استاندار خوزستان از راه اندازی شهرک کشاورزی در زمین های پادگان شهید باغبانی بخش مرکزی گتوند خبر داد
کد خبر: ۳۹۶۷۶۶
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۴ 18 March 2017
 دکتر غلامرضا شریعتی با اشاره به وضعیت اشتغال در این شهرستان گفت: یکهزار و 100 هکتار زمین پادگان شهید باغبانی در بخش مرکزی گتوند در راستای اشتغالزایی به شهرک کشاورزی تبدیل می شود.

وی با بیان اینکه با تشکیل کمیته ای روند احداث شهرک کشاورزی نمونه شهرستان گتوند در دست پیگیری برای اجراست افزودبا راه اندازی این شهرک کشاورزی یکهزار و 700 فرصت شغلی در این شهرستان ایجاد خواهد شد.

شریعتی شرکت نصر میثاق و تعاونی فارغ التحصیلان کشاورزی شهرستان گتوند را به عنوان متولی احداث شهرک کشاورزی گتوند معرفی کرد و گفت:این طرح پس از تایید سازمان جهاد کشاورزی ، فرماندار ، امام جمعه و دیگر مسئولان محلی واگذار خواهد شد.

وی با تایید بر راه اندازی شهرک کشاورزی گتوند در کوتاهترین زمان گفت: اجرای این طرح کشاورزی علاوه بر ایجاد اشتفال ، در زمینه تولید محصولات کشاورزی نیز تحولی را در این شهرستان موجب خواهد شد.

استاندار خوزستان ادامه داد:در زمینه کارخانه ها و صنایع مختلف نیز راهکار های لازم در قابل یک بسته اقتصادی آماده شده که ظرف یک ماه آینده نیز عملیاتی خواهد شد.

شریعتی با اشاره به وضعیت نامناسب طرح مجتمع گاومیش داری منطقه 2پیران در بخش مرکزی گتوند گفت:سازمان جهادکشاورزی موظف است هر چه سریعتر در این رابطه تصمیم گیری کند و اگر نیاز باشد سرمایه گذار از بیرون از شهرستان با تعهد و شرط بکارگیری افراد بومی برای اجرای این طرح بکار گرفته شود.

استاندار خوزستان در ادامه با عذرخواهی از مردم گتوند به خاطر تاخیر در سفر رسمی به این شهرستان گفت: 2بار به طور غیر رسمی در این شهرستان حضور پیدا کردم ولی این سفر اولین سفر رسمی بود که مسایل و مشکلات این شهرستان به صورت حضوری و ویژه بررسی شد.

شریعتی به مصوبات نشست شورای اداری که با حضور مدیران کل ، فرماندار،نماینده مردم شوشتر و گتوند در مجلس،امام جمعه و مسئولان شهرستان گتوند نیز برگزار شد اشاره کرد و گفت: مسایل و مشکلات آب روستایی ، جاده ، گردشگری، منطقه حفاظت شده محیط زیست و اجرایی کردن وظایف نوسازی مدارس از جمله مصوبه های مهم مطرح شده در نشست شورای اداری این شهرستان بود.

وی همچنین با اشاره به وضعیت شبکه مخابراتی در شهرستان گتوند گفت: اداره کل مخابرات خوزستان موظف شد با توجه به نزدیک انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا مشکل اینترنت و تلفن مناطق کیارس و پل پرزین را در روزهای آینده و همچنین مشکل مخابراتی دیگر مناطق این شهرستان را تا پایان سال 96 مرتفع کند.

نماینده عالی دولت در استان خوزستان در پایان با بیان مشکلات شرکت لاستیک سازی خوزستان نیز گفت:تسهیلات خوبی برای این شرکت تصویب شده است و بانک انصار متعهد شد تا 60میلیارد ریال تسهیلات به این شرکت پرداخت کند که 40میلیارد ریال از این مبلغ روز شنبه 28 اسفند ماه و 20میلیارد ریال دیگر را در ابتدای سال 96 به حساب شرکت واریز می شود.

شریعتی در پایان در پاسخ به سئوال خبرنگار ایرنا درخصوص جذب نشدن نیروهای بیکار این شهرستان در شرکت ها و کارخانجات شهرهای پیرامون گفت:با اجرای طرح های قابل توجهی نظیر مجتمع گاومیش داری 2 پیران ، شهرک کشاورزی و راه اندازی مجدد واحدهای تعطیل ناحیه صنعتی،گردشگری وپارک کوهستان شاهد اشتغالزایی خوبی در این شهرستان خواهیم بود.

احداث مجتمع گاومیش داری 2 هزار و 200 راسی 2پیران در بخش مرکزی گتوند در زمینی به مساحت 30 هکتار مصوب شده است.

با اجرای این طرح بیش از 200 نفر اشتغالزایی خواهد شد.

شهرستان گتوند با 74 هزار نفر جمعیت دارای دو بخش مرکزی و عقیلی و پنج شهر گتوند ، صالح شهر ، ترکالکی ، سماله ، جنت مکان و نیز 45 روستا می باشد.
منبع: تابناک
برچسب ها: غلامرضا شریعتی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار