استاندار فارس در ادامه سفرهای شهرستانی خود، با هدف افتتاح چند طرح‌ عمرانی به مناسبت دهه فجر، به شهرستان‌ فسا سفر کرد.
کد خبر: ۳۷۳۹۱۷
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۶ 07 February 2017
تابناک فارس به نقل از ایسنا: سید محمدعلی افشانی، در بدو ورود به شهرستان فسا با حضور در گلزار شهدا، نسبت به مقام شامخ شهیدان ادای احترام کرد و پس از حضور در مراسم بهره‌برداری از طرح‌های عمرانی این شهرستان، در جلسه شورای اداری حاضر شد.

وی در این جلسه، شعار محوری انقلاب اسلامی را استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی عنوان و اضافه کرد: انقلاب اسلامی اسلامی ایران برای حاکمیت مردم، رهایی از استبداد، نفی خودکامگی و نفی توهم قدرت شکل گرفت.

افشانی با بیان اینکه برای پیروزی انقلاب هزینه سنگینی پرداخت شد و به همین دلیل باید متناسب با هزینه‌ای که پرداخت کردیم بهره لازم را داشته باشیم، شاخص اصلی تمام شئون جامعه را رضایت مردم ازمدیران دانست و گفت: تکیه بر مردم در  تمامی زمینه‌های اجتماعی، سیاسی و اقتصادی در آنها رضایت ایجاد خواهد کرد.

استاندار فارس با بیان اینکه 1537 طرح با صرف اعتباری بالغ بر 2382 میلیارد تومان پروژه برای افتتاح در دهه فجر پیش‌بینی شده بود، گفت: 15 هزار و 224 واحد مسکن شهری و روستایی در قالب 81 پروژه مسکن مهر و مسکن روستایی در مجموع با اعتباری افزون بر 593 میلیارد تومان، 79 طرح در بخش کشاورزی با اعتباری بالغ بر 189 میلیارد تومان از محل اعتبارات دولتی و تسهیلات به بهره‌برداری می‌رسد.

وی به آبرسانی روستایی در استان اشاره کرد و افزود: بر اساس تصمیم‌گیری که در سفر دکتر جهانگیری به فارس انجام شد مقرر شد آبرسانی به 350 روستا تا پایان سال مالی که تیرماه 96 است انجام گیرد و تاکنون آبرسانی به 122 روستا به اتمام رسیده که 47 روستا در دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد.

افشانی اضافه کرد: بر اساس وعده معاون اول رئیس جمهور در سفر به استان مقرر شد 30 هزار هکتار از اراضی استان زیر پوشش آبیاری نوین قرار گیرند که تاکنون 14 هزار هکتار انجام شده و مابقی نیز تا پایان سال مالی انجام خواهد شد.

وی گفت: یکی از مصوبات خوب شورای عالی آب کشور این بود که 350 هزار هکتار از اراضی استان ظرف مدت پنج سال تحت پوشش آبیاری نوین قرار گیرند.

استاندار فارس گفت: اعتبار برای تکمیل سدهای در حال ساخت استان تامین شده و حدود 80 درصد از این طرح‌ها طی سال‌های 96 و 97 به بهره‌برداری خواهد رسید.

او همچنین لزوم بررسی طرح جامع فسا و توجه به مسکن مهر این شهرستان را یادآور شد و گفت: مسائل و مشکلات کارخانه قند شهرستان نیز بررسی می‌شود و امیدواریم که قطار بهره برداری آن که در ریل حرکت قرار گرفته از حرکت نایستد.

به گزارش ایسنا، استاندار فارس در جمع فعالان اقتصادی و بخش خصوصی شهرستان فسا، تاکید کرد که امروز دولت نهایتا توان پرداخت حقوق کارمندان را دارد و باید بخش خصوصی جایگزین بخش دولتی شود.

افشانی ظرفیت این شهرستان را در حوزه کسب و کار بسیار بالا دانست و با بیان اینکه در این شرایط هم مدیران دولتی و هم بخش خصوصی باید نقش بیشتری ایفا کنند، گفت: سیستم بانکی پولی از خودش ندارد و سرمایه‌ها متعلق به مردم است؛ چهار بانک کشور دولتی و بقیه خصوصی هستند که با پول مردم اداره می‌شوند و باید به مجمع عمومی خود گزارش دهند.

وی با بیان این که استان فارس در زمینه سیستم بانکی بسیار موفق بوده است، افزود: بر اساس آمارهایی که در سایت آنلاین وزارت صنعت، معدن و تجارت قابل مشاهده است در طرح ارتقا تولید که دولت 16 هزار میلیارد تومان اختصاص داد، فارس پیشتاز محسوب می‌شود؛ در عین این که واحدهای صنعتی فارس با برخی استان‌های دیگر قابل مقایسه نیست.

استاندار فارس اعلام کرد: در طرح ارتقاء تولید این استان از 518 میلیارد تومان عبور کرده‌ایم و بیش از 700 مییلیارد تومان اعتبار تائید شده نیز در بانک‌ها داریم که به تدریج پرداخت می‌کنند.

وی با اشاره به این که اگر طرح دارای توجیه ارائه شود، بانک‌ها از آن استقبال می کنند، افزود: بانک ها اصطلاحی دارند و می گویند پول مانند گلوله آتشین و ماندن آن در بانک باعث زیان است، هرچه بیشتر تسهیلات پرداخت شود بانک سود بیشتری کسب می‌کند.

افشانی با اشاره به این که مشکل اصلی شهرستان فسا کمبود آب است، گفت: مهم ترین آب برای استفاده در بخش صنعت، پساب شهری است که خوشبختانه طرح پساب فسا در بانک جهانی مصوب شده است، 38 و نیم میلیون دلار اعتبار دارد و سهم دولت در شورای عالی آب مصوب شده و مابقی در دو سال آینده پرداخت خواهد شد.

استاندار فارس با بیان این که پساب مهمترین آب در اختیار است، افزود: این آب برای صنعت و فضای سبز استفاده خواهد شد و در این شرایط آب صنعت و بخش فضای سبز برای بخش کشاورزی و شرب استفاده خواهد شد.

استاندار فارس با اشاره به این که به مدیران استان اطمینان دارم و این مدیران در حال تلاش و پیگیری مسائل استان هستند، افزود: همه مدیران مرتبط عضو کمیته رفع موانع تولید هستند و به همین دلیل استان فارس توانست 518 میلیارد تومان به طرح های نیمه تمام بپردازد.

افشانی ادامه داد: سال گذشته استان فارس یک میلیارد و 60 میلیون دلار، معادل 45 درصد از کل اعتبارات، اعتبار مصوب از صندوق توسعه ملی گرفته است و خوشبختانه ال سی همه آن ها باز شده است.

استاندار فارس با بیان این که امسال در حوزه تحقیق و پژوهش فارس در کشور اول شده است، افزود: دلیل این موفقیت  این بود که تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان از 36 شرکت به 93 شرکت رسید که مورد تائید معاونت علمی ریاست جمهوری قرار دارند.

وی با اشاره به این که ارائه تسهیلات در حوزه کشت گلخانه‌ای هیچ محدودیتی ندارد به هر میزان که متقاضی وجود داشته باشد قابل پرداخت است، گفت: اولین جایی که بهره تسهیلات در آن پائین می آید گلخانه خواهد بود.

افشانی با تصریح اینکه قرارداشتن در کنار تولید کنندگان را وظیفه خود می‌داند و به این وظیفه پایبند است، گفت: اگر یک شغل ایجاد کنید، فردی را از افسردگی و مجرم شدن نجات می‌دهید؛ افراد بعد از فارغ التحصیلی اگر مشغول به کار نشوند بعد از مدتی به افسردگی دچار خواهند شد وحتی ممکن است به قاچاق رو بیاورد و اعدام شود و شما جانش را نجات می‌دهید.

افشانی با تاکید کرد تا زمانی که جایگاه سرمایه گذار مانند معلم که بالاترین مقام آدمی است، در جامعه پاس داشته نشود انتظار حل مشکلات اشتغال و تولید نداشته باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار