گام نخست طرح 550 هزار هکتاری کشاورزی مقام معظم رهبری در استان خوزستان تا پایان امسال اجرایی می شود
کد خبر: ۴۰۳۲۰۵
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۴ 06 April 2017
 رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: این طرح در استان  به مرحله اجرا در آمده و تاکنون از 312 هزار هکتار اولیه طرح ، 270 هزار هکتار آن به اتمام رسیده است

کیخسرو چنگلوایی ادامه داد: در حال حاضر 70 کارگاه پیمانکاری در20شهرستان استان فعال است که پیش بینی می شود گام نخست آن تا پایان امسال افتتاح شود.

وی افزود: در سفررئیس جمهوری به استان خوزستان یک و نیم  میلیارد دلار به این طرح کشاورزی  اختصاص یافت که بیش از یک میلیارد دلار آن جذب شد و مشکل تامین آب و اعتبار گام دوم آن نیزمرتفع شد و مشکلی در این خصوص وجود ندارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان همچنین به ظرفیت دزفول در تولید محصولات کشاورزی از جمله قارچ خوراکی اشاره کرد و گفت: سالانه افزون بر شش هزار و 500 تن قارچدر استان خوزستان تولید می شود که بیش از 70 درصد این میزان در شهرستان دزفول تولید می شود.

چنگلوایی با توجه به اصلاح فرهنگ الگوی مصرف و ارزش غذایی قارچ گفت:قارچ  تولید شده در  استان نیاز شهروندان را تامین نمی کند و باید تولید قارچ خوراکی را در این استان افزایش داد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان اضافه کرد: در حال حاضر بخش خصوصی نیز از تولید قارچ استقبال کرده و کارگاه های پرورش قارچ در استان در حال افزایش است که امیدواریم سرانه مصرف قارچ نیز در شهروندانخوزستانی افزایش یابد

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار