قائم مقام مدیرعامل بانک قوامین:
تابناک: طرح «آرامین» بانک قوامین مبتنی بر سیاست مردمی سازی اقتصاد کشور برای توزیع عادلانه منابع و خدمات اعتباری در راستای توسعه فعالیت‌های اقتصادی در کشور در حال اجرا است.
کد خبر: ۳۸۰۷۰۷
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۸ 19 February 2017
تابناک اصفهان: حمید رضا نجف پور، قائم مقام مدیرعامل بانک قوامین در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه قوامین از سال 79 با عنوان قرض‌الحسنه فعالیت خود را در کشور آغاز کرد، اظهار داشت: در سال 83 پس از گذراندن مراحل قانونی مورد نیاز موفق به دریافت عنوان موسسه اعتباری و در نهایت از سال 91 نیز به عنوان بانک رسمی کشور دست یافت.
 
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر بانک قوامین موفق به جذب 67 هزار میلیارد تومان سرمایه پنج میلیون نفر از جمعیت کشور شده است، اضافه کرد: این بانک نیز در حال حاضر دارای بیش از 180 هزار نفر سهامدار است.
 
 
فعالیت 750 شعبه بانک قوامین در کشور
 
 
قائم مقام مدیر عامل بانک قوامین در ادامه به فعالیت 750 شعبه بانک قوامین در سراسر کشور اشاره کرد و گفت: هشت هزار و 500 نفر در شعب بانک قوامین در سراسر کشور اشتغال یافته‌اند.
 
 
وی سهم بانک قوامین در سبد سپرده‌ای کشور را پنج درصد اعلام کرد و بیان داشت: این بانک در شبکه پولی کشور نیز همواره بین رتبه های پنج، شش و هفت همواره در نوسان بوده است.
 
 
نجف‌پور با اشاره به اینکه بانک قوامین در راستای کمک به ماموریت‌های نیروی انتظامی کشور جهت تامین امنیت داخل و مرزهای کشور پایه‌گذاری شده است، اضافه کرد: این بانک با گذشت زمان و همچنین اقتضائات جامعه عملکرد خود را چند وجهی کرد و در کنار اهداف اصلی خود خدمت رسانی به آحاد مردم جامعه را نیز در دستور کار خود قرار داد.
 
 
وی با بیان اینکه سند تحول راهبردی بانک قوامین برای پنج سال آینده تدوین و در این سند مشخص شده است که قوامین باید تا پنج سال آینده چه سهمی در اقتصاد کشور داشته باشد، افزود: در این سند نوع بانکداری بانک قوامین در شبکه پولی کشور نیز مشخص شده است و همچنین در این سند در خصوص نقش بانک قوامین در خصوص مردمی کردن اقتصاد و نقش بانک‌ها دراین زمینه در چشم‌انداز 1404 برنامه ریزی لازم تعبیه شده است.
 
 
قائم مقام مدیرعامل بانک قوامین با اشاره به اینکه اقتصاد کشور ایران پول محور است و در حال حاضر نیز 70 درصد از اقتصاد کشورمربوط به بانکداری پولی است، تصریح کرد: در این راستا طرح «آرامین» مبتنی بر سیاست مردمی سازی اقتصاد مقاومتی در دستور کار قرار گرفت و هدف از اجرای این طرح نیز توزیع عادلانه منابع خدمات اعتباری برای توسعه فعالیت‌های اقتصادی در کشور رقم خورد ه است.
 
 
وی با اشاره به اینکه بر اساس طرح «آرامین» مطابق با میزان سپرده افراد در نزد بانک قوامین پس از سه ماه، یک برابر میزان سپرده به سپرده گذاران وام تقدیم می‌شود، اضافه کرد: سود این وام 18 درصد و اقساط آن نیز 21 ماهه تعریف شده است.
 
 
مشتری در طرح «آرامین» حق انتخاب دارد
 
 
نجف پور با اشاره به اینکه چنانچه مدت سپرده گذاری افراد در نزد بانک قوامین بیشتر باشد می‌توانند وام با مبلغ بالاتر و با اقساط بلند مدت‌تری را دریافت کنند، ادامه داد: باید توجه داشته باشیم که در این طرح مشتری حق انتخاب دارد و حتی امکان واگذاری امتیاز خود به دیگران را نیز دارد.
 
 
وی سقف وام برای هر مشتری در طرح «آرامین» را دو میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: همچنین از دیگر اهداف این طرح فعال‌سازی بنگاه‌‌های کوچک و زودبازده است.
قائم مقام مدیرعامل بانک قوامین با اشاره به اینکه اجرای طرح «آرامین» از اواسط بهمن ماه به همه شعب سراسر کشور ابلاغ شده است، گفت: این طرح در بازه زمانی سه ماهه اجرایی و تا پایان فروردین ماه ادامه خواهد یافت.
 
 
وی تصریح کرد: بر اساس قانون بانکداری کشور، برای وام تا سقف 10 میلیون تومان به یک ضامن، تا سقف 30 میلیون تومان به دو ضامن و تا سقف 50 میلیون تومان نیز وثیقه ملکی از افراد دریافت می‌شود.
 
 
نجف پور با اشاره به اینکه در سال گذشته 4.8 درصد از تسهیلات ارائه شده به مردم در شبکه بانکی کشور متعلق به بانک قوامین بوده است، افزود: میزان مصارف این بانک در سال گذشته نیز 62 هزار میلیارد تومان برآورد شده است.
 
 
وی همچنین به اجرای طرح «فجر بهمن» اشاره و تصریح کرد: بر اساس این طرح همه کسانی که در حوزه بازپرداخت تسهیلات جریمه شده‌اند می‌توانند تا پایان سال جاری از بخشودگی شش درصد از جرایم بهره مند شوند.
 
 
اجرای طرح «آرامین» در اصفهان/افزایش 15 درصد واگذاری تسهیلات به مشتریان در سال جاری
 
 
اما سید محمد حسینی، مدیر شعب بانک قوامین در استان اصفهان نیز با اشاره به اینکه در استان اصفهان 500 هزار نفر مشتری در 40 شعبه بانک قوامین در سراسر استان ارتباط دارند، اظهار داشت: در سال گذشته چهار هزار و 500 مورد تسهیلات در شعب این بانک در استان به مشتریان واگذار شده است.
 
 
وی به افزایش 15 درصدی تسهیلات ارایه شده به مشتریان در سال جاری اشاره کرد و ابراز داشت: در حال حاضر نیز محدودیتی برای پرداخت تسهیلات به مشتریان خود ند اریم.
 
 
مدیرشعب بانک قوامین در استان اصفهان همچنین به اجرای طرح «آرامین» در همه شعب بانک قوامین در استان اصفهان اشاره کرد و گفت: در این راستا استفاده از ظرفیت رسانه‌ها نیز برای آگاه سازی مردم بدر راستای استفاده از این طرحٰ در دستور کار قرار گرفته است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار