گزارشی در خصوص وضعیت بودجه ای شهر؛
تابناک: وجود اطلاعات مالي شفاف و قابل مقايسه ركن اساسي پاسخگويي و تصميم گيري هاي اقتصادي آگاهانه و از ملزومات بديل توسعه و رشد اقتصادي در بخش خصوصي و دولتي است.
کد خبر: ۳۷۷۵۹۱
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۰ 14 February 2017

به گزارش تابناک اصفهان به نقل از اداره ارتباطات رسانه ای اعضاي شوراي شهر و مديران شهرداري برای اتخاذ تصميم هاي مالي مختلف در سطح اقتصاد خرد و كلان شهر به اطلاعات مالي نياز دارند که اين تصميمات سرنوشت اداره منابع كمياب اقتصادي شهر را رقم مي زند، بنابراين در صورتي كه تصميمات آگاهانه و مبتني بر اطلاعات شفاف و قابل مقايسه نباشد، منابع اقتصادي تلف و اقتصاد شهر آسيب مي بيند.

بودجه سالانه شهرداری عبارت است از یک برنامه جامع مالی که در آن کلیه خدمات، فعالیت ها و اقداماتی که باید در طی سال مالی انجام‌ شود همراه با برآورد مبلغ و میزان مخارج و درآمدهای لازم برای تأمین هزینه انجام آنها پیش‌بینی می‌شود و پس از تصویب شورای اسلامی شهر قابل اجرا خواهد بود.
تعریف علمی بودجه اختصاص منابع محدود به نیازهای نامحدود است، اما معمولاً برداشت مردم از بودجه، وجوه نقد و درآمدهاست در حالی که توازن بین منابع و مصارف را بودجه می نامند.
مسئولیت تنظیم بودجه شهرداری و مراقبت در حسن اجرای آن به عهده شهردار و مسئول امور مالی است.
در این راستا شهرداری اصفهان برای تنظیم بودجه سال 96 شهرداری از شهریورماه سال جاری آغاز و در روز 25 دی به شورای شهر تقدیم شد.
شورای شهر نیز پس از بررسی کارشناسی در کمیسیون های تخصصی شورا و در نهایت در کمیسیون تلفیق این بودجه را به تصویب رساند.
بودجه سال 96 شهرداری اصفهان دومین بودجه برنامه اصفهان 1400
در تنظیم بودجه سال 96 میزان تحقق پذیری آن مد نظر شهرداری اصفهان بوده است.
در واقع با رویکردها و راهبردهایی که همه ساله شورای اسلامی شهر به شهرداری اعلام می کند، ردیف های درآمدی و اعتباری و ردیف های هزینه ای پیش بینی می شود.
بودجه سال 96 شهرداری اصفهان دومین بودجه از برنامه اصفهان 1400 است که مراحل تدوین آن از 25 شهریورماه سال جاری به مدت 4 ماه به طول انجامید و در روز 25 دی ماه تقدیم شورای شهر شد.
شهرداری اصفهان برای سال 96 بودجه 2500 میلیارد تومانی را به شورای شهر پیشنهاد کرد که حدود 500 میلیارد تومان هم پیشنهاد داده بود از طریق اوراق مشارکت و اسناد خزانه محقق شود، اما شورای شهر با

توجه به اينكه بودجه بايد تحقق پذير در نظر گرفته شود، مبلغي از كل بودجه را كسر كرد.
روز گذشته مبلغ كل بودجه سال آینده شهرداری اصفهان به میزان 2 هزار و 750 ميليارد تومان که در جلسات تلفيق به تائيد اعضاي شورا رسيده بود، مورد تصویب شورای اسلامی شهر قرار گرفت.
بنا به گفتهرئیس شورای اسلامی شهر اصفهان،سهم اعتبارات جاری شهرداری در بودجه 96 حدود 750 میلیارد تومان و معادل 34 درصد بودجه است و اعتبارات عمرانی سال 96 شهرداری اصفهان نیز یک هزار و 975 میلیارد تومان معادل 66 درصد بودجه برآورد شده است.
رضا امینی با اشاره به اینکه در لايحه بودجه سال آتي برنامه هاي چشم انداز اصفهان 1400 مد نظر قرار گرفته است، می گوید: تحقق اين چشم انداز براي مديريت شهري بسيار با اهميت است.
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان بخش مهم بودجه سال آينده را مختص موضوعات قطار شهري، توسعه فضاي سبز و احداث نمايشگاه بين المللي می داند و ادامه می دهد: بودجه سال آينده نسبت به سال گذشته 3 درصد افزايش داشته است.
وی تصریح می کند: در سال جاری اعتبارات شهرداری اصفهان با 2650 میلیارد تومان تصویب شد که بر اساس میزان تحقق پذیری برآورد می شود به 2200 میلیارد تومان دسترسی پیدا کنیم.

بودجه 96 بودجه ای برای تحقق توسعه پایدار شهر
مهدی جمالی نژاد شهردار اصفهان نیز با اشاره به همراهی اعضای شورای شهر در فرایند تنظیم و تصویب بودجه می گوید: بودجه 96 شهرداری با همت و دلسوزی اعضای شورای شهر در جهت تحقق توسعه پایدار شهر در بهترین حالت ممکن تنظیم و به تصویب رسید.
وی با اشاره به اینکه بودجه 96، دومین بودجه ای است که طبق راهبردهای برنامه اصفهان 1400 تدوین شده است، ادامه می دهد:طی یک سال اخیر یک تیم کارشناسی مسئولیت تدوین بودجه ریزی عملکردی را برای رفع مشکلات موجود برعهده داشته است که نمونه بارز آن در پروژه های سرمایه ایی شهری متبلور است.
جمالی نژاد با اشاره به اینکه شفافیت، پاسخگویی و بهره‌وری از پیامدهای خوب بودجه‌بندی امسال است، تاکید می کند: بودجه 96 نیز با رویکرد زیست‌محیطی و ترافیکی تنظیم شده است.
وی اظهار می کند: کمترین حاشیه و اختلاف سلیقه را در بودجه‌بندی سال 96 با اعضای شورای شهر اصفهان داشتیم، همچنین شاهد همراهی بسیار خوبی از مدیریت برنامه‌ریزی استان اصفهان برای مطالبات شهرداری از دولت برای تأمین بودجه قطار شهری بودیم که در سال آینده این امر محقق خواهد شد.
شهردار اصفهان عنوان می کند: در سال 97 نیز بودجه شهرداری اصفهان به منظور ایجاد شفاف سازی نوگرایی و خلاقیت در مدیریت شهری به صورت عملکردی تدوین خواهد شد.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار