رسول صدرعاملی:
تابناک: آنچه در دوره های گذشته شاهد بودیم و امسال تبلور بیشتری می یابد اینکه سینما آینه و بازتابی از جامعه است و به همین دلیل در این سال قالب فیلم های فجر مملو از تلخی و فقر اندوه و غیره بود که البته اشکالی هم نداشت، همانطور که در جشنواره حسنات نیز قالب فیلم ها برگرفته از حرکت اجتماع بود.
کد خبر: ۳۸۱۳۸۸
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۷ 20 February 2017

 به گزارش خبرنگار تابناک، نشست خبری ششمین دوره جشنواره ملی فیلم کوتاه حسنات، امروز با حضور عوامل این جشنواره و خبرنگاران برگزار شد.

جشنواره حسنات امسال با قدرت بیشتری برگزار میشود

سید علی نکویی در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه اظهار داشت: امسال جشنواره حسنات با قوت، قدرت و توان بیشتری در زمان معین که 15 تا 18 است، برگزار می شود.

وی با بیان اینکه موضوع احسان و نیکوکاری امروز طیف وسیعی از خدمات را شامل می شود و هنرمندان با این نگاه اقدام به فیلم سازی کردند، ادامه داد: کمک به محیط زسیت، انسان، طبیعت و غیره تماما شامل احسان و نیکوکاری می شود که هنرمندان با نگاه وسیع به مقوله های مختلف اقدام به ساخت فیلم کردند.

رئیس شورای سیاستگذاری جشنواره حسنات تصریح کرد: اصفهان از بعد تعداد و تنوع خیریه ها در بین سایر استان ها زبانزد است و جشنواره حسنات به عنوان یک موسسه خیریه ای و خصوصی توانسته احسان و نیکوکاری را به خوبی به تصویر بکشد.

وی با اشاره به اینکه احسان و نیکوکاری علاوه بر اینکه یک مسئولیت فردی است ، در قالب تیم های مختلف تلاش کردیم این ویژگی بارز انسانیت را در بین آحاد جامعه فرهنگ سازی کنیم، ادامه داد: در پنج دوره از برگزاری جشنواره خواستیم که با یک اثر هنری و به صورت نمایشی و به صورت تشکیلاتی و سازمان دهی شده ، موضوع احسان ونیکوکاری را ترویج کنیم که فکر کنم موفق عمل کردیم.

جشنواره حسنات یک حرکتی ملی، هنری و فرهنگی است

حسین مولایی نیز اظهار داشت: جشنواره حسنواره که از هفت سال پیش در سطح استان اصفهان پایه گذاری شد و امسال ششمین دوره آن برگزار شده است تاکنون بیش از انتظار ما تحقق پیدا کرده است.

وی بیان داشت: اینکه امروز جشنواره حسنات به یک حرکت ملی، هنر و فرهنگی مبدل شده است به دلیل موضوع خاص آن و پرداختن به مسئله احسان و نیکوکاری است.

رئیس جشنواره حسنات تصریح کرد: امروز احسان و نیکوکاری از زبان هنرمندان و در قالب بازی هنرمندانه برای مردم به تصویر کشیده می شود.

وی با اشاره به اینکه امروز چشمان زیادی و دست های بسیاری از مردم در کشور به دستان احسان و نیکوکاری چشم دوخته است، ادامه داد: احسان و نیکوکاری این ویژگی بارز انسانیت با زبان نمایش که بیشترین تاثیر را روی مخاطب می کند و قابل لمس برای همگان است، بیان می شود.

بیش از دو هزار فیلم کوتاه به ششمین دوره جشنواره حسنات راه یافت

محمد سعید عشاقی نیز اظهار داشت: تعداد کل آثار رسیده به دبیر خانه ششمین دوره جشنواره ملی فیلم کوتاه حسنات اصفهان بالغ بر 2 هزار و 765 اثر است که در بخش ملی 1 هزار و 785 و در بخش شهروندی 980 اثر به دبیر خانه جشنواره ارسال شده است.

وی به بخش های مختلف ششمین دوره جشنواره حسنات اشاره کرد و گفت: بخش داستانی، مستند، پویانمایی و فیلمنامه از جمله این بخش ها است.

عشاقی با بیان اینکه بیشترین آثار رسیده به این دوره از جشنواره حسنات داستانی است و بالغ بر 718 اثر است، ادامه داد: فیلمنامه، مستند و پویانمایی به ترتیب بیشتری اثر با 569، 361 و 137 اثر است.

وی تعداد آثار راه یافته به بخش مسابقه ملی را در بخش داستانی 39 اثر، پویانمایی 25، فیلمنامه 24 و مستند را 18 اثر اعلام کرد و ادامه داد: 29 استان و 177 شهر در سطح کشور در ششمین دوره جشنواره حسنات شرکت کردند.

جانشین رئیس جشنواره حسنات بیان داشت: 5 استانی که رتبه اول تا پنجم را در حوزه بیشترین آثار ارسالی به دبیرخانه جشنواره حسنات داشته است به ترتیب تهران با 456، اصفهان با 307، خراسان با 107 اثر و قم با 73 اثر و گیلان و مازندان به صورت مشترک با 72 اثر است.

وی تعداد آثار ارسالی فیلم سازان اصفهان به ششمین جشنواره را در بخش داستانی 97، مستند 56، پویانمایی 21 و فیلمنامه با 133 اعلام کرد و ادامه داد: تعداد آثار راه یافته فیلم سازان اصفهانی به بخش مسابقه ملی را در بخش داستانی 5 اثر، مستند یک اثر، پویانمایی 3 اثر و فیلم نامه را 2 اثر خواند.

عشاقی با اشاره به اینکه در بخش داوران جوان 147 نفر ثبت نام کردند، اعلام کرد: در طی روزهای آینده مصاحبه و پذیرش نهایی داوران جوان انجام می شود .

وی به بخش مسابقه کتابخوانی اشاره کرد و ادامه داد: از تعداد 8 هزار نفر شرکت کننده 5 هزار و 455 پاسخ صحیح داده اند که 70 درصد از استان اصفهان و 30 درصد از کل کشور هستند.

وی گفت: شرکت کنندگان از شهرهای قم، خوزستان ، لرستان ، مشهد، خراسان جنوبی، کرمانشاه، یزد، اهواز، شیراز، چهارمحال و بختیاری، کرمان، تهران، البرز و اصفهان است.

عشاقی اضافه کرد: تعداد آثار رسیده در جشنواره اول بالغ بر 800،دوم 677، سوم 931، جشنواره چهارم یک هزار و 145، پنجم 2 هزار و 200 و ششم 2 هزار و 765 اثر است.

جشنواره حسنات بدون کمک دیگران برگزار میشود

رسول صدرعاملی نیز در این نشست، اظهار داشت: اگر چه وعده و وعید هایی برای برگزاری جشنواره حسنات از سوی سازمان های مختلفی برای حمایت مالی به ما داده شد اما تاکنون ریالی کمک نشده است.

وی بیان داشت: پنج دوره از جشنواره حسنات را با موفقیت در حالی پشت سر گذاشتیم که همواره بزرگان، مسئولان شهر و کشوری همواره در کنار ما بودند.

دبیر ششمین دوره جشنواره حسنات ادامه داد: آنچه در دوره های گذشته شاهد بودیم و امسال تبلور بیشتری می یابد اینکه سینما آینه و بازتابی از جامعه است و به همین دلیل در این سال قالب فیلم های فجر مملو از تلخی و فقر اندوه و غیره بود که البته اشکالی هم نداشت، همانطور که در جشنواره حسنات نیز قالب فیلم ها برگرفته از حرکت اجتماع بود.

وی پرداختن جشنواره حسنات به طور مشخص به نیکوکاری، احسان، مهربانی، دوست داشتن همدیگر و دلجویی کردن را یک امر ضروری وجز لاینفک اجتماع امروزی خواند و ادامه داد: امروز با اضافه کردن بخش هر شهروند یک فیلم تلاش کردیم لایه های عام مردم هم در کنار هنرمندان و فیلم سازان به موضوع احسان ونیکوکاری حساس کنیم واین فرهنگ را ایجاد کنیم.

وی با اشاره به اینکه بخش بین المللی را امسال به صورت غیر رقابتی داریم و از سال اینده یک بخش جدا و به صورت کاملا جدی دنبال می کنیم، اضافه کرد: جشنواره حسنات در دو بخش استانی و ملی برگزار شده است و از سال اینده در بخش بین المللی برگزار می شود.

 

 
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار