رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز:براساس آمار سال 90، 38 درصد زنان ایرانی چاق بودند اما براساس آمار سال 94 این رقم به 57 درصد رسیده است که 20 درصد افزایش در کمتر از 3 سال هشدار جدی در این زمینه است.
کد خبر: ۳۷۳۱۷
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۵ 20 May 2015

محمدهادی ایمانیه پیش از ظهر امروز در آئین گشایش چهارمین سمینار بین‌المللی سلامت زنان اظهار داشت: براساس آمار سال 90، 38 درصد زنان ایرانی چاق بودند اما براساس آمار سال 94 این رقم به 57 درصد رسیده است که 20 درصد افزایش در کمتر از 3 سال هشدار جدی در این زمینه است.

وی با اشاره به اینکه شیوع سرطان سینه در بین بانوان در حال افزایش و سن بروز آن در حال کاهش است افزود: مصرف دخانیات به ویژه مصرف قلیان در بین بانوان کشور در حال افزایش است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با تاکید بر اینکه برگزاری چنین سمینارهایی به سلامت زنان کمک بسیاری می‌کند خاطرنشان کرد: به بانوان باید به عنوان محور سلامت خانواده و جامعه توجه شود.

وی با بیان اینکه شعار امسال سازمان بهداشت جهانی «ایمنی غذا از مزرعه تا سفره» است تصریح کرد: نقش بانوان در تامین سلامت غذایی و سلامت روح و روان خانواده مشهودتر و پررنگ‌تر از دیگر اعضای خانواده است.

ایمانیه با اشاره به اینکه 90 درصد بانوان در طول روز یک‌بار تلویزیون تماشا می‌کنند اما تنها 10 درصد آنها مجله و کتاب مطالعه می‌کنند عنوان کرد: متولیان امر باید به این نکته توجه داشته و از طریق رسانه‌ها به بانوان آموزش‌های لازم را ارائه کنند.

وی با اشاره به آغاز دو حرکت خوب در زمینه تأمین سلامت بانوان و خانواده در دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: ایجاد مراکز جامع سلامت یکی از این حرکت‌ها است که تاکنون بیش از 35 مرکز سلامت در استان فارس ایجاد و در حال رفع نقص است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه در این مراکز رابطان سلامت به سراغ مردم می‌روند و آموزش‌ها و توصیه‌های لازم را به آنها می‌دهند اظهار داشت: 8 هزار رابط سلامت در این مراکز مشغول به فعالیت هستند که 5 هزار نفر از آنها بانوان هستند.

وی با بیان اینکه مسئله بهداشت در شهرها و حاشیه‌ آنها مورد غفلت قرار گرفته است افزود: با تاسیس مراکز جامع سلامت به دنبال رفع این مشکل هستیم.

ایمانیه ترویج زایمان طبیعی را دومین حرکت دانشگاه علوم پزشکی عنوان و خاطرنشان کرد: استان فارس رتبه نخست کشور در زمینه کاهش عمل سزارین و افزایش زایمان طبیعی را کسب کرده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار