رصد‌خانه «تابناک» ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛ تیترهایی مانند:«نظر ضرغامی درباره عملکرد روحانی»،«دلیل رد صلاحیت رسایی!»،«احمدی نژاد به انقلاب و ملت ستم کرد»،«واکنش شمخانی به اظهارات تبلیغاتی مقامات بی‌تجربه سعودی:»،«روايت شاهد عيني از تصادف مرگبار مرحوم افشين يداللهي» رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۳۹۶۲۸۳
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۸ 17 March 2017

تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کم‌رنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.

در رصدخانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.


نظر ضرغامی درباره عملکرد روحانی

رئیس اسبق سازمان صداوسیما گفت: معتقدم پیگیری برجام، سازوکار جدید می‌خواهد، آن هم انقلابی، صریح و بدون تعارف با دشمن؛ متاسفانه امروز این بنیه و توانمندی را در آقای روحانی نمی‌بینیم. عزت الله ضرغامی گفت: به سیاست‌ آجر روی آجر پای بندم و معتقدم دولت‌ها باید کارهای خوب گذشتگان را تکمیل کنند و همچنین سیاست‌ها و عملکردهای ناموفق را متوقف کرده و طرحی نو در اندازند. اگر دولت، سیاست «مسکن مهر» را به عنوان حرکتی انقلابی و ضروری برای اقشار کم درآمد به درستی ادامه می‌داد و اشکالات آن را رفع می‌کرد و حتی سرمایه‌گذاری جدیدی برای بهبود و اصلاح آن انجام می‌داد، امروز پس از گذشت ۴ سال وضعیت مسکن خیلی بهتر بود. عصر ایران این خبر را منتشر کرد.


دلیل رد صلاحیت رسایی!

حمید رسایی در صفحه اینیستاگرام خود نوشت: امروز برای دومین بار به فرمانداری اصفهان مراجعه کردم تا دلایل و مدارک رد صلاحیتم از حوزه انتخابیه اصفهان را از هیات اجرایی انتخابات اصفهان که زیر نظر فرماندار است، مطالبه کنم. مطابق ماده واحده مصوبه مجمع تشخیص مصلحت نظام، مصوب مورخ 78/8/22 که به امضای مرحوم هاشمی رفسنجانی رسیده، "چنانچه صلاحیت داوطلبی را رد کردند، باید علت رد صلاحیت را با ذکر مواد قانونی مورد استناد و دلایل مربوط، به داوطلب ابلاغ نمایند و در صورت درخواست داوطلب، باید دلایل و مدارک رد صلاحیت نیز توسط مرجع رسیدگی کننده (که در این مرحله هیات اجرایی فرمانداری است) به اطلاع وی رسانده شود" امروز فرماندار و معاون سیاسی وی از ارائه هرگونه مدرکی به عنوان مستند رد صلاحیت بنده خودداری کردند و موضوع را به پیگیری از هیات نظارت که زیر نظر شورای نگهبان است، حواله می دادند. وقتی به آنها متن قانون را نشان می دادم که صراحتا ذکر کرده در این مرحله "مرجع رسیدگی کننده" باید مدارک رد صلاحیت را ارائه دهد، فرماندار اصفهان و معاون وی می گفتند که ما مرجع رسیدگی کننده نیستیم بلکه هیات نظارت شورای نگهبان رسیدگی می کند، بروید اعتراض کنید! گفتم که اگر شما مرجع رسیدگی کننده نیستید پس چرا بنده را ردصلاحیت کرده و به صورت مکتوب با امضای فرماندار آن را به من ابلاغ کرده اید! مضافا اینکه به چه چیزی باید اعتراض کنم؟ مطابق قانون ابتدا باید فرمانداری اعلام کند که بر اساس چه مدارکی مرا رد صلاحیت کرده تا من بتوانم بر اساس آن اعتراض کنم! جالب اینجاست که دلیل رد صلاحیت بنده (بدون ارائه مدرک) بند ۶ ماده ۲۸ و بند ۱۱ ماده ۳۰ قانون انتخابات عنوان شده است! متن بند ۶ عبارت است از "برخورداری داوطلب از سلامت جسمی در حد نعمت بینایی، شنوایی و گویایی" و متن بند ماده ۱۱ عبارت است از "محکومین به سوءاستفاده مالی به حکم محاکم صالحه قضایی" و این در حالی است که بنده سلامت کامل دارم و هیچ حکم قضایی مبنی بر سوءاستفاده مالی ندارم و آن حکمی که هیات رسیدگی به تخلفات نهاد ریاست جمهوری (که محکمه صالحه قضایی هم نیست) صادر کرده بود، هفته گذشته توسط دیوان عدالت اداری نقض و بنده تبرئه شدم و البته همانطور که قبلا نوشتم، فرمانداری از دریافت این حکم قضایی خودداری می کرد!


اصلاح طلبان به دنبال یک شکست آبرومند!

پژمان‌فر سخنگوی فراکسیون روحانیت مجلسگفت: اصلاح‌طلبان به این نتیجه رسیده‌اند که اگر حتی همه ظرفیت خود را نیز در سبد رای آقای روحانی قرار دهند این سبد رای سبدی نیست که بتواند حداقل یک شکست آبرومندانه را برای آنها رقم بزند. فکر می‌کنم اصلاح‌طلبان در این دوره از انتخابات بر روی انتخابات شورای شهرها و به خصوص کلان‌شهرها تمرکز داشته باشند و از این طریق ورود جدی‌تری به مجلس و در غایت به قوه اجرایی کشور داشته باشند. فارس این خبر را منتشر کرد.


مردم دیگر به اصلاح‌طلبان اعتماد ندارند

موسوی لارگانی نماینده مردم فلاورجان در مجلس گفت: با وجود وعده‌های عملی نشده دولت یازدهم قطعا هر کس دیگری را اصلاح‌طلبان در کنار روحانی بگذارند قطعا موفق نمی‌شوند چرا که مردم به آنها اعتماد نخواهند کرد. ناکارآمدی دولت یازدهم در عرصه‌های مختلف باعث شده که حتی اصلاح‌طلبان نیز از چندان امیدی به پیروزی مجدد روحانی در انتخابات را ندارند. شرط لازم برای موفقیت اصولگرایان در گود انتخاباتی سال ۹۶ اتحاد آنها است. فارس این خبر را منتشر کرد.


دلیلی برای ردصلاحیت بقایی وجود ندارد

بهمن شریف زاده، از نزدیکان محموداحمدی نژاد گفت: اصول و دیدگاههای آقای بقایی درانطباقی قابل توجه با مبانی و دیدگاه های احمدی نژاد است. او سالها همراه احمدی نژاد بوده و از وفادارترین یاران او است. بقایی اعلام کرده که برترین مناصب در دولت او، ویژه دکتراحمدی نژاد است؛ پس آمدن آقای بقایی به معنای بازگشت اندیشه و مَنشِ دکتر احمدی نژاد به عرصه مدیریت کلان کشوراست. شریف زاده با بیان اینکه بقایی می آید تا راه احمدی نژاد را ادامه دهد،خاطرنشان کرد: بله آقای احمدی نژاد چند هفته پیش گفته بودند که هیچ نامزدی در انتخابات نداشته و از نامزد هیچ جناحی حمایت نخواهند کرد، لکن مقتضای این گفتار فقدان رضایت از نامزدی آقای بقایی نیست؛ بلکه به خوبی می توان رضایتمندی ایشان از نامزدی آقای بقایی را حدس زد. خشنودی دکتر احمدی نژاد از نامزدی آقای بقایی هیچ منافاتی با گفته چند هفته پیش ایشان ندارد.


خط و نشان آمریکا برای کره شمالی

رکس تیلرسون، وزیر خارجه آمریکا گفت: صبر راهبردی آمریکا در قبال کره شمالی به پایان رسیده است و همه گزینه‌های واشنگتن در قبال پیونگ‌یانگ روی میز است. روش‌های گذشته برای خلع سلاح اتمی کره شمالی جواب‌گو نبوده و باید آمریکا و متحدانش رویکرد دیگری را در این راستا اتخاد کنند. رویداد این خبر را منتشر کرد.


روايت شاهد عيني از تصادف مرگبار مرحوم افشين يداللهي

يك شاهد عيني كه لحظه تصادف مرحوم افشين يداللهي را ديده است گفت: ما با فاصله اندكي از خودروي سورنتو كه حامل آن مرحوم بود حركت مي كرديم. سورنتو بعد از ورود به بزرگراه و طي مسافتي ٥٠ متري ناگهان ترمز كرد و متوقف شد؛ احتمالا راننده كه بعدا مشخص شد برادر خانم ايشان است، گمان برده كه راه را اشتباهي آمده اند و به همين خاطر ايستاده تا مسير بررسي كند. درست در همان لحظه يك كاميون از پشت سر به خودروي سورنتو برخورد كرد. تنها كسي كه در اين سانحه در همان لحظه اول درگذشت، مرحوم يداللهي بود چرا كه كمربند ايمني نبسته بود، شايد هم تا لحظه اي قبل از حادثه بسته بوده و درست در آن لحظه براي اين كه به عقب برگردد يا پياده شود و مسير را بررسي كند كمربند را باز كرده و همان زمان كاميون از پشت به خودروي ايشان خورده است. اين شاهد عيني كه تنها چند ثانيه بعد از تصادف خود را براي كمك رسانده است مي گويد: بر اثر برخورد سريع كاميون، سر مرحوم افشين يداللهي به شيشه جلو كوبيده شده و ايشان در جا فوت كرده بود. همسر ايشان كه صندلي عقب نسشته بود بين بخش صندوق له شده خودرو و صندلي هاي جلو گير افتاده و به شدت مجروح و بيهوش شده بود و برادر خانمش نيز آسيب جدي ديده بود. وي مي گويد: وقتي ما به صحنه تصادف رسيديم متوجه شديم كه صندلي هاي رديف جلوي خودرو، اصلا آسيبي نديده بودند و فقط خون بود كه روي شيشه و داشبورد و صندلي ها پاشيده بود بنابراين اگر مرحوم افشين يداللهي كمربند ايمني بسته بود يا در آن لحظه كمربند را باز نكرده بود، قطعا زنده مي ماند. رویداد این خبر را منتشر کرد.


احمدی نژاد به انقلاب و ملت ستم کرد

سید رضا اکرمی، عضو جامعه روحانیت گفت: آقای احمدی نژاد جز ستمی که به انقلاب و ملت کرد هیچ چیز دیگری نداشت. رهبری سال 95 را برای همه ارکان نظام اقتصاد مقاومتی و اقدام و عمل اعلام کردند این درست نیست که یک قوه را دراز کنند بگویند چه کردی؟ کسانی که حتی زن و بچه شان هم آنها را قبول ندارند به وجدان شان مراجعه کنند و خود را برای انتخابات مطرح نکنند چون اتلاف وقت مردم است و کار درستی نیست. انتخاب این خبر را منتشر کرد.


طرح 2030 در آموزش و پرورش مصداق نفوذ است

ترابی با انتقاد از اجرای طرح 2030 موسوم به طرح «فست»در آموزش و پرورش کشور و در گنبدکاووس، تصریح کرد: این طرح که در خارج از کشور طراحی شده و بدون اطلاع شورای عالی انقلاب فرهنگی و تطبیق با اسناد بالادستی و اهداف انقلاب اجرایی شده است مصداق نفوذی است که رهبر معظم انقلاب مطرح کردند.امام جمعه گنبدکاووس با بیان اینکه به مسوولان آموزش و پرورش اعلام می‌کنم که بیدار باشند، گفت: نگذارید دشمنان با هزینه و تلاش ما و به دست خودمان آرمان‌های انقلاب را زیر سوال برده و اهداف خود را در بدنه اجتماعی ما اجرایی کنند.


دولت روحانی به احتمال زیاد یک‌دوره‌ای خواهد بود

نادر قاضی‌پور نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به برنامه اصلاح‌طلبان برای انتخابات ریاست جمهوری گفت: به نظرم من اصلاح‌طلبان به دنبال مظلومیت‌نمایی برای آقای روحانی و به دنبال سیاسی‌کاری هستند و سعی می‌کنند با مظلوم‌ نشان دادن آقای روحانی برای وی رأی جمع کنند.وی افزود:‌ به احتمال زیاد دولت آقای روحانی یک دوره‌ای خواهد بود و اگر اصولگرایان بر سر کاندید واحدی به اجماع برسند قطعاً در انتخابات پیروز خواهند شد.نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در ارتباط با عملکرد دولت یازدهم باید گفت که تنها نتیجه این دولت برجام بود که هیچ دستاوردی برای کشور به همراه نداشت.


واکنش شمخانی به اظهارات تبلیغاتی مقامات بی‌تجربه سعودی

نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: دولت آمریکا و حکام آل‌سعود نه تنها اقدامی در مسیر مقابله با تروریسم انجام نمی‌دهند بلکه با اتخاذ رویکردی حمایتی، زمینه توسعه فعالیت آنان را نیز فراهم می‌کنند.علی شمخانی با اشاره به اقدامات و اظهارات تبلیغاتی و فاقد ارزش برخی مقامات تازه کار و بی تجربه سعودی که با فرار به جلو به دنبال شانه خالی کردن از مسئولیت حمایتهای گسترده این رژیم از تروریسم تکفیری هستند عنوان داشت: آل سلمان فعالترین کارخانه تولید تروریست در جهان را در کشور عربستان ایجاد نموده و راهبری می‌کند.وی دلارهای نفتی سعودی را پشتیبانی کننده آموزه‌های مبتنی بر نفرت ، خشونت و جنایت عنوان کرد و افزود: انسانهای سرخورده و تحقیر شده مخاطب اصلی ایدئولوژی وهابیت هستند و در نهایت با تبدیل شدن به تروریست تکفیری با برند سعودی به جهان صادر می شوند.دریابان شمخانی افزود: علیرغم آگاهی وانزجارافکار عمومی جهانی نسبت به ماهیت رژیم آل سلمان و نقشی که در ایجاد و توسعه تروریسم تکفیری در جهان دارد، دولت جدید آمریکا نه تنها سیاستهای دولت سعودی را نفی نمی‌نماید بلکه از آن حمایت نیز می‌کند.دبیر شورای عالی امنیت ورود هرگونه نیروی نظامی خارجی به سوریه بدون اجازه دولت این کشور را نماداشغالگری و معادل حمایت از عناصر تروریست توصیف کرد و اظهارداشت: دست خالی معارضه در عرصه سیاسی و میدانی و عدم مقبولیت مردمی آنان موجب شده تا رهبران واقعی وحامیان اصلی آنان به رویکرد دخالت مستقیم و حضور در میدان نبرد روی آورند.


واکنش توئیتری حسام‌الدین آشنا به کاندیداتوری ضرغامی

مشاور رییس جمهور در توئیتی به اعلام کاندیداتوری عزت‌الله ضرغامی واکنش نشان داد.حسام الدین آشنا در این پیام توئیتری نوشت؛بازی گردانی که خود بازیگر می شود؛ تبریک به اقای مهندس سید عزت الله ضرغامی بابت احساس مسئولیت برای اعلام مشارکت در جذابترین سریال سیاسی سال 1396

.

هیچ‌کس پاسخگوی بازداشت‌ ادمین کانال‌های تلگرامی نیست

نماینده مردم تهران در توئیتر خود نوشت:‌ هیچ‌کس پاسخگوی نهاد بازداشت‌کننده ادمین کانال‌های تلگرامی نیست.محمود صادقی در واکنش به خبر بازداشت شش تن از ادمین‌های کانال‌های تلگرامی اصلاح‌طلبان نوشت:از دیروز درحال پیگیری و پرس و جو درباره مرجع دستور دهنده و نهاد بازداشت کننده شش ادمین کانال‌های تلگرامی هستم. متأسفانه هیچکس پاسخگو نیست!


انتقاد "مصباحی مقدم" از خرید هواپیماهای جدید

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی گفت: دولت در راستای تولید ملی هواپیما را تلاش کند. ما باید به جای واردات و خریداری هواپیما سرمایه آن را در جهت تولید ملی به کار ببندیم.غلامرضا مصباحی مقدم نماینده سابق مجلس شورای اسلامی در سخنان پیش خطبه‌های نماز جمعه امروز تهران با اشاره نام‌گذاری سال 95 توسط مقام معظم رهبری اظهار داشت: مقام معظم رهبری زمانی که سال 95 را اقتصاد مقاومتی ،" اقدام و عمل" نامگذاری کرده‌اند، 10 عنوان کار را برای اقتصاد مقاومتی ارائه کردند و از دولت مطالبه کردند که تا پایان سال گزارش اقتصاد مقاومتی را برای مردم ارائه دهند.نماینده سابق مجلس شورای اسلامی با اشاره به بند اول فرمایشات مقام معظم رهبری در راستای اقتصاد مقاومتی ادامه داد: در این بند باید مشخص می‌شد که چه چیزهایی مزیت نسبی ماست که باید دولت بر آن متمرکز و نقشه دست یافتن به آن را دنبال می‌کرد.وی با اشاره به بند دوم فرمایشات مقام معظم رهبری در راستای اقتصاد مقاومتی عنوان داشت: شایسته است دولت محترم بگوید نسبت به این بند از پیشنهادات معظم‌له چه اقداماتی کرده است. آیا منتقدین را دعوت کردند تا حرفهای آنها را بشنوند؟


حمایت موسوی‌خوئینی‌ها از دولت روحانی

سید محمد موسوی خوئینی ها طی نوشته ای در فضای مجازی طی مطلبی با عنوان «تشکر کنیم»، از دولت حمایت کرد.دبیرکل مجمع روحانیون مبارز در مطلبی در کانال تلگرامی خود نوشت بارها و بارها از اخبار می‌شنویم که کارهای بزرگی انجام شده است؛ مثلاً در تولید گندم خودکفا شده‌ایم، یا در بخش درمان میزان قابل‌ملاحظه‌ای از هزینه‌های درمان را بیمه می‌پردازد و ده‌ها خبر از این دست. چند روز پیش هم در اخبار آمد که یک خط ٢٧ کیلومتری از جنوب شرقی تا شمال غربی تهران به خطوط مترو اضافه شده است؛ و نیز اعلام شد که، با تلاش نیروی انتظامی، امسال آمار حوادث تلخ ایام چهار شنبه‌سوری ۴۰ درصد نسبت به سال گذشته کاهش یافته است.از گذشته، همیشه با خود می‌گفتم چرا ما یاد نگرفته‌ایم از کسانی که این دستاوردها را برای مردم و کشور رقم می‌زنند تشکر کنیم. عادت داریم از کمبودها، کم‌کاری‌ها، ندانم‌کاری‌ها و نظایر آن هرگز کوتاه نیاییم و اعتراض خود را حتی گاهی با تلخ‌ترین زبان‌ها بگوییم. البته حق داریم اعتراض کنیم و نقد کنیم، صد البته با رعایت ادب و اخلاق؛ اما اشکال من دربارۀ این بخش رفتارمان نیست. عرض من دربارۀ تشکر نکردن است، تشکر از کارهای شایسته‌ای که انجام می‌شود.ممکن است بفرمایید کارهایی که شما به چند نمونۀ آن اشاره کرده‌اید جزو وظایف مسئولان و مجریان است و تشکر نمی‌خواهد. کاملاً صحیح است؛ بنده هم قبول دارم که این‌ها جزو وظایف آن‌ها است، اما مگر وقتی به کسی مزد می‌دهیم تا کاری برایمان انجام دهد، در آخر از او تشکر نمی‌کنیم؟ مگر فقط از کسی که از سر لطف و بدون مزد کاری انجام می‌دهد تشکر می‌کنیم؟بنده اطمینان دارم این قدردانی و تشکر از کارهای سودمند تأثیر قابل‌توجهی در بهبود تلاش مسئولان و مجریان دارد.


فومنی: کاندیدا می‌شوم تا دولت ضد فساد تشکیل دهم

حجت الاسلام والمسلمین محمد زارع فومنی دبیرکل حزب مردمی اصلاحات در گفتگو با باشگاه خبرنگاران، از کاندیداتوری خود در انتخابات ریاست جمهوری آینده خبرداد و گفت: برای نجات کشورم می‌آیم تا دولت ضد فساد تشکیل دهم.فومنی با تاکید بر اینکه فساد اداری و دولتی را ریشه کن می‌کنم، گفت: با پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری ۵۰ درصد کابینه من زن خواهد بود و همچنین جوانان در کابینه حضور پر رنگی خواهند داشت.دبیر کل حزب مردمی اصلاحات با بیان اینکه برای انسجام اصلاح طلبان می‌آیم تا آرای ریزشی آقای روحانی را جذب کنم، ادامه داد: ما می‌خواهیم آرای ریزشی به سبد رای اصولگرایان ریخته نشود.وی با اشاره به اینکه می‌آیم تا تغییر و تحول اساسی در کشور ایجاد کنم، گفت : یکی از دلایلی که از روحانی حمایت نمی کنم کابینه پیر دولت یازدهم است و می توان گفت کابینه پیرمردهاست. فومنی افزود: همچنین به جوانان میدان داده نشده و حق و حقوق آنها ضایع شده است.دبیر کل حزب مردمی اصلاحات در پایان خاطر نشان کرد: اقتصاد ایران نیز بیمار است و مردم با مشکلات معیشتی و اقتصادی زیادی مواجه هستند.


کلاهبرداری با عنوان رئیس ستاد انتخاباتی روحانی

روابط عمومی دفتر رئیس‌جمهور ادعای اخیر برخی افراد مبنی بر انتصاب به عنوان رییس ستاد انتخاباتی حجت‌الاسلام حسن روحانی در استانهای مختلف کشور را تکذیب و از پیگیری حقوقی این ادعاها از سوی مراجع قانونی کشور خبر داد.در اطلاعیه روابط عمومی دفتر رییس جمهور آمده است: رعایت چارچوب ها و ضوابط قانونی کشور در جریان دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری الزامی عمومی است و همه داوطلبان احتمالی موظف به رعایت دقیق این ضوابط هستند.

این اطلاعیه می افزاید: اخیرا برخی افراد سودجو و بعضا دارای سوابق کیفری، با ادعای انتساب به برخی مقامات دولت، اقدام به صدور احکام صوری برای افراد به عنوان رییس ستاد انتخاباتی دکتر روحانی در استانها نموده اند.روابط عمومی دفتر رئیس‌جمهور تاکید کرده است: این اقدام که با هدف سوء استفاده و کلاهبرداری صورت می‌گیرد با درخواست این دفتر از سوی نهادهای قانونی کشور در حال پیگیری است.در پایان این اطلاعیه آمده است: ضمن قدردانی از تلاش مسئولانه وهوشیارانه رسانه‌های جمعی برای اطلاع رسانی و تنویر افکار عمومی، درخواست می‌شود صرفا به انعکاس مطالب رسمی از مراجع مسوول اقدام نمایند.


تصمیم عجیب مسئولان سپاهان در برکناری ویسی

مسئولان تیم فوتبال سپاهان در شرایطی که این تیم در دو هفته اخیر نتیجه گرفته بود و به نوعی از بحران خارج شده بود، در تعطیلی لیگ برتر، تصمیم عجیبی گرفتند و اقدام به کنار گذاشتن عبدالله ویسی از راس هدایت این تیم کردند.به نظر می‌رسد قبل از این تصمیم مسئولان سپاهان با کرانچار به توافق رسیده‌اند و از سوم فروردین این سرمربی کروات بر سر تمرین سپاهان حاضر خواهد شد.


معرفی ۵۲ فرد دو تابعیتی‌  دیگربه وزارت اطلاعات

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد جعفر منتظری دادستان کل کشور در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما گفت: برخی از این افراد دو تابعیتی‌‌اند، برخی اقامت دارند و برخی دیگر دارای گرین کارت هستند.وی با تأکید بر اینکه وزارت اطلاعات باید وضعیت این افراد را بررسی و در مورد آنان اعلام نظر کند، گفت: کسانی که دو تابعیتی هستند معمولا وجود تابعیت دوم را مخفی می‌کنند و این وظیفه وزارت اطلاعات است که با بررسی‌های فنی این مسئله را کشف کند.دادستان کل کشور افزود: وظیفه دادستان کل کشور در موضوع دو تابعیتی‌ها قضایی است و اطلاعاتی ـ امنیتی نیست.منتظری با اشاره به اطلاعات رسیده به دادستان کل کشور در مورد مدیران دو تابعیتی گفت: پیشتر فهرستی 16 نفره از این افراد را به وزارت اطلاعات ارسال کردیم که وزارت پس از بررسی، وضعیت هیچکدام‌شان را منتفی اعلام نکرد. دادستان کل کشور گفت: فهرست دوم 52 نفر از افراد دو تابعیتی در روزهای اخیر به وزارت اطلاعات ارسال شد.


شرایط لازم برای تشرف به حج تمتع 96 مهیا شد؟

سازمان حج و زیارت در خصوص حج تمتع سال 1396 اطلاعیه‌ای صادر کرد.در این اطلاعیه آمده است : به اطلاع ملت شریف ایران اسلامی می رساند، متعاقب مذاکرات حج سال آتی با وزارت حج عربستان، و با اطمینان از تامین انتظارات مورد نظر و با عنایت به تاکیدات مقام معظم رهبری، مسئولین محترم نظام جمهوری اسلامی ایران و مردم شهید پرور و بزرگوار ایران اسلامی، در خصوص تحقق حجی عزت مندانه مبتنی بر امنیت، عزت و کرامت حجاج عزیز کشورمان و فراهم شدن بستر ارائه خدمات مرتبط در حوزه های کنسولی، پزشکی و سایر خدمات مورد نیاز، با استعانت از خداوند متعال شرایط لازم برای تشرف بیش از 85 هزار نفر از حجاج جمهوری اسلامی ایران در حج سال 1396 مهیا شده است. بدیهی است جزئیات مذاکرات در موضوعات مختلف از جمله موضوع شهدای منا و شهدای حادثه مسجدالحرام و نتایج مرتبط در اولین نشست خبری تشریح خواهد شد. همچنین برنامه های سازمان حج و زیارت برای فراخوان و ثبت نام متقاضیان حائز اولویت در اطلاعیه های بعدی اطلاع رسانی خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار