مسافران با احتیاط برانند!
تابناک: شهرستان های بوئین میاندشت، فریدونشهر، فریدن و خوانسار در استان اصفهان در آستانه سال نو، در پی تغییرات جوی و بارش برف سفیدپوش شدند.
کد خبر: ۳۹۷۲۶۶
تاریخ انتشار: ۳۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۸ 20 March 2017
تابناک اصفهان: بارش برف در این شهرستان ها در 24 ساعت گذشته به ترتیب 6، پنج، چهار و سه سانتیمتر گزارش شده است.
همچنین بیشتر شهرستان های استان اصفهان در 24 ساعت گذشته شاهد بارش باران بودند که بیشترین بارش ها در شهرستان های فریدونشهر، خوانسار و سمیرم به ترتیب با 22، 20 و 18 میلیمتر بارش بوده است.
ایرنا در این گزارش آورده است: میزان بارش باران در کلانشهر اصفهان نیز سه میلیمتر گزارش شده است.
گرمترین نقطه استان اصفهان در 24 ساعت گذشته خور و بیابانک با 28 درجه و سردترین نقطه، بوئین میاندشت با یک درجه سانتیگراد زیر صفر بوده است.
اداره کل هواشناسی استان اصفهان نیز امروز دوشنبه اعلام کرد: بررسی نقشه‌های هواشناسی بیانگر گذر امواج متناوب ناپایدار در سطح استان است و امروز در بیشتر نقاط استان وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.
کمینه دمای هوا نیز در بیشتر نواحی بویژه در نیمه غربی و جنوبی استان سه تا پنج درجه سانتیگراد کاهش خواهد داشت.
دمای هوای فعلی کلانشهر اصفهان 13 درجه سانتیگراد با 62 درصد رطوبت است و هوای این کلانشهر برای فردا سه شنبه، روز اول فروردین 96 کمی ابری و غبار صبحگاهی، گاهی افزایش ابر و وزش باد شدید و برای روز چهارشنبه، دوم فروردین، کمی تا قسمتی ابری و گاهی وزش باد پیش بینی شده است.
بر اساس پیش بینی وضعیت جوی تا ۲۴ ساعت آینده، به دلیل وزش باد شدید و احتمال بارش پراکنده، اسکان در چادر توصیه نمی شود و در صورت اضطرار در پناه ساختمان مستحکم بنا شده و زیر درختان نباشد و از روشن کردن آتش در فضای باز خودداری شود.
فعالیت گردشکری باستانی و فرهنگی بی مانع است و در شرق استان اصفهان، کویر گردی و فعالیت های گردشگری با همراه داشتن لباس گرم و چتر صورت گیرد.
همچنین با توجه به احتمال جاری شدن هرز آب به مرتعداران عشایری و روستایی توصیه می شود از چرای دام و تردد در بستر رودخانه های فصلی و آبراهه ها، خودداری کرده و اداره های منابع طبیعی شهرستان ها نسبت به بررسی وضعیت سرریز بندها و سدهای خاکی اقدام کنند.
به کشاورزان و باغداران استان اصفهان نیز توصیه شده است که با مشاوره با کارشناسان مراکز خدمات روستایی نسبت به انجام راهکارهای لازم جهت استفاده مطلوب از روان آب های احتمالی بهاره اقدام کنند.
همچنین به گزارش مرکز پایش کیفی هوای اداره کل حفاظت محیط زیست استان، وضعیت کیفی هوای کلانشهر اصفهان در 24 ساعت منتهی به ساعت هفت صبح امروز دوشنبه، با شاخص کیفی 61 (AQI) سالم است.
وضعیت کیفی هوای شهرهای خمینی شهر با شاخص 62، شاهین شهر 54، مبارکه 62 و نجف آباد 62 (AQI) نیز تا ساعت هفت صبح دوشنبه، سالم بوده است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار