استاندار فارس، با اشاره به خدمات ارائه شده به روستاها و مناطق کمتر توسعه یافته، بعد از پیروزی انقلاب گفت: توجهی که دولت تدبیر و امید نیز به این مناطق داشته در مقایسه با گذشته مثال زدنی و بی سابقه است.
کد خبر: ۳۷۴۰۰۲
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۶ 07 February 2017
تابناک فارس به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل استانداری فارس: مهندس سید محمد علی افشانی در آیین بهره برداری از طرح گازرسانی به شهر دبیران شهرستان زرین دشت افزود: یکی از این خدمات ارزنده، گاز رسانی به روستاها بوده که در فارس نهضتی برای برخورداری مناطق محروم از گاز ایجاد شده است.
وی ادامه داد: با ادامه این روند طی 2 سال آینده تمام روستاها و مناطق کمتر توسعه یافته استان از نعمت گاز بهره مند خواهند شد.
استاندار فارس، یکی از مهمترین حقوق انسان ها را برخورداری از خدمات زیربنایی و رفاهی دانست و تصریح کرد: مردم صاحبان اصلی انقلاب هستند چرا که همین مردم با رهبری امام راحل (ره) انقلاب را به پیروزی رساندند و در ادامه نیز هر کجا لازم بود برای حفظ آن از جان خود گذشتند و بنابراین برخورداری از امکانات حق این مردم است.
مهندس افشانی گفت: در هشت سال دفاع مقدس جمعی از بهترین جوانان این سرزمین جان خود را فدا کردند و امروز امنیت و استقلال کشور نیز مرهون همان جوانانی است که از جان خویش گذشتند تا دیگران در آرامش زندگی کنند.
وی اضافه کرد: در شرایط حساس امروز که منطقه خاورمیانه درگیر جنگ، بحران و حوادث خشونت بار متعدد است، ملت ایران در آرامش و امنیت به سر می برند.
استاندار فارس، با اشاره به اجرای طرح گازرسانی به شهر دبیران هم گفت: مردم شهر دبیران تا قبل از اجرای این طرح گازرسانی برای تامین سوخت مورد نیاز خود زحمات بسیاری را متحمل می شدند اما این گازرسانی زمینه ساز آرامش و راحتی آنها خواهد بود.
وی، انرژی، آب و حمل و نقل را لازمه تحقق توسعه دانست و افزود: امروز یکی از نیازهای اصلی برای انجام هرنوع سرمایه گذاری گاز است و هر واحد صنعتی و تولیدی که بخواهد فعالیت داشته باشد باید به گاز دسترسی داشته باشد که این اتفاق امروز در این شهر و منطقه افتاده و می تواند زمینه ساز حضور سرمایه گذار نیز باشد.
استاندار فارس، خسارت های سال های اخیر خشکسالی در این استان را سنگین و جبران آنها را سخت دانست و گفت: امسال نیز روند خشکسالی با شدت بیشتری ادامه داشت به طوری که بارش هایی که امسال و تاکنون در فارس شاهد بوده ایم یک سوم پارسال است.
وی، با اشاره به اقدامات خوب انجام شده در شورای عالی آب کشور برای حل مشکل آب در فارس افزود: باید در شهرهای کوچک سیستم تصفیه پساب شهری انجام شود تا از آن طریق بتوان آب مورد نیاز صنعت و فضای سبز را تامین کرد.
مهندس افشانی گفت: آب تصفیه شده پساب شهرها، یک آب پایدار و ثروتی عظیم محسوب می شود که می توان از آن در صنعت و فضای سبز استفاده کرد و آب صنعت و فضای سبز را هم به شرب و کشاورزی اختصاص داد.
وی اضافه کرد: امسال همچنین اعتبار اجرای 30 هزار هکتار آبیاری تحت فشار در استان تامین شده تا الان 10 هزار هکتار آن انجام شده و تا پایان تیرماه باید 20 هزار هکتار باقیمانده نیز اجرا شود.
استاندار فارس افزود: در مجموع طی مدت زمان پنج سال باید 350 هزار هکتار از اراضی فارس به سیستم آبیاری نوین تجهیز شود که این بدان معناست که سالانه باید در 70 هزار هکتار از اراضی استان این سیستم اجرا شود.
مهندس افشانی، ضمن تاکید بر لزوم تغییر الگوی کشت در استان و روی آوردن کشاورزان به کشت گلخانه ای گفت: در بحث توسعه گلخانه ها هیچ محدودیتی برای اعطای وام وجود ندارد و می کوشیم تا سود تسهیلاتی که برای این منظور پرداخت می شود نیز کمتر از 14 درصد فعلی شود.
وی با اشاره به این که 85 درصد از هزینه اجرای آبیاری تحت فشار از سوی دولت پرداخت می شود، ابراز امیدواری کرد این تسهیلات به کشت گلخانه ای هم تسری پیدا کند.
استاندار فارس اضافه کرد: امسال در 350 روستای استان سیستم آبیاری تحت فشار اجرا شده و یا در حال انجام است و با ادامه این روند طی سه سال آتی مشکل تامین آب اکثر روستاهای فارس حل خواهد شد.
وی گفت: با توجه به مواجه شدن استان با مشکل کم آبی، انتظار می رود که مردم میزان مصرف آب را متناسب با شرایط آب استان و محل سکونت خود تنظیم کنند.
مهندس افشانی، در خصوص طرح های بهره برداری شده یا آماده بهره برداری در دهه فجر امسال نیز گفت: امسال و همزمان با دهه مبارک فجر بهره برداری از یک هزار و 537 طرح با صرف اعتباری افزون بر 2 هزار و 382 میلیارد تومان در دستور کار قرار گرفت که تاکنون بخشی از این طرح ها مورد بهره برداری قرار گرفته است.
وی اضافه کرد: علاوه بر این در پایان فروردین ماه 96 نیز با حضور رئیس جمهوری شاهد بهره برداری از چندین طرح عمرانی دیگر در استان فارس خواهیم بود.
استاندار فارس، هدف اصلی از حضور در شهرستان زرین دشت و شهر دبیران را دیدار با مردم دانست و افزود: مسائل، مشکلات و درخواست هایی نیز که در این سفر از سوی مردم مطرح شده نیز پس از بررسی با جدیت دنبال خواهیم کرد و متناسب با اعتبارات ملی و استانی نسبت به رفع آنها اقدام خواهد شد.
با اجرا و بهره برداری از طرح گازرسانی به شهر دبیران شهرستان زرین دشت که با اعتباری بالغ بر 153 میلیارد ریال انجام شده، سه هزار و 426 خانوار از نعمت گاز بهره مند شدند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار