یاداشت از محسن شکوری
کد خبر: ۳۷۹۳۰۴
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۴ 17 February 2017
                                                                                                                                                                                                                                                                                 تابناک اصفهان: ایجاد رصدخانه فرهنگی  اصفهان یک سال پیش در شورای فرهنگ عمومی استان تصویب شد.طراحان این موضوع بااشتیاق خوبی وارد موضوع شدند اما شاید سعه صدر بیش از اندازه استانداری اصفهان باعث شد اجرای این مصوبه یکسال به طول انجامد. و در ماه جاری خبری منتشر شد که ابلاغی برای مدیر رصدخانه  صادر شده است.
 
گرچه این خبر جای خوشحالی دارد ولی معلوم نیست  زمان بندی اجرای این فعالیت به چه صورتی است. ظاهرا  تا الان منتظر ابلاغیه بوده اند و از این به بعد منتظر تخصیص مکان وبودجه و نیرو خواهند بود. که امیدواریم این موارد یکسال طول نکشد.و اگر قرار است شهرداری این کار را به نتیجه برساند بهتر است از فضاهای موجود و همچنین نیروهای موجود بهره ببرند و کار را آغاز کنند.
 
رصدخانه فرهنگی در شهری که مهاجر پذیر است و از معضلات یک کلان شهر بی بهره نیست بسیار ضروری است. عدم اطلاع دقیق از آسیب های اجتماعی و پراکنده بودن برنامه ریزی باعث شده تا علی رغم نیروهای توانمند در دستگاه های مختلف  کسی نتواند بر مشکلات فرهنگی شهر فائق آید.
 
با وجود مدعیان حل مسایل فرهنگی شهر اما شهر همچنان از معضلات بی فرهنگی وبی اخلاقی زجر می کشد.شاید یکی از دلایل این موضوعات نبود برنامه برای حل مسایل شهر است و این برنامه ریزی نیاز به داده های دقیق و علمی دارد و قطعا رصدخانه می تواند این داده ها را واقعی نماید و از تحلیل های تخیلی جلوگیری کند و دستگاه های مربوطه نیز پاسخگوی شرح وظایف و عملکرد خود باشند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار