توصیه های ایمنی برای پیشگیری از آنفلوانزای فوق حاد پرندگان؛
تابناک: رئيس اداره محيط طبيعي حفاظت محيط زيست استان اصفهان گفت: به منظور پیشگری از آنفلوانزای فوق حاد پرندگان به مردم توصیه می‌شود از غذا دادن به پرندگان مهاجر آبزی و کنار آبزی خودداری کنند.
کد خبر: ۳۷۳۱۷۸
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۴ 06 February 2017
تابناک اصفهان: بهروز ستايش در خصوص نحوه پيشگيري از انتشار بيماري آنفلوانزاي فوق حاد پرندگان و مواجهه با موارد مشكوك اظهار داشت: آنفلوانزاي فوق حاد پرندگان جزء بيماري هاي به شدت واگير، مشترك و خطرناك بين پرندگان (اهلي و وحشي) و بعضاَ ساير پستانداران و حتي انسان است كه انتشار آن در حيات وحش و در جمعيت هاي پرندگان مهاجر مي تواند منجر به نابودي و تهديد نسل آنها شود.
 
وي گفت: متاسفانه اولين مورد ابتلا به اين بيماري در روز پنجشنبه گذشته از منطقه فلاورجان گزارش شد كه مربوط به تلف شدن ۸ كلاغ در اين شهرستان بود.
 
رئيس اداره محيط طبيعي حفاظت محيط زيست استان اصفهان افزود: به منظور جلوگيري از انتشار و كنترل آن در بين جمعيت هاي حساس از شهروندان دوستدار محيط زيست و حيات وحش تقاضا مي شود موارد ايمني را رعايت كنند.
 
وي افزود: خودداري از دست زدن به پرندگان وحشي در حاشيه رودخانه و ساير زيستگاه‌هاي آبي ، اطلاع رساني به اداره دامپزشكي يا اداره حفاظت محيط زيست هر شهرستان در صورت مشاهده هر نوع مورد مشكوك توسط مردم ، خودداري ازغذا دادن به پرندگان مهاجر آبزي و كنار آبزي ،اطمينان از سلامت پرندگان زينتي و خانگي در صورت نگهداري مردم و خودداري از قراردادن آنها در معرض ساير پرندگان وحشي از جمله موارد ايمني است كه لازم است شهروندان رعايت كنند.
 
ستايش گفت: هر گونه حضور و ايجاد ناامني در زيستگاه پرندگان وحشي، خصوصا پرندگان آبزي مي تواند منجر به سوق دادن آنها به ترك آن زيستگاه جهت انتخاب زيستگاهي بهتر و امن تر شود در نتيجه حفظ امنيت تالاب و زيستگاهي كه در آن بيماري شيوع پيدا كرده، بسيار ضروري است و در اين ارتباط به شهروندان طبيعت دوست اكيدا توصيه مي شود از هر گونه حضور در اجتماع پرندگان آبزي و كنار آبزي خودداري كنند.
 
وي افزود: با توجه به اين كه هر گونه صيد و شكار پرندگان با هر نوع وسيله ممنوع است و مخاطرات احتمالي ناشي از انتقال بيماري به جوامع محلي در صورت مشاهده اين موارد از خريد هرگونه پرنده شكار شده خودداري و مراتب در اسرع وقت به فرماندهي يگان حفاظت محيط زيست اداره كل حفاظت محيط زيست استان و يا ادارات تابعه آن اطلاع‌رساني شود.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار