معاون اول رييس جمهور در ديدار با آيت الله جزايري:
دولت تمام مساعي خود را براي حل مسئله آب، ايجاد شبكه هاي فاضلاب و پايداري صنعت برق در استان خوزستان را به كار خواهد بست
کد خبر: ۴۰۳۲۹۴
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۵ 06 April 2017
به گزارش بدرپرس: معاون اول رييس جمهور با اشاره به برنامه ريزي هاي گسترده دولت براي حل مشكلات كلان استان خوزستان گفت: دولت تمام مساعي خود را براي حل مسئله آب، ايجاد شبكه هاي فاضلاب و پايداري صنعت برق در استان خوزستان را به كار خواهد بست.

دكتر جهانگيري صبح امروز (پنجشنبه) در ديدار با آيت الله جزايري نماينده ولي فقيه در استان گفت: دولت در مصوبه چند روز گذشته خود پذيرفته تا منابع مالي مورد نياز اجراي طرح هاي آب و فاضلاب و برق استان را از طريق بودجه هاي داخلي يا فاينانس خارجي تامين كند.

وي با اشاره به مصوبه شوراي عالي آب راجع به صيانت از كارون گفت: در برنامه ششم ساماندهي رودخانه كارون در دستور كار قرار گرفته است تا با جلوگيري از ريختن فاضلاب هاي صنعتي و خانگي از سلامت مهمترين رودخانه كشور حفاظت شود.

دكتر جهانگيري همچنين با اشاره به موضوع ريزگردها و منشأ داخلي و خارجي آن گفت: دولت كار جهادي را به منظور مقابله با منشأ داخلي ريزگردها آغاز كرده است و براي مقابله با منشأ خارجي نيز قراردادهاي بين المللي امضاء كرده اما بايد متوجه بود كه حل مسائل خارجي زمان بر مي باشد.

وي در عين حال گفت: بايد از مردم در برابر ريزگردها حفاظت كنيم. در اين باره مصوبه اي در سال ۹۳ ابلاغ شده تا با تغيير نوع ساخت و ساز و تعويض در و پنجره ها در ادارات و خانه هاي مسكوني مانع از به خطر افتادن سلامت مردم شويم و در اين باره استانداري بايد پيگيري هاي لازم را انجام دهد.

دكتر جهانگيري با بيان اينكه براي اجراي طرح زير كشت بردن ۵۵۰ هزار هكتار از اراضي استان تلاش هاي خوبي انجام شده است گفت: تا كنون  ۲۵۰ هزار هكتار از اين طرح پيش رفته است و اميدواريم با تامين منابع لازم و تامين آب به هدف گذاري ۵۵۰ هزار هكتار دست پيدا كنيم.

معاون اول رييس جمهور افزود: منابع دولتي استان خوزستان با هيچ استان ديگري قابل مقايسه نيست و اميدواريم با برنامه ريزي صحيح اين سرمايه گذاري ها تاثير مثبتي در زندگي مردم داشته  و رضايت آنها را به دنبال داشته باشد.

وي همچنين با اشاره به عملكرد بانك هاي استان گفت: مديريت بانكها بايد با شجاعت و ريسك پذيري در برنامه هاي توسعه اي مشاركت داشته باشد و نبايد كاري كرد كه مديران متعهد و كارآمد از تصميم گيري هاي صحيح باز بمانند.

در اين ديدار آيت الله جزايري با اشاره به مسائل استان نظير ريزگردها، طرح زير كشت بردن ۵۵۰ هزار هكتار از اراضي و مسئله تامين آب خواستار اهتمام بيشتر دولت به مسائل مردم مقاوم استان خوزستان كه در طول سالهاي دفاع مقدس دچار رنج هاي مكرر شدند شد.

در اين ديدار وزير جهاد كشاورزي در گزارشي از كاشت گياهان مثمر ثمر و تخصيص آب و منابع براي زير كشت بردن ۵۵۰ هزار هكتار از اراضي منطقه در خصوص كاشت نهال براي مقابله با ريزگردها توضيحاتي ارائه كرد.

وي افزود: نهال هاي غرس شده در ۴۲ هكتار از منطقه سازگار با زيست بوم هستند و مي توانند پس از چند سال حتي بدون آبياري پابرجا مانده و مانع از بروز ريزگردها شوند.

منبع: تابناک
برچسب ها: دكتر جهانگيري
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار