اصفهان متفاوت با ميزباني متفاوت در نوروز 96؛
تابناک: زیباسازی‌های شهر، نورپردازی‌های بی‌نظیر، برنامه‌های فرهنگی متنوع، شرایط اسکان گردشگران همه و همه زمینه میزبانی متفاوت در اصفهان را فراهم کرده بود تا مقصد بسیاری از هموطنان اصفهان باشد.
کد خبر: ۴۰۲۱۵۷
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۹ 04 April 2017

تابناک اصفهان: نوروز امسال شرایط متفاوتی برای گردشگران در شهر اصفهان فراهم شده بود شرایطی که بتواند استقبال شایستهای برای مسافران و گردشگران در اصفهان فراهم كند؛ زیباسازی‌های شهر، نورپردازی‌های بی‌نظیر، برنامه‌های فرهنگی متنوع، شرایط اسکان گردشگران همه و همه زمینه میزبانی متفاوت در اصفهان را فراهم کرده بود تا مقصد بسیاری از هموطنان اصفهان باشد.

امسال هم مانند سال‌هاي گذشته ستاد هماهنگي سفر شهر اصفهان در ماه‌هاي پاياني سال گذشته تشكيل شد و با برگزاري جلسات متعدد، هماهنگي‌هاي لازم بين مديران و مسئولان شهري براي ميزباني هرچه بهتر از مسافران نوروزي صورت گرفت و كار ستاد به صورت ويژه از 25 اسفندماه سال گذشته آغاز شد.

در همين راستا شهردار اصفهان در نخستين جلسه ستاد هماهنگي سفر شهر اصفهان در سال جديد كه در گلستان شهداي اصفهان برگزار شد، با اشاره به نامگذاري امسال با عنوان «اقتصاد مقاومتي، توليد-اشتغال» اظهار كرد: سال گذشته بلافاصله پس از نامگذاري سال، قرارگاه اقتصاد مقاومتي در شهرداري اصفهان تشكيل شد و اقدامات و فعاليت‌هاي بسيار مهمي در راستاي اقتصاد مقاومتي در طول سال انجام گرفت و امسال نيز به دنبال نامگذاري سال توسط رهبر معظم انقلاب، اين قرارگاه با قدرت بيشتري به كار خود در راستاي ايجاد بسترها و زيرساخت‌ها براي كارآفريني و توليد ملي ادامه مي‌دهد.

اما شرایط متفاوت ميزباني اصفهان در سال جديد نظر بسیاری از مسئولان کشوری را نیز به خود جلب کرد، چنانچه وزیر امور خارجه کشورمان به همراه خانواده خود پیاده‌روی در کوچه پس کوچه‌های محله ناژوان را برای تعطيلات خود برگزيد و جذابیت‌های میدان نقش جهان و شهر اصفهان را در نخستین پست‌های صفحه اینستاگرام خود قرار داد.

فرمانده نیروی انتظامی کشور نیز اصفهان را برای سفر انتخاب کرد و در خصوص زیباسازی‌های شهر اصفهان نیز گفت: مدیریت شهری اصفهان اقدامات ویژه‌ای برای فضاسازی و زیباسازی این شهر برای ایجاد آرامش و نشاط ایجاد کرده و اصفهان را متفاوت‌تر کرده است.

سرتيپ پاسدار حسين اشتري در حاشيه بازديد از ستادهای هدایت مسافران نوروزی شهر اصفهان اظهار كرد: مسافران و هموطنان زیادی از اقصی نقاط کشور به شهر اصفهان سفر کرده‌اند و خوشبختانه فضای خوب و با نشاطی در این شهر حکمفرما شده است.

همین موضوع سبب شد تا حجم پذیرش گردشگران در مقایسه با گذشته بيشتر شود چنانچه در دور اول سفرها به شهر اصفهان، حجم سفرها بیش از 25 درصد افزايش يافت.

در اين مورد رئيس و برخي از اعضاي شوراي اسلامي شهر اصفهان نيز از بخش‌هاي مختلف خدمت‌رساني به مسافران و ستادهاي هدايت و گردشگري بازديد كردند و از مديران شهري براي ميزباني بسيار خوب از مسافران نوروزي تقدير كردند.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان در اين بازديدها گفت: امسال میزبانی متفاوت در دستور کار مدیریت شهری اصفهان قرار گرفت و برنامه‌ریزی مناسبی در این زمینه در دستور کار دست اندرکاران به خصوص ستاد هماهنگی سفر شهر اصفهان قرار گرفت.

رضا اميني با تاکید بر اینکه فعالیت‌ها و اقدامات مدیریت شهری اصفهان در ایام نوروز به منظور رضایتمندی مسافران نوروزی و همشهریان است، اظهار داشت: خوشبختانه با تلاش تمام مسئولان مربوطه و همت ستاد هماهنگی خدمات سفر شهر خدمات خوب و مطلوب و با کیفیت‌تری نسبت به سال‌های گذشته برای گردشگران داخلی و همشهریان فراهم شده است.

همچنين رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان نيز در بازديد از ستادهاي هدايت سفر شهر اصفهان گفت: خوشبختانه شرایط خوبی در ستادهای هماهنگی خدمات شهر اصفهان فراهم شده تا هموطنان بتوانند با آرامش خاطر و خیال راحت وارد اصفهان شوند و از اماکن تاریخی و تفریحی بازدید کنند.

اصغر آذربايجاني با اشاره به بازدید از ستادهای مختلف نوروزی شهر اصفهان افزود: شرایط خوب این ستادها نشانگر عزم راسخ کارکنان شهرداری اصفهان، دستگاه‌های مختلف خدماتی استان، آموزش و پرورش، پلیس راهور و مشاوران املاک است تا سفری پرخاطره را برای مسافران فراهم کنند و با وجود اینکه کارکنان ستادهای اسکان در کنار خانواده‌های خود حضور ندارند با خوش‌رویی با هموطنان برخورد و آنها را راهنمایی می‌کنند.

رئیس کمیسیون بهداشت، سلامت و خدمات شورای اسلامی شهر اصفهان نيز در حاشيه بازديد از ستادهاي اسكان مسافران نوروزي اظهار کرد: خوشبختانه شرایط خوبی در ستاد اسکان شهر اصفهان حاکم است که نشانگر تعامل بالای سازمان‌های مرتبط با پذیرایی از مسافران نوروزی شهر اصفهان بوده و این تعامل خوب، میزبانی متفاوتی را رقم زده است.

غلامحسین صادقیان با اشاره به حضور بیش از 400 نیروی شهرداری به صورت مستقیم و سه هزار نفر به صورت غیرمستقیم در ستادهای هدایت مسافران نوروزی شهرداری اصفهان بيان كرد: تمام سعی این افراد این است که سفری ایمن و به یادماندنی برای هم‌وطنان رقم بخورد.

اما آنچه سبب شد تا اصفهان در نوروز امسال متفاوت‌تر از هر سال ظهور کند در تنوع و نوع برنامه‌های پیش بینی شده برای نوروز بود چنانچه برگزاری جشن‌‌های متعدد عیدانه، برپایی روزانه بیش از 40 برنامه فرهنگی و در مجموع 1200 برنامه مختلف فرهنگي در جاي جاي شهر، ایجاد بازارچه‌‌ها، اجرای بیش از 160 پروژه زیباسازی و 16 هزار متر دیوارنگاره‌های شهری، راه‌اندازی 41 کیوسک اطلاع‌رسانی و فراهم‌سازي ظرفیت 150 هزار مسافر شب‌خواب از جمله برنامه‌های شاخص ستاد هماهنگی سفر شهر اصفهان بود کهشهرداری اصفهان با همکاری نهادهای ذی‌ربط در حوزه گردشگری، شورای اسلامی شهر اصفهان و هماهنگی دستگاه‌های مربوطه بر اساس ذائقه همشهریان و رفاه حال مسافران نوروزی به منظور ایجاد نشاط و شادابی در شهر انجام داد.

این موضوع سبب شد تا ناظر ویژه وزارت کشور با اشاره به بازدید از باغ فدک اصفهان اقدامات انجام شده را مناسب ارزیابی کند و فعالیت‌های فرهنگی و ایجاد بازارچه و پیش‌بینی اتوبوس گردشگری در باغ فدک را موضوعی قابل توجه ارزیابی كند.

غلامعلی فرمانی به فضاسازی اصفهان نیز اشاره كرد و اظهار داشت: ورودی‌های شهر اصفهان هم از لحاظ فضاسازی و هم از لحاظ کمپ‌ها و ستادهای راهنمایی مسافر مناسب است.

وي ادامه داد: البته در سطح شهر نیز فضا‌سازی‌های قابل توجهی انجام شده است که می‌تواند توجه مسافران را به سمت خود جلب کند و گردشگران از آن لذت ببرند.

اما يكي از نكات حائز اهميت براي راهنمايي مسافران و گردشگران در بدو ورود به شهرها، آشنايي با مناطق اسكان و نقاط ديدني شهر است كه براي اين منظور شهرداري اصفهان با همكاري نهادهاي ‌ذي‌ربط در اسكان مسافران، 5 ستاد هدایت با طراحي و چينشي چشم‌نواز در مبادي ورودي كلانشهر اصفهان ايجاد كرد تا با استفاده از نيروهاي آموزش‌ديده و با برخوردي محترمانه مسافران را به هتل‌ها، مهمان‌سراها و ساير نقاط اسكان هدايت كنند.

هتل‌ها و مهمانسراها اولویت نخست اسکان مسافران نوروزي بود

امسال با توجه به شرایط ایمنی، بهداشتی و ... اولویت اسکان مسافران نوروزي با هتل‌ها و مهمانسراها بود و پس از تكميل ظرفيت آنها، منازل استیجاری با همکاری 100 واحد صنفی مشاوره املاک وارد شدند و در مرحله بعد نيز کلاس‌های درس مدارس آموزش و پرورش محل اسكان مسافران بود و در نهایت نیز باغ فدک برای مسافران چادرخواب در نظر گرفته شد تا محل اقامت گردشگران با مشکلی مواجه نشود.

اين اقدام مهم و مدبرانه با همكاري و همدلي تمامي بخش‌هاي ذي‌ربط همچون هتل‌داران، مهمان‌پذيران، مشاوران املاك و ستاد فرهنگيان صورت گرفت و سبب شد نظم خوبي در اسكان مسافران در شهر برقرار شود.

تورهای ارزان قیمت و استقرار اتوبوس‌های گردشگری برای رفاه حال مسافران

همچنین به منظور ارتقا خدمات به شهروندان و میهمانان نوروزی، اتوبوس‌های گردشگری، سینما، کتابخانه و شادمانه در سطح شهر اصفهان مستقر شدند تا مسافران و شهروندان اوقات فراغت خود را پربارتر از گذشته سپری کنند.

اين اقدام در كنار ثبت‌نام در چند نقطه از شهر براي حضور مسافران در تورهاي گردشگري شهر سبب شد تا مسافران براي حضور در مناطق ديدني نصف جهان با برنامه‌ريزي و تنظيم بيشتري در شهر حضور يابند، ضمن اينكه اين اقدام سبب كاهش چشمگير ترافيك و جلوگيري از ايجاد حجم بالاي خودروها در مراكز و هسته اصلي شهر شد.

همچنین در ایام نوروز تورهای گردشگری ارزان قیمت در باغ فدک برای جلوگیری از اتلاف زمان، دوری از ترافیک و استفاده حداکثری از مکان‌های دیدنی برای مسافران نوروزی در نظر گرفته شد تا علاوه بر این موارد مسافران استفاده کننده از این تورها از بلیط‌های نیم‌بها برای بازدید از اماکن تفریحی زیرمجموعه شهرداری استفاده کنند.

نوروز امسال بروز حوادث در باغ فدک به حداقل رسید

علاوه بر این موارد کمیته ایمنی و حوادث ستاد هماهنگی شهر اصفهان به منظور تامین امنیت مسافران اقدامات متعددی را انجام داد که نشان از آمادگی کامل این کمیته برای بروز حوادث احتمالی می‌داد؛ مراقبت ویژه از مجموعه باغ فدک، استقرار نیروهای خبره آتش‌نشانی در کوه صفه به منظور نظارت بر حوادث احتمالی و رسیدگی به آسیب‌دیدگان، استفاده از ابزارهای پیشرفته برای پیشگیری از حوادث و مقابله با آنها، ارائه تذکرات و راهنمایی‌های لازم در مجموعه باغ فدک برای مسافران چادرخواب و استفاده از وسایلی مانند ترموسنج‌ها برای ارزیابی وضعیت چادرها و کنترل و نظارت بر مدارس اصفهان و رفع خطر از آنها از جمله اقدامات این کمیته برای آسایش مسافران نوروزی بود.

در همين رابطه روزانه به صورت میانگین 200 تا 300 كپسول گاز از چادرهای مسافران خارج شد، و در مجموع مي‌توان گفت نوروز امسال بروز حوادث در باغ فدک به حداقل رسید و تقريبا نزديك به صفر درصد بود.

فضاي متفاوت و شاداب اصفهان در نوروز 96

اما يكي از مهم‌ترين اقداماتي كه در نوروز امسال حال و هواي شهر اصفهان را به كلي متفاوت كرد و فضايي كاملا بهاري و شاداب به شهر بخشيد، فضاسازي و زيباسازي خاص شهر با محوريت سازمان زيباسازي شهرداري اصفهان بود كه اين فعاليت‌ها بازتاب بسيار گسترده‌اي در شبكه‌هاي اجتماعي مختلف داشت و با واكنش‌هاي مثبت بسياري از مردم و مسئولان در سراسر كشور مواجه شد.

مهم‌ترين فضاسازي شهر در نوروز امسال كه با استقبال بسيار خوبي مواجه شد، نصب 300 دوچرخه گل‌آرايي شده در خيابان‌ها، چهارراه‌ها، معابر و پارك‌ها بود و در واقع تِم شهر اصفهان در نوروز دوچرخه‌هاي گل‌آرايي شده بود.

این دوچرخه‌ها با همکاری سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان گل‌آرایی شد و شهر را نونوار کرد تا بار ديگر فرهنگ دوچرخه‌سواری در اصفهان را که به شهر دوچرخه‌ها معروف است در دیدگاه مسافران و شهروندان زنده کند.

همچنين اجراي نورنماي سه بعدي روي پل خواجو نيز با استقبال بسيار خوب مسافران و همشهريان مواجه شد و هرشب حدود 10 هزار نفر براي تماشاي اين اقدام خلاقانه در اطراف پل خواجو حاضر مي‌شدند و تصاوير اين رويداد در شبكه‌هاي اجتماعي به صورت گسترده منتشر شد.

ديوارنگاره‌هاي شهري نيز اقدام ديگر شهرداري براي ايام نوروز بود كه بيش از 8 هزار و 500 متر در ارتفاع پايين توسط دانشجويان دانشگاه هنر صورت گرفت و همچنين حدود 3 هزار متر مربع نيز ديوارنگاره در ارتفاع بلند در شهر اجرا شد كه استقبال مسافران و همشهريان را به همراه داشت.

همچنين ايجاد تونل نور در خيابان بهشتي‌نژاد از ديگر پروژه‌هاي مهم براي زيباسازي شهر اصفهان بود كه فضاي بسيار جذابي را در اختيار شهروندان و همشهريان قرار داد و به ويژه در شب محلي براي عكاسي و سلفي‌ گرفتن مردم شد و تصاويرش در كانال‌ها و گروه‌ها و صفحات اينستاگرام نيز به صورت گسترده منتشر شد.

همچنين 40 نورنگاره ديدني در نقاط مختلف شهر تعبيه شد و 20 طاقچه شامل طاقچه‌های معروف به طاقچه شهدا و طاقچه‌های صنایع دستی در دیواره‌های مرتفع شهر نصب شد تا ميزباني متفاوت اصفهان بيشتر به چشم آيد.

ایجاد باغچه‌های گل در بیش از 150 نقطه پرتردد شهر

اصفهان در ايام نوروز نمايشگاهي از گل‌هاي مختلف بود و امسال هم سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان با ایجاد باغچه‌های گل در 150 نقطه پرتردد شهر فضای مفرح و مناسبی را برای شهروندان و گردشگران فراهم آورد.

از مهم‌ترين اقدامات شهرداري در اين زمينه ايجاد تراريوم‌هاي زيبا با طراحي‌هاي منحصر به فرد و ويژه بود كه در طراحي و نوع انتخاب گياهان اين تراريوم‌ها، به مسئله كم‌آبي توجه ويژه‌اي شد و گياهان كم‌آبي همچون كاكتوس در آنها مورد استفاده قرار گرفت و فضاي جالب توجهي ايجاد كرد.

گل‌آرایی‌های ویژه در مکان‌هایی مانند باغ فدک، باغ غدیر، کوه صفه و ... همچنین گل‌آرایی ویژه در میدان ورودی باغ گلدسته با نماد اصفهان شهر جهانی خلاق و اصفهان 1400 از جمله برخی این اقدامات بود.

بازدید 430 هزار نفر از امکانات تفریحی-گردشگری ناژوان

يكي از نقاط ديدني و تفرجگاهي شهر اصفهان منطقه ديدني ناژوان است كه با فعاليت شهرداري اصفهان طي سال‌هاي متمادي به ويژه در دو سال اخير امكانات و تجهيزات تفريحي فراواني در اين مجموعه اضافه شده است.

از روزهای ابتدایی فعالیت ستاد خدمات سفر شهر اصفهان تا روز 13 فروردین ماه حدود 430هزار نفر از امکانات گردشگری- تفریحی مجموعه ناژوان بازدید كرده‌اند.

در این بازه زمانی همچنین حدود یک میلیون و 400 هزار نفر گردشگر اصفهانی و مسافر نوروزی از فضای پارک جنگلی ناژوان بهره برده‌اند.

تمام مجموعه‌های گردشگری ناژوان از جمله آكواريوم بزرگ اصفهان، باغ پرندگان، باغ خزندگان، باغ موزه پروانه‌ها، شهربازی، تله سیژ و جاده سلامت در ایام نوروز مورد استقبال مسافران و شهروندان قرار گرفت.

اينجا همه بيدارند!

مجموعه قبرستان تخت فولاد با مساحت تقریبی ۷۵ هکتار در حاشیه جنوبی رودخانه زاینده‌رود اصفهان و در انتهای یکی از محورهای تاریخی شمالی جنوبی شهر واقع شده که به دلیل وسعت، کثرت مشاهیر مدفون در آن و وجود ابنیه ارزشمند تاریخی یکی از مهم‌ترین محوطه‌های تاریخی و فرهنگی ایران محسوب می‌شود.

در این راستا سالانه گردشگران زیادی از این مجموعه تاریخی و مذهبی بازدید می‌کنند بر این اساس در ایام نوروز 11 ایستگاه برای ثبت‌نام گردشگران جهت شرکت در تورهای گردشگری تخت فولاد فعال شد و در مجموع 65 هزار و 700 نفر از طریق تورهای گردشگری از مجموعه فرهنگی، مذهبی تخت فولاد بازدید کرده‌اند و به طور كلي در ایام نوروز 600هزار زائر از فضای معنوی گلستان شهدا و تخت فولاد بهره‌مند شده‌اند.

چوگان در میدان امام زنده شد

اصفهان از گذشته‌های دور مهد چوگان دنیا بوده است، همچنین میدان امام خمینی (ره) تنها زمین استاندارد چوگان دنیا است که تمام زمین‌های چوگان در جهان از روی این زمین الگوبرداری شده است.

برگزاری بازی نمادین چوگان در ایام نوروز که با همکاری و کمک شهردار اصفهان در میدان نقش جهان صورت گرفت علاوه بر معرفی این بازی ملی به میهمانان و شهروندان زیبایی‌های این میدان را دوچندان کرد.

همچنین در روز پایانی این مسابقات به پاس قدردانی از شهردار اصفهان که نقش موثری در اجرای این برنامه در میدان امام خمینی (ره) داشت هدیه ویژه‌ای به شهردار اصفهان اهدا شد.

رئیس فدراسیون چوگان کشور در خصوص هدیه ویژه فدراسیون چوگان به شهردار اصفهان بیان داشت: یکی از افرادی که در برپایی بازی نمادین چوگان در اصفهان کمک بسیاری به فدراسیون چوگان انجام داد شهردار اصفهان بود، اقدامات شهردار اصفهان باعث ایجاد انگیزه در چوگان‌بازان شد و امیدوارم با حمایت‌هاي جمالی‌نژاد بازی‌های بیشتری در اصفهان برگزار شود.

شهردار اصفهان نيز در اين مراسم گفت: زنده کردن چوگان علاوه بر تنوع بخشیدن به جاذبه‌های گردشگری اصفهان، موجب بازگشت به هویت گذشته خواهد شد.

مهدي جمالي‌نژاد با بیان اینکه شهرداری اصفهان بستر لازم برای توسعه چوگان را فراهم می‌کند، ادامه داد: این برنامه نه تنها می‌تواند به زنده کردن یکی از میراث‌های کهن ما کمک کند، بلكه می‌تواند موجب افزایش میانگین ماندگاری مسافر در شهر اصفهان، تنوع بخشیدن به جاذبه‌های گردشگری و جذابیت بیشتر اصفهان برای جهانگردان شود.

وی با اشاره به تاكيدات و نگاه ويژه رهبر انقلاب به ورزش چوگان افزود: علیرغم نگاه ارزشمند رهبر معظم انقلاب به این ورزش، متأسفانه ورزش چوگان به نام کشور دیگری ثبت شده است بنابراین تلاش داریم نوعی از این بازی که در ایران انجام می‌شود را به نام کشورمان به ثبت برسانیم.

كنترل ترافيك شهر و رضايت حداكثري همشهريان و مسافران

اما یکی از ویژگی‌های مهم شهر اصفهان در ایام نوروز با وجود حضور پرتعداد مسافران نوروزی، ترافیک تحت كنترل و روان خيابان‌هاي شهر در این ایام بود که با مدیریت صحیح صورت گرفته رضایت شهروندان و گردشگران را رقم زد.

اين مهم با در نظر گرفتن چهار رويكرد و برنامه اصلي محقق شد كه مهم‌ترين آن ساماندهي ميدان امام حسين و معابر اطراف آن بود كه كمك فراواني به كاهش ترافيك در هسته مركزي شهر كرد و پس از سال‌ها شاهد عبور و مرور روان خودروها در مسيرهاي منتهي به اين ميدان بوديم.

همكاري ويژه با نيروي انتظامي و پليس راهور نيز رويكرد ديگر شهرداري بود كه با تعاملي خوب سبب كاهش بار ترافيكي در شهر شد.

همچنين ساماندهي معابر و خيابان‌ها با حجم بالاي آسفالت‌ريزي و روكش به همراه خط‌كشي خيابان‌ها، رويكرد ديگر شهرداري بود كه تاثير به‌سزايي در كاهش ترافيك شهر داشت و عبور و مرور را براي مسافران و شهروندان آسان‌تر كرد.

ايجاد زيرساخت‌هاي حمل و نقل عمومي و استقرار تاكسي‌ها متعدد در 15 ایستگاه جاذب سفر و اتوبوس‌هاي شهري براي جا‌به‌جايي سريع و آسان مسافران نيز ديگر رويكرد شهرداري اصفهان براي كاهش ترافيك نوروزي شهر بود كه كمك زيادي به روان شدن ترافيك در ايام نوروز كرد.

اجرای ویژه برنامه‌های ورزش‌محور در شهر اصفهان

ویژه برنامه‌های عیدانه سازمان ورزش شهرداری اصفهان نیز با رویکرد فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای در ایام نوروز در مکان‌هایی مانند زورخانه علی‌قلی آقا، باغ فدک، مجموعه تخت فولاد، میدان امام علی (ع) و پارک کوهستانی صفه یکی دیگر از برنامه‌های شهرداری اصفهان بود که مسافران و شهروندان اصفهان توانستند از این برنامه‌ها استفاده کنند.

اجرا و نمايش حركات ورزشي در رشته‌هاي تكواندو و ووشو، اجراي برنامه‌هاي پهلواني و زورخانه‌اي و همچنين برگزاري بازي‌هاي رايانه‌اي از جمله اقداماتي است كه در اين ايام صورت گرفته است.

اين برنامه‌ها از دوم تا دهم فروردين در كوه صفه، ميدان امام علي (ع)، زورخانه‌هاي كوجان و علي‌قلي آقا و مجموعه تكيه شهدا با حضور پررنگ مسافران برگزار شده است.

همچنين ويژه برنامه‌هاي كوه صفه با استقبال بيش از 3هزار و 500 نفر در هر شب و برنامه‌هاي ميدان امام علي (ع) نيز با استقبال روزانه 400 بازديد‌كننده در ايام نوروز مواجه شده است.

خانواده شهدا و هنرمندان در اولويت ديدوبازديدهاي مسئولان شهري

همچنین در ایام نوروز شهردار اصفهان به همراه رئيس و اعضاي شوراي شهر فرصت را برای دید و بازدید‌های نوروزی با خانواده معظم شهدا، جانبازان و ايثارگران و همچنين هنرمندان و چهره‌های ماندگار شهر اصفهان مهیا دیدند تا از بركت شهدا در اين ايام نيز استفاده كنند و از فعالیت هنرمندان در عرصه دانش، هنر و فرهنگ تجلیل به عمل آورند.

شهردار اصفهان در این دیدارها هنرمندان اصفهان را مانند چراغی روشن دانست که راهگشای مردم و مسئولان بوده و شهر به وجود آنان افتخار می‌کند.

استفاده از ظرفيت‌هاي مختلف رسانه‌اي براي اطلاع‌رساني متفاوت

اما كميته اطلاع‌رساني ستاد خدمات سفر شهر اصفهان با تلاش شبانه‌روزي كاركنان شهرداري اصفهان به صورت 24 ساعته پاسخگوي مسافران نوروزي در اين ايام بود و در بخش‌هاي مختلف تلاش مجموعه شهرداري اصفهان را به اطلاع عموم مي‌رساند.

بر این اساس مركز ارتباطات مردمي 137 به صورت 24 ساعته پاسخگوي سوالات مسافران بوده و حدود 22 هزار نفر تا روز 13 فروردين با اين سامانه تماس گرفتند و اپراتورهاي اين مركز به دو زبان فارسي و انگليسي پاسخگوي ميهمانان داخلي و خارجي اصفهان بوده‌اند.

همچنين حضور در شبكه‌هاي اجتماعي همچون تلگرام و اينستاگرام و صفحات پرمخاطب كشوري اين برنامه‌ها، حضور در شبكه‌هاي مختلف ملي همچون مستند، خبر و همچنين زيرنويس‌هاي مختلف از بخش‌هاي و شبكه‌هاي مختلف تلويزيوني از ديگر برنامه‌هاي مهم اين كميته بوده است.

استقرار 41 كيوسك اطلاع‌رساني براي پاسخگويي حضوري به مسافران نوروزي و همچنين فضاسازي‌هاي شهر و تبليغات شهري و نصب بنرها و لمپوست‌هاي اطلاع‌رساني نيز از جمله مهم‌ترين برنامه‌هاي كميته اطلاع‌رساني براي پاسخگويي به ميهمانان و مسافران نوروزي اصفهان بوده است.

معرفي اصفهان و ظرفيت‌هاي مختلف گردشگري و تاريخي آن در ويژه برنامه‌هاي نوروزي شبكه‌هاي مختلف صدا و سيما و پخش ويژه برنامه اينجا اصفهان از شبكه اصفهان نيز در راستاي معرفي هرچه بيشتر نصف جهان به مردم كشور در اين ايام صورت گرفت.

بخش‌هاي مختلف در شهرداري اصفهان در اين ايام دست به دست هم دادند تا نوروزي متفاوت و خاطره‌انگيز براي ميهمانان نوروزي شهر رقم بزنند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار