بررسی روزنامه های اصفهان در چهارشنبه
روزنامه های صبح اصفهان در شماره امروز خود به بررسی اعترافات خلبان قلابی درباره فریب دختران جوان 
با رویای پرواز و سخنان شهردار درباره زینبیه پرداختند.
کد خبر: ۳۷۱۵۳
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۹ 20 May 2015
به گزارش تابناک اصفهان، روزنامه های صبح اصفهان در شماره امروز خود به بررسی اعترافات خلبان قلابی درباره فریب دختران جوان 
با رویای پرواز و سخنان شهردار درباره زینبیه پرداختند.
http://www.isfahanziba.ir/sites/default/files/styles/newspaper_original/public/newspaper/1394/02/28/image/1_0.jpg?itok=kODU1AuX

روزنامه اصفهان زیبا سخنان شهردار اصفهان در ديدار با شهروندان منطقه ۱۴ را منتشر کرد و نوشت:بافت منطقه ۱۴ با توسعه حرم زينبيه نوسازي می شود.

شهردار اصفهان عنوان كرد: بافت منطقه ۱۴ اصفهان با اجراي طرح توسعه حرم زينبيه نوسازي مي شود و این طرح در اعتلاي اين منطقه و خارج كردن آن از محروميت تاثير بسزايي خواهد داشت.دكتر سيد مرتضي سقائيان نژاد در حاشيه ديدار با شهروندان منطقه ۱۴ گفت که بيشتر مباحث مطرح شده در اين ملاقات در زمينه مباحث فرهنگي و رسيدگي به مساجد بود و بيش از ۹۰ درصد مراجعه كنندگان درخواست توسعه مساجد و مراكز مذهبي در اين منطقه را داشتند.وي درباره طرح توسعه حرم زینبیه عنوان کرد: یكی از مسائل مهم و كليدي منطقه گسترش اطراف حرم زینبیه است كه نزدیك به ۳۰ هكتار از زمین های اطراف حرم را شامل می شود و چهار هكتار آن صرفا در ارتباط با خود حرم است و گسترش بعدی ۱۰ هكتار است. شهردار اصفهان با تاكيد بر اينكه براي آزادسازي اطراف حرم زينبيه پيش بيني هاي لازم انجام شود، افزود: با توجه به اینكه بیشتر منازل این محدوده ریزدانه است طرحی در نظر داريم تا بتوانیم در قبال این خانه ها مجتمعی را در خود منطقه احداث و به صورت كلید به كلید و تهاتری به مالكان این محدوده واگذار كنیم تا شهروندان با مشكل مواجه نشوند.وي با بيان اينكه طرح توسعه حرم زینبیه بايد به تصويب كميسيون ماده ۵ برسد، گفت: با توجه به استقرار حوزه علميه در منطقه ۱۴ گام هاي خوبي براي اجراي طرح توسعه حرم زينبيه برداشته شده است. دكتر سقائيان نژاد گفت که براي ساماندهی اطراف حرم زینبیه در سال ۹۲ تفاهم نامه ای بین شهرداری و اوقاف به عنوان متولی حرم زینبیه منعقد شده است و اداره اوقاف به عنوان متولي امر اين پروژه را به مدت ۱۵ سال به بخش خصوصي و خيران واگذار كرده است و شهرداري نيز در زمينه آزادسازي اقدام مي كند. وي تاكيد كرد: بافت منطقه ۱۴ با اجراي طرح توسعه حرم زينبيه نوسازي مي شود و این طرح در اعتلاي اين منطقه و خارج كردن آن از محروميت تاثير بسزايي خواهد داشت.شهردار اصفهان از طرح هاي در دست اجراي منطقه ۱۴ در سال جاري گفت و عنوان کرد: احداث خط دوم ايستگاه قطار شهري به مساحت پنج هزار متر مربع با هزينه سه ميليارد و ۴۰۰ ميليون تومان،آغاز عمليات احداث فضاي سبز پارك سلماني و پارك شهيد مغنيه از مهم ترين طرح هاي در دست اجراي منطقه ۱۴ در سال جاري است.وي به اختصاص ۸۴ ميليارد تومان براي آسفالت معابر اصلي و فرعي در سال جاري اشاره و بيان كرد: نهضت آسفالت در سال جاري در تمام مناطق به ویژه منطقه ۱۴ ادامه خواهد داشت.دكتر سقائيان نژاد گفت که چهار كيلومتر از رينگ حفاظتي شهر در منطقه ۱۴ قراردارد كه آزادسازي اين پروژه در اين منطقه در دستور كار قراردارد.به گفته وي۲۰ ميليارد تومان براي محروميت زدايي منطقه ۱۴ در سال جاري اختصاص يافته است و گام هاي محكمي براي اعتلا و توسعه اين منطقه برداشته خواهد شد. 








روزنامه نسل فردا
در گزارشی به اعترافات خلبان قلابی درباره فریب دختران جوان 
با رویای پروازپرداخت و نوشت: از بچگی دلم می خواست خلبان شوم و همیشه رویای خلبان شدن را در سر می پروراندم ، از همین رو تصمیم گرفتم تا لباس خلبانی به تن کنم و با جعل عنوان خلبان و فریب دختران جوان، پولی به جیب بزنم و ...... 

 استخدام در شرکت هواپیمایی، حقه‌ای بیش نبود 
خانم جوانی با مراجعه به پلیس پایتخت، اعلام کرد که شخصی به بهانه استخدام وی در شرکت هواپیمایی، دست به کلاهبرداری زده است .
وی ادامه داد: یک سال پیش از طریق یکی از شبکه اجتماعی، با جوانی به نام فرشادآشنا شدم که خود را خلبان معرفی کرد.مدتی از آشنایی من و فرشاد گذشت، تا اینکه با یکدیگر ملاقات حضوری داشتیم ، در اولین ملاقات ، فرشاد با لباس خلبانی به ملاقات من آمد و مدعی شد که پس از ملاقات با بنده، می بایست برای پرواز به فرودگاه مهرآباد برود . پس از گذشت مدتی و به واسطه علاقه شدیدی که به شغل میهمانداری هواپیما داشتم ، از فرشاد درخواست کردم تا در صورت امکان، از ارتباطات خود در شرکت هواپیمایی جهت استخدام من به عنوان میهماندار استفاده کند و او نیز با استقبال کردن از پیشنهاد بنده، مدعی شد که برای تسریع در انجام برخی امور استخدامی نیاز به پرداخت مقداری پول دارد و به این بهانه مبلغ 6 میلیون تومان از من دریافت کرد .
 مدتی از پرداخت پول به فرشاد گذشته بود تا اینکه فرشاد با دادن یک معرفی نامه به من که داخل سربرگ دارای آرم شرکت هواپیمایی بود،عنوان کرد که معرفی نامه را نزد خودم نگهداشته تا آخرین هماهنگی های لازم را جهت طی کردن دوره آموزشی میهمانداری انجام دهم، اما پس از آن دیگر از وی خبری نشد. 

 جست وجو برای شناسایی و دستگیری فرشاد 
با اعلام این شکایت و تشکیل پرونده ، کارآگاهان ضمن مراجعه به دفتر شرکت هواپیمایی، اطلاع پیدا کردند که شخصی به نام فرشاد در این شرکت مشغول به کار نبوده و بنابراین معرفی نامه ارایه شده به شاکیه جعلی است . در ادامه تحقیقات تعداد دیگری خانم جوان نیز ضمن مراجعه به پلیس، شکایت های مشابهی را ارایه کردند و از همین رو شناسایی فرشاد به طور شبانه روزی ادامه یافت و در نهایت فرشاد در فرودگاه مهرآباد با لباس خلبانی دارای درجه کاپیتانی، شناسایی و دستگیر شد.

 ده ها نفر مالباخته دیگر نیز شناسایی شدند
با انتقال فرشاد به آگاهی و بررسی تصاویر مدارک شناسایی متعلق به افراد غیر، کارآگاهان موفق به شناسایی ده ها مالباخته و شاکی دیگر شدند که متهم به بهانه استخدام آنها در مشاغل میهمانداری و اداری، اقدام به دریافت مبالغ چند میلیون تومانی از آنها کرده بود . 

 آرزو داشتم خلبان شوم 
متهم که چاره ای جز اعتراف نداشت، در نهایت لب به سخن گشود و گفت: به واسطه علاقه شدید به خلبانی، اقدام به تهیه لباس خلبانی و معرفی خود به عنوان خلبان در شبکه های اجتماعی کرده و طی این مدت با مطالعه دقیق درباره خلبانی و انواع هواپیماهای مسافربری، اطلاعات نسبتا دقیقی از اصطلاحات خلبانی پیدا کرده بودم و قصد داشتم تا با پولی که از راه فریب مردم به دست می آورم، هزینه دوره های آموزشی ویژه خلبانی را تأمین کنم . 
سرهنگ کارآگاه داوود مرادی ، رییس پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ اعلام کرد: از کلیه شکات و مالباختگان احتمالی که بدین شیوه و شگرد مورد کلاهبرداری قرار گرفته اند، دعوت می شود تا جهت پیگیری شکایات خود به پلیس آگاهی مراجعه کنند . 






http://www.zayanderoud.com/PaperPhotos/1394/2/30/1/1.jpghttp://www.nesfejahan.net/cms4/upload/photo/p1/1.jpg
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار