابی کرد و با بیان اینکه حضور 18 نماینده در استان فارس ظرفیت بسیار خوبی برای پیگیری توسعه استان است گفت: قانون وظایف نمایندگان و مدیران اجرایی را تعریف کرده و هر چه ارتباطات به سمت قانون گرایی پیش رود استان سود بیشتری خواهد کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار