تابناک: زاینده رود که به منظور کشت بهاره کشاورزان شرق اصفهان از هشتم فروردین ماه باز شد که تا ۱۱ فروردین آب بر بستر رودخانه جاری می‌شود اما به یمن انتخابات برخلاف دوره های قبل که ۲۲ روز است بیش از دو ماه باز است.
کد خبر: ۳۹۹۶۹۰
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۱ 28 March 2017
به گزارش تابناک اصفهان، با توجه به اینکه انتخابات را در اردیبهشت ماه امسال پیش رو داریم بنابراین باز شدن آب بر بستر زاینده در راستای دلجویی و شاد کردن مردم و کشاورزان به طور قطع نقش بسیار مهمی در مشارکت عمومی مردم در انتخابات را دارد و همین بینش و تفکر باعث شد که به نام کشاورزان، شاهد جاری شدن آب بر بستر رودخانه باشیم.
 
سال گذشته که به خاطر کم آبی و کمبود بارش‌ها،آب برای  کشت پاییزه با تاخیر برای کشاورزان باز شد و به همین دلیل آب تنها ۲۲ روز باز بود اما این دوره به خاطر انتخابات به فاصله نزدیک به دو ماه بار دیگر آب بر بستر رودخانه جاری شد.
 
این در حالی که طی این سالها هیچ گاه سابقه نداشت که شاهد باز شدن آب با این فاصله کم در رودخانه باشیم.
 
رئیس انجمن حمایت از کشاورزان اصفهان گفت:  آب هشتم فرودین ماه از سد زاینده رود باز می‌شود و صبح یازدهم فروردین ماه آب در شهر اصفهان جاری است.
 
محمد رضایی بیان داشت: کشت غله کشاورزان شرق اصفهان که به دلیل بارندگی‌های اخیر کمی لب تر کرده بود، در کمیته ۵ نفر آب مقرر شد، آب با حجم ۴۶ متر مکعب در ثانیه از سد زاینده رود باز و بر بستر رودخانه زاینده رود جاری ‌شود.
 
رئیس انجمن حمایت از کشاورزان اصفهان افزود: با توجه به گرم شدن تدریجی هوا و شروع برداشت های بالادست زاینده رود باز شدن ۴۶ متر مکعب آب برای شرق اصفهان کافی نبوده و اگر کمتر از ۳۲ متر مکعب آب به سد آبشار برسد تقسیم آب بین بلوک های حق آبه دار شرق با مشکل روبرو خواهد شد بنابراین وزارت نیرو باید کنترل شدیدی برای جلوگیری از تخلفات و برداشت غیر مجاز آب در بالادست زاینده رود داشته باشد و یا اینکه حجم آب را زیادتر کند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار