مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم:
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم با اشاره به برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای مدیریت پساب‌های مختلف گفت: برخی به دنبال استفاده نادرست از پساب‌ها هستند که این اداره‌کل به شیوه مطلوبی مقابل عملکرد آنها ایستادگی می‌کند.
کد خبر: ۳۷۴۱۳۲
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۶:۴۲ 08 February 2017
به گزارش تابناک قم، سید رحمان دانیالی در نشست صمیمی معصومه ابتکار رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با نخبگان و نهادهای مردمی حامی حفاظت از محیط زیست که در تالار امام رضا(ع) برگزار شد، با بیان اینکه بی‌توجهی‌ها نسبت به محیط زیست مشکلات بسیاری را برای استان به دنبال داشته است، اظهار کرد: مجموعه‌های مختلف فرهنگی، مذهبی و علمی با اداره‌کل حفاظت از محیط زیست استان قم مشارکت مطلوبی دارند به همین علت می‌توانیم در حوزه فرهنگ‌سازی از ظرفیت این مجموعه‌ها به صورت گسترده استفاده کنیم.

وی با تاکید بر اینکه دوست‌داران اصلی محیط زیست در راستای کاهش مخاطرات زیست محیطی استان تلاش‌های بسیاری را دنبال کرده‌اند، اضافه کرد: کسی حق انتقال پسماند ویژه به استان را ندارد و برخوردهای لازم در این راستا دنبال می‌شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم افزایش‌های واحدهای صنعتی را عامل تغییر استانداردها دانست و مطرح کرد: در حوزه اکوتوریسم اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم عملکرد مطلوبی داشته است و کارهای مطالعات اطلس طبیعت‌گردی شهر قم به پایان رسیده و در حال رسیدن به مرحله چاپ است.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای مدیریت پساب‌های مختلف عنوان کرد: برخی به دنبال استفاده نادرست از پساب‌ها هستند که اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان قم به شیوه مطلوبی مقابل آنها ایستادگی می‌کند.

دانیالی یادآور شد: در حوزه فرهنگ‌سازی با مشارکت آموزش و پرورش اقدامات مطلوبی داشته‌ایم چراکه به دنبال نهادینه کردن فرهنگ محیط زیست در میان مردم هستیم.

وی با تاکید بر اینکه 90 درصد اثرگذاری کانون‌های تولید گرد و غبار استان دامن شهر کریمه اهل بیت(ع) را می‌گیرد، اظهار کرد: به دلیل اینکه مراکز خاصی در این شهر وجود دارد امیدواریم مسؤولان ملی نگاه ویژه به این استان داشته باشند.

دانیالی با بیان اینکه اختصاص حق‌آبه زیست محیطی توسط وزیر نیرو اقدام ساده‌ای نیست، تصریح کرد: اگر اعتباری به استان قم اختصاص داده شود قابل تقدیر است اما دستور رئیس جمهور مبنی بر اینکه استان‌های بالادست نباید از این حق‌آبه استفاده کنند در دستور شورای عالی آب قرار گرفته و بسیار مفید است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم از اختصاص اعتبارات تالابی در سال گذشته به قم یاد کرد و گفت: سال 94 ایجاد پاسگاه حوض سلطان دنبال شده و امسال روشنایی این پاسگاه در حال پیگیری است؛ هر چند کارهای مطلوبی آغاز شده و نتایجی به دنبال دارد اما این عملکردها در زمان کنونی دیر است.

دانیالی با اشاره به اینکه استان قم نیازمند 10 ایستگاه سنجش آلودگی هواست، عنوان کرد: تفاهم‌های لازم با شهرداری قم منعقد شده است اما تعداد این ایستگاه‌ها که باید در دستور کار قرار گیرد، مشخص نیست و امیدواریم با نگاه مسؤولان استانی و ملی تکلیف این ایستگاه ها مشخص شود.

وی افزایش مشارکت‌های مردمی را راهکاری برای جلوگیری از افزایش آلودگی‌های زیست محیطی دانست و مطرح کرد: فرهنگ‌سازی در میان مردم به تنهایی توسط اداره‌کل حفاظت محیط زیست امکان‌پذیر نیست به همین علت مجموعه‌های مختلف استان به ویژه صدا و سیما و رسانه‌ها باید در این راستا مشارکت لازم را داشته باشند.

دانیالی از اهتمام مسؤولان نسبت به جلوگیری از فعالیت واحدهای آلاینده در نزدیک منازل مسکونی یاد کرد و گفت: امیدواریم صنعتگران نیز به سلامت مردم نگاه ویژه داشته باشند و با اختصاص هزینه‌های لازم در راستای کاهش آلایندگی‌ها اقدامات مورد نظر را دنبال کنند.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار