کد خبر: ۳۸۷۰۴
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۶ 24 May 2015
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز گفت: زنان بخش مهمی از مصرف کنندگان مداوم دخانیات و قلیان شده‌اند که به این مسئله باید به عنوان یک هشدار نگاه کرد.
حمید درفشی، در گفت و گو با ایسنا طی سخنانی اظهارکرد: بیش از 20 درصد خانم‌های میان‌سال به اختلالات چربی خون، 25 درصد به فشارخون و 20 درصد به دیابت مبتلا هستند و سن مصرف دخانیات نزد آنان نیز در حال کاهش است که نیاز به توجه ویژه از سوی متولیان فرهنگی و بهداشتی دارد.
وی افزود: تغییر سبک زندگی، بی‌تحرکی، مشکلات روحی، روانی، گسترش زندگی شهری و صنعتی عوامل مهم در افت و کاهش سلامت در میان خانواده‌های ایرانی به ویژه زنان است.
این مقام مسئول با اشاره به اینکه شعار سال جاری بهداشت جهانی ایمنی غذا از مزرعه تا سفره باید در کشور نهادینه شود، یادآورشد: زنان که در سلامت روح و روان شهر به‌ویژه تامین غذای سالم و جلوگیری از مصرف غذای فست‌فود توسط فرزندان و تامین امنیت غذایی نقش اساسی و تعیین‌کننده‌ای دارند باید برای ایجاد روند بیش از پیش تلاش کنند تا شاهد جامعه‌ای پویا و سالم باشیم.
درفشی رسیدن به جامعه ای سالم در گرو سلامت زنان، مادران و دختران جامعه دانست و گفت: اگر جامعه‌ای دارای هدف منظم و دقیق نسبت به سلامت زنان باشد، می‌توان گفت که آن جامعه در رسیدن به سلامت موفق عمل می‌کند.
رییس دانشگاه علوم پزشکی البرز در پایان تاکید کرد: زنان مراقبان بهداشت خانواده هستند و اگر نتوانند به سلامت خود توجه نمایند، نمی‌توان جامعه‌ای سالم داشت لذا با هر میزان سرمایه گذاری در حوزه سلامت زنان، با نتایج مطلوب در کل اجتماع روبرو می‌شویم.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۸
من جدیدا چند خانم رو دیدم در خیابان در منظر عموم بدون خجالت در حال استعمال دخانیات بودن
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار