رئیس مجمع نمایندگان استان یزد گفت: اصلاح ساختار نظام مدیریت شهری و توزیع درآمدها امری ضروری است که می تواند در موضوع توزیع متناسب جمعیت و عدالت در تخصیص اعتبارات موثر باشد.
کد خبر: ۳۹۲۴۲۰
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۳ 11 March 2017
به گزارش تابناک یزد،محمدرضا تابش  در نشست با شهرداران استان که با حضور استاندار یزد برگزار شد با انتقاد از نبود نگرش علمی به قوانین و نداشتن برنامه ای واقع بینانه و کاربردی در غالب شهرداری ها گفت: متاسفانه در مدیریت شهری استان کمتر از متخصصان، دانشگاهیان و سمن ها استفاده می شود که باید این نقیصه برطرف شود.
رئیس مجمع نمایندگان استان یزد اتکا به درآمدهای پایدار را باعث تحقق توسعه پایدار و متوازن شهری دانست و افزود: توزیع نشدن مناسب امکانات و برآورده نشدن خواسته های مردم، طرح های توسعه شهری را با مشکل جدی مواجه می کند که باید با برنامه ریزی مناسب شهرداران و شوراها و رصد نیازهای مناطق شهری، این مسئله برطرف شود.
تابش در ادامه به مزیت استان در بخش میراث طبیعی و فرهنگی و گردشگری اشاره کرد و گفت: با مدیریت هماهنگ شهری و تعامل بهتر دستگاه های اجرایی و مشارکت مردم باید بتوان از این خصوصیات برای ایجاد رفاه جامعه و ایجاد ارزش افزوده بالاتر برای استان استفاده کرد.
رئیس مجمع نمایندگان استان در بخش دیگری از سخنانش پیشنهاد داد تا ستادی در مرکز استان با حضور متخصصین شهری تشکیل و با رصد نیازهای شهرستان های 10 گانه استان، هماهنگی لازم و الگویی مشخص و متناسب با اقلیم استان در توسعه شهرها رعایت شود.
وی با تاکید بر لزوم بازنگری و اصلاح قوانین شهرداری ها؛ از شهرداران و شوراها خواست تا پیشنهادات اصلاحی خود را ارائه دهند.
استاندار یزد نیز در این نشست با اشاره به وجود برخی نواقص در قانون شهرداری ها گفت: چنانچه مشکلی در این زمینه مشاهده می کنید، پیشنهادات خود را برای طرح در هیات دولت و گنجاندن در تصمیمات آتی ارائه کنید.
سید محمد میرمحمدی بر اجرای کامل و دقیق قانون فعلی توسط شهرداران نیز تاکید کرد و گفت: در استان سعی داریم تا اعتبارات و امکانات به صورت عادلانه توزیع شود.
در این جلسه همچنین نمایندگان حوزه های انتخابیه یزد و مهریز نیز درخصوص مسائل مرتبط با شهرداری ها به بیان دیدگاه های خود پرداختند و در پایان پیرامون برخی مشکلات حوزه مدیریت شهری از جمله لزوم حمایت قانونی از شهرداران، توزیع اعتبارات، تسریع در به نتیجه رسیدن قانون استخدامی شهرداریها بحث و تبادل نظر و تصمیم گیری شد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار