تابناک: بسیاری از ما همواره در پی سفرهای هیجان‌انگیز و ماجراجویانه هستیم؛ به همین‌دلیل به ندرت پیش می‌آید تا خانه‌نشین شویم. اگر مدتی است به چنین سفرهایی نرفته‌اید و هنوز می‌خواهید روحیه‌ی جسورانه‌ی خود را قلقلک دهید، برای شما فهرستی از مناطق بکر دور و نزدیکی نوشته‌ایم که می‌تواند تجربه‌های ناب و شگفت‌انگیزی رقم زند.
کد خبر: ۳۷۹۱۳۸
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۹ 17 February 2017
تابناک اصفهان: بسیاری از ما همواره در پی سفرهای هیجان‌انگیز و ماجراجویانه هستیم؛ به همین‌دلیل به ندرت پیش می‌آید تا خانه‌نشین شویم. اگر مدتی است به چنین سفرهایی نرفته‌اید و هنوز می‌خواهید روحیه‌ی جسورانه‌ی خود را قلقلک دهید، برای شما فهرستی از مناطق بکر دور و نزدیکی نوشته‌ایم که می‌تواند تجربه‌های ناب و شگفت‌انگیزی رقم زند.

 

آلبرتا، کانادا

از چمنزار تا کوه

«آلبرتا» (Alberta) که چندین پارک ملی کانادا را نیز شامل می‌شود، دارای مناظر و جاذبه‌های فراوانی است. مجموعه‌ای از این عوامل، طبیعتی کم‌نظیری را به‌وجود آورده است.

هم‌زمان با جستجو در «پارک ملی الک» (Elk Island) می‌توانید گله‌ای از گاومیش‌ها را نظاره‌گر باشید؛ در حالی‌ که با وزش نسیم صدای برگ درختان شنیده می‌شود. این مناظر، بی‌انتها و بدون حد و مرز هستند. از جنگل و دریاچه گرفته تا کوه و چمن‍‌زار، همگی سهم خود را در زیبایی‌های این منطقه دارند.

سفر و ماجراجویی شما می‌تواند با قایق‌سواری، کوهپیمایی و ماهیگیری در دریاچه‌ها همراه باشد. تمامی این‌ها در حالی‌ است که در آن‌سوی کوه‌ها شهر، «ادمونتون» (Edmonton) قرار گرفته است. فرقی نمی‌کند چه عاشق جنگل باشید و چه دوستدار کوه‌های سنگی، شما مجذوب آلبرتا خواهید شد.

آلبرتا در کانادا

وسترن اسلپ، کلرادو آمریکا

معبود عاشقان سافاری

«وسترن اسلپ» (The Western Slope) در بین سه شهر زیبای دیگر این منطقه قرار دارد. ازشمال «گلن‌وود اسپرینگز» (Glenwood Springs)، از غرب «فروتا» (Fruita) و از شرق «دورانگو» (Durango) این منطقه‌ی پهن‌آور را محاصره کرده‌اند. هریک از این شهرها مناظر و زیبایی‌های مخصوص خود را دارند.

جاذبه‌های وسترن اسلپ، آن را برای سافاری بسیار لذت‌بخش کرده‌ است. شمال تا جنوب، شرق به غرب این سرزمین آماده‌ی به چالش کشیدن شما در سافاری است.

اگر سافاری را تجربه کرده‌اید، «وسترن اسلپ»، شما را به وجد خواهد آورد

از دیگر مشخصات این منطقه می‌توان به غذاهای خاص آن اشاره کرد. همچنین هتل‌های متعددی در این ناحیه پذیرای مسافران هستند.

اگر سافاری را در مناطق دیگر تجربه کرده‌اید، وسترن اسلپ به طور حتم شما را به وجد خواهد آورد.

وسترن اسلپ در آمریکا

شبه‌جزیره کامچاتکا، روسیه

قسمت بکر جهان

تقریبا غیرممکن است تا بتوانید تمامی مناطق بزرگترین کشور جهان را مشاهده کنید. حال آنکه «شبه جزیره‌ی کامچاتکا» (Kamchatka Peninsula)، در شرقی‌ترین نقطه‌ی روسیه قرار دارد.

بیشتر نواحی این شبه‌جزیره هنوز ناشناخته و بکر باقی مانده است. کوه‌ها و تپه‌های کوچک و بزرگ در کنار دشت‌ها و دریاچه‌ها، بیشترین سطح این منطقه را تشکیل داده‌اند. این شبه‌جزیره دارای چندین کوه آتشفشانی نیز هست.

«پتروپاولسک» (Petropavlosk) نزدیک‌ترین شهر به این شبه‌جزیره است. هیچ راه و جاده‌ای برای رسیدن به کامچاتاتکا حتی از این شهر هم وجود ندارد. پس اگر ماجراجوی واقعی هستید، این شبه‌جزیره‌ی دورافتاده شما را فرامی‌خواند.

کامچاتکا در روسیه

پوکن، شیلی

آب‌بازی در سایه‌ی آتش

در ساحل شرقی «دریاچه لاگو ویلاریکا» (Lago Villarrica) در شیلی، شهر «پوکن» (Pucon) قرار گرفته است. این شهر هتل‌های متعددی را در خود جای داده است. مثل تمامی شهرها با اقامت در این هتل‌ها می‌توانید تجربه‌ی غذاهای آن منطقه را کسب کنید.

تصور کنید زمانی که شما در ساحل گرم این منطقه خوابیده‌اید یا مشغول آب‌تنی در دریاچه‌ی آن هستید، می‌توانید نظاره‌گر ابرهای سفید حاصل از فعالیت‌های «آتشفشان ویلاریکا» (Villarica Volcano) باشید! چه باور کنید چه نه، این آتشفشان در حالی نزدیک به پوکن واقع شده است که جزو آتشفشان‌های فعال در آمریکای جنوبی به حساب می‌آید.

این شهر یکی از معدود منطقه‌هایی است که در آن دریاچه‌ی مواد مذاب حاصل از آتشفشان وجود دارد؛ با این حال این موضوع، مانع از کوه‌نوردی، قایق‌سواری و اسکی علاقه‌مندان نمی‌شود. این‌ها تنها شماری از کارهایی است که می‌توان در این شهر انجام داد.

پوکن در شیلی

منطقه BWCA، مینسوتا آمریکا

قایق‌سواری در طبیعت بکر

منطقه BWCA که مخفف اسم Boundary Waters Canoe Area Wilderness است (معنای لغوی آن «منطقه بکر احاطه‌شده با آب» است)، در شمالی‌ترین قسمت «ایالت مینسوتا» (Minnesota)، کنار مرز مشترک با کانادا قرار دارد و از چندین دریاچه پهناور و جنگل‌های انبوه تشکیل شده است. تا جایی که چشم کار می‌کند این دریاچه‌ها شما را احاطه کرده‌اند.

برای ماجراجویی فقط به یک نقشه و یک حس کنجکاوانه نیاز دارید

گوزن شمالی، خرس، عقاب و انواع ماهی از گونه‌هایی هستند که در این منطقه‌ی بکر یافت می‌شوند.

تنها راه دسترسی به این ناحیه، از طریق قایق امکان‌پذیر است. برای ماجراجویی فقط به یک قایق پارویی، یک نقشه و یک حس کنجکاوانه نیاز خواهید داشت.

مینسوتا آمریکا

سان ولی، آمریکا

زمین بازی پولدارها

«سان ولی» (Sun Valley) که در ایالت «آیداهو» (Idaho) آمریکا قرار دارد، در دهه‌های ۴۰ و ۵۰ میلادی، محبوب افراد مشهور و ثروتمند، از جمله گری کوپر، مرلین مونرو، کلارک گیبل و حتی خانواده‌ی کندی بود. امروزه نیز برخی از چهره‌های نام‌آشنا در این ناحیه، خانه‌های شخصی خود را دارند.

اگر در فصل تابستان به این منطقه بروید، کوه‌نوردی و دوچرخه‌سواری از فعالیت‌های ورزشی آن خواهد بود. در حالی که عمده شهرت این ایالت به‌ دلیل برف و اسکی در کوه‌های آن در فصل زمستان است.

اقامت در هتل‌های جذاب و در طبیعت مخصوص این ناحیه می‌تواند تجربه جالبی برای علاقه‌مندان باشد.

سان ولی در آمریکا

زندگی زمانی بهتر می‌شود که ذهن خود را هر از چندگاهی از مشغله‌های روزمره خالی کنیم و دل به طبیعت ناب بزنیم. هر نقطه از این کره‌ی خاکی جذابیت و زیبایی خاص خود را دارد که در اینجا تنها به تعداد انگشت‌شماری از آن‌ها پرداختیم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار