تابناک: بیش از 3 هزار اصله درخت تاغ توسط قاچاقچیان در آران و بیدگل قطع شد که با این روند تیغه به ریشه این نوع از درختان زده میشود.
کد خبر: ۳۸۱۳۷۱
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۰ 20 February 2017
تابناک اصفهان: بیش از 3 هزار اصله درخت تاغ توسط قاچاقچیان در آران و بیدگل قطع شد که با این روند تیغه به ریشه این نوع از درختان زده میشود.
 
رضا شفیعی، رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان آران و بیدگل افزود: در 15 ماه گذشته حدود 3 هزار و 257 اصله درخت تاغ توسط قاچاقچیان چوب در این شهرستان قطع شده است.
 
وی بیان داشت:‌ 34 فقره پرونده در رابطه با قطع این تعداد درختان تشکیل شده است که با این آمار این شهرستان رتبه اول استان اصفهان درتشکیل پرونده ها در زمینه قطع درختان را به خود اختصاص داده است.
 
وی هم چنین از کشف و تخریب 34 کوره زغال غیرمجاز تاغ طی این مدت در این شهرستان خبر داد و گفت: در این رابطه هم 11 فقره پرونده قضایی تشکیل شده است.
 
شفیعی تعداد دستگیری ها در رابطه با این پرونده ها را 49 تن برشمرد و افزود: 21 وسیله نقلیه هم در این رابطه توقیف شده است.
 
وی تصریح کرد: اداره منابع طبیعی آران و بیدگل تمام تلاش و مراقبت های خود را برای حفاظت از عرصه های منابع طبیعی شهرستان به کار گرفته است و توانسته هزینه های قطع درختان را برای قاچاقچیان چوب بالا ببرد.
 
وی قاچاق چوب و زغال را عامل تخریب جنگل های دست کاشت شهرستان دانست و تاکید کرد: سودجویان برای رسیدن به سودهای کلان و بازار سیاه پر رونق زغال اقدام به قطع درختان و زغال گیری می کنند.
 
شفیعی تصریح کرد: حفظ و نگهداری جنگل های دست کاشت بیابانی به دلیل کویری بودن و هم چنین هجوم شن های روان در منطقه آران وبیدگل اهمیت زیادی دارد.
 
وی ادامه داد: زغال چوب درخت تاغ به واسطه دوام آتش و نیز گران بودن آن مورد تعرض قرار می گیرد و تخریب عرصه های طبیعی و قطع درختان تاغ توسط افراد سودجو موجب ازبین رفتن تاغزارهای این شهرستان شده است.
 
آران و بیدگل با 120 هزار هکتار جنگل های دست کاشت تاغ، حدود 40 درصد از تاغزارهای استان اصفهان را در خود جای داده است.
 
مرکز شهرستان آران و بیدگل با 100 هزار نفر جمعیت در شمالی ترین نقطه استان اصفهان، در فاصله شش کیلومتری شهرستان کاشان و 215 کیلومتری مرکز استان اصفهان قرار دارد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار