از سوی همایش بهبود در سیستم های مدیریت شهری؛
تابناک: نخستین همایش بهبود در سیستم‌های مدیریت شهری با میزبانی شهرداری تهران از مدیران شهری کلان‌شهرها و استادان مدیریت شهری، برگزار گرددید در این همایش شهردار اصفهان لوح و تندیس تقدیر و تشکر را از آن‌ خود کرد.
کد خبر: ۳۷۹۱۴۶
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۸ 17 February 2017

به گزارش تابناک اصفهان به نقل از اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، در این همایش فرایند‌های کاری در مدیریت شهری مورد بررسی قرار گرفت و چندتن از صاحب‌نظران سخنرانی کردند.

دکتر محمود محمدی، معاون برنامه‌ریزی، پژوهش و فناوری اطلاعات شهرداری اصفهان یکی از شرکت‌کنندگان در این مراسم بود.

وی با اشاره به اینکه همایش بهبود در سیستم‌های مدیریت شهری یکی از معدود همایش‌هایی است که به بهبود فناوری‌های کاری در سازمان های عمومی مثل شهرداری می‌پردازد، گفت: سازمان‌های زیادی خدمات مختلفي را به مردم از زمان تولد تا فوت ارائه مي دهند که در این میان سهم شهرداری‌ها بیش‌از سایر سازمان‌ها است، شهرداری‌ها درآمد خود را از طریق مردم تامین می‌کند و به همین دلیل مقاصدی که این بودجه صرف می‌شود برای مردم بسیار اهمیت دارد.

محمدی با بیان اینکه مقاصد این هزینه‌ها می‌تواند هم جنبه فیزیکی داشته باشد و هم جنبه روحی و ذهنی،اضافه کرد: مردم به آسایش و آرامشی که از خدمات دریافت می‌کنند، بیش‌تر از جنبه فیزیکی آن توجه می‌کنند. برای مثال در روند فعالیت خدمات شهری زمان، كيفيت و دقت براي مردم بسیار پراهمیت است.

معاون شهردار اصفهان ادامه داد: زمانی که شهروندی برای دریافت خدمات به شهرداری و یا سازمان‌های ذیربط مراجعه می‌کند توقع دارد تا خواسته‌اش سریع مرتفع شود. نبايد مراجعه‌کننده را درگير فرايند كاري کرد، این در حالی است که بحث بهبود فرايندهای کاری در سازمان هاي عمومي مثل شهرداري كم تر مورد توجه قرار مي‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه شهرداري‌ها به سمت توليد محصولات مي روند و اقداماتي كه جنبه فيزيكي دارد مثل ساخت پل و زير گذر را بیش‌تر مورد توجه قرار می‌دهند، تاکید کرد: مدیر شهری فقط به ارائه كالا مي‌پردازد و به ارائه خدمت بي توجه است و اين ضعف در مديريت شهرداري‌های تمام کشور وجود دارد.

محمدی اضافه کرد: براي مثال شهرداري ممكن است پاركي منطبق با استاندارد جهاني بسازد اما به مقابل با حيوانات موذي آن چنان كه بايد توجه نكند و اين يعني خدمت كه در قبالش كالايي به مردم داده نمي شود اما در عین حال درصورت انجام باعث آسايش مي شود.

به گفته معاون شهردار اصفهان، شهرداري‌ها کشور محصول زده هستند و برگزاری چنین همایش‌هایی باعث می‌شود تا مدیران با عینک مردم به مشکلات و مسائل شهری نگاه کنند. شهروندان با نگرش ذهنی مدیریت شهری را قضاوت می‌کنند پس باید با همان نگرش شهر را مدیریت کرد و در پی ارائه محصولات فیزیکی صرف نبود.

محمدی هم‌چنین به فعالیت‌های شهرداری اصفهان در این زمینه اشاره کرد و گفت: در اصفهان اداره اي به نام آموزش،تشكيلات و بهبود روش ها داریم که فعالیت‌ها معاونت هاي مختلف را مورد بررسی قرار می‌دهد و در صورت نیاز مشمول ممیزی می‌شوند.

او در توضیح مفهوم ممیزی در معاونت‌ها شهرداری اصفهان اضافه کرد: براي مثال ممكن است براي مجوزي از دید مسئولان یک معاونت 16امضا نیاز باشد این در حالی است که تمام آن امضاها لازم و ضروری نیست و می‌توان با ارجاع دادن متقاضی به قسمت‌های مهم، در روند و بهبود کارها سرعت بخشید. بدین ترتیب هم هزینه‌های متقاضی کم می‌شود و هم سرعت فعالیت او را بالا می‌برد تا گرفتار دردسرهای کارهای اداری نشود.

معاون شهردار اصفهان همچنان به توصیه مقام معظم رهبری درباره بهره‌وری سازمانی نیز اشاره کرد و گفت: در حال کمک‌رسانی به ده سازمان ملی برای پیاده‌سازی طرح افزایش بهره‌وری سازمان‌ها هستیم و اميدواريم که روند برگزاری چنین همایش‌هایی ادامه داشته باشد و در عین حال فقط محدود به کلان‌شهرها نباشد و در تمام استان‌ها مورد توجه قرار گیرد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار