استاندار فارس گفت: گازرسانی در کل کشور بویژه در فارس نهضتی است که تقریبا کمتر در طول تاریخ اجرایی کشور به وقوع پیوسته است.
کد خبر: ۳۷۲۴۳۰
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۶ 04 February 2017
تابناک فارس به نقل از ذاکر: مهندس سیدمحمدعلی افشانی در مراسم بهره برداري از 317 پروژه گازرساني استان كه با حضور وزير اطلاعات و مشاور عالي وزير نفت برگزار شد ضمن تبريك ايام الله دهه فجر و تقدير از طراحان، مجريان، ناظران دست اندركار امر گازرساني استان اظهار داشت: جا دارد از كارگران ساده اي كه در سرماي طاقت فرسا رنج بسياري را براي اجراي اين پروژه ها متحمل مي شوند و در هيچ مجلسي و در مقابل هيچ دوربيني ديده نمي شوند تقدير نمود و خداوند را شاكرم كه در اين ايام مبارك شاهد دستاوردهاي قابل قبولي هستيم و خدماتي را به مردم ارائه مي كنيم كه رضايت آنها را در پي خواهد داشت.
وي گفت: بعداز نيروي انساني اگر به سه حوزه آب ، انرژي و حمل و نقل توجه شود حتماً آن منطقه، استان و كشور رونق اقتصادي خواهد يافت.
استاندار فارس ضمن تقدير از وزير نفت به دليل توجه ويژه به استان فارس ابراز داشت: در جلسه بررسي محورهاي توسعه استان كه با حضور معاون اول رئيس جمهور و وزير نفت و نيرو برگزار شد تامين خوراك پتروشيمي ها و گازرساني به شهرها و روستاهاي فاقد گاز و فعال كردن ميادين نفت و گاز استان مورد درخواست گرفت كه بنا به دستور كتبي وزير نفت خوراك پتروشيمي ها قبل از بهره برداري از آنها تامين و گازرساني به روستاهاي واجد شرايط طي دوسال آينده انجام خواهد شد و به دليل نداشتن مخازن مشترك با كشورهاي استان فعاليت در حوزه ميادين نفتي و گازي كم مي باشد.
استاندار فارس در ادامه به پروژه هاي افتتاحي استان در ايام دهه فجر اشاره كرد و افزود: همزمان با دهه مبارک فجر از یک هزار و 537 طرح با صرف اعتباری بالغ بر 2 هزار و 382 میلیارد تومان در این استان بهره برداری خواهد شد.
مهندس افشاني ادامه داد: پروژه هاي مهم ديگري وجود دارد كه اعتبارشان از اين پروژه ها كمتر نيست و در پايان تيرماه همزمان با سالروز سعدي با حضور رئيس جمهور افتتاح خواهند شد.
وی افزود: دهه فجر امسال همچنین کلید 15 هزار و 224 واحد مسکن شهری و روستایی در قالب 81 پروژه مسکن مهر و مسکن روستایی در مجموع با اعتباری افزون بر 593 میلیارد تومان افتتاح می شوند.
مهندس افشاني افزود: در طول سه سال خدمت دولت تدبير و اميد 36 هزار واحد مسكوني به بهره برداري رسيده است.
مهندس افشانی همچنین شمار طرح های آماده بهره برداری بخش کشاورزی استان فارس در دهه مبارک فجر را 79 طرح اعلام کرد و گفت: این طرح ها در مجموع با اعتباری بالغ بر 189 میلیارد تومان از محل اعتبارات دولتی و تسهیلات به بهره برداري مي رسند.
وي به آبرساني روستايي در استان اشاره كرد و افزود: بر اساس تصميم گيري كه در سفر دكتر جهانگيري به فارس انجام شد مقرر شد آبرساني به 350 روستا تا پايان سال مالي كه تيرماه 96 مي باشد انجام گيرد و تاكنون آبرساني به 122 روستا به اتمام رسيده كه 47 روستا در دهه فجر به بهره برداري مي رسند.
استاندار فارس گفت:  با توجه  به نامگذاري سال 95 به سال اقتصاد مقاومتي، اقدام و عمل از سوي مقام معظم رهبري ، اقدامات خوبي در استان فارس انجام شده كه مي توان به كارگروه رفع موانع توليد اشاره كرد كه استان توانسته در امر رونق توليد پيشتازترين استان كشور باشد وتاكنون  517 ميليارد تومان به 392 پروژه فعال و نيمه فعال پرداخت نموده است وبه 321 پروژه 256 ميليارد تومان نيز از همين بخش و از محل منابع بانك ها پرداخت شده است.
وي گفت: شركت هاي دانش بنيان استان از 36 شركت به 93 شركت افزايش يافته است.
مهندس افشاني ادامه داد: بر اساس وعده معاون اول رئيس جمهور در سفر به استان مقرر شد 30هزار هكتار از اراضي استان زير پوشش  آبياري نوين قرار گيرند كه تاكنون 14 هزار هكتار انجام شده و مابقي نيز تا پايان سال مالي انجام خواهد شد.  
وي گفت: يكي از مصوبات خوب شوراي عالي آب كشور اين بود كه 350 هزار هكتار از اراضي استان ظرف مدت 5 سال تحت پوشش آبياري نوين قرار گيرند.
مهندس افشاني گفت: يكي از ديگر از برنامه هايي كه در استان در حال پيگيري است استفاده از انرژي خورشيدي مي باشد كه در سال جاري 36 پروانه با 482 مگاوات برق در استان صادر شده است و اميدواريم پروژه 175 ميليارد توماني توليد پنل هاي خورشيدي توسط بانك حكمت ايرانيان تا روز 29 فروردين 96 به بهره برداري برسد.
گفتني است در اين مراسم با حضور استاندار فارس و وزير اطلاعات  به صورت ويدئو كنفرانس بهره برداري از گازرساني به شهرهاي مرودشت، كازرون، اقليد، لامرد، سپيدان، مهر، ارسنجان، ممسني، زرين دشت، داراب، ني ريز ، قير و كارزين و فيروزآباد انجام شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار