رئیس شورای هماهنگی جبهه صلاحات استان اصفهان:
رئیس شورای هماهنگی جبهه اصلاحات استان اصفهان گفت: معیار انتخاب و معرفی نامزدهای مورد نظر این جبهه به مردم برای انتخابات 29 اردیبهشت، توانمندی، شایستگی، پاکدستی و اخلاقمداری داوطلبان است.
کد خبر: ۴۰۶۴۶۸
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۱ 12 April 2017
تابناک اصفهان - ' سید علی نکویی ' افزود: قرار نیست که این جبهه، افراد اصلاح طلب را به عنوان نامزد انتخابات میان دوره ای مجلس و شوراهای اسلامی شهر و روستا انتخاب و معرفی کند بلکه قرار است شایسته ها را به عنوان نامزد مورد حمایت خود به مردم معرفی کند.
وی تاکید کرد: اصلاح طلبان در هر شرایطی در انتخابات میان دوره ای مجلس در حوزه انتخابیه شهرستان اصفهان و شوراهای اسلامی شهر و روستا حضوری فعال خواهند داشت.
وی با اشاره به رد صلاحیت بسیاری از نیروهای اصلاح طلب و معتدل از سوی هیات نظارت استان اصفهان، افزود: صلاحیت برخی از این داوطلبان، در مرحله نخست انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی مورد تایید قرار گرفته بود و در انتخابات یاد شده نیز رای بالایی را به خود اختصاص دادند.
رئیس شورای هماهنگی جبهه اصلاحات استان اصفهان اضافه کرد: اما این داوطلبان برای انتخابات میان دوره ای مجلس از سوی هیات نظارت استان اصفهان رد صلاحیت شده اند و نسبت به این رای به شورای نگهبان شکایت برده اند.
وی اظهارکرد: امیدواریم شورای نگهبان در راستای تاکیدات رهبر معظم انقلاب و سایر مسئولان کشور و قوا مبنی بر فراهم کردن زمینه برگزاری انتخابات با حضور حداکثری مردم، در اینخصوص رای عادلانه ای صادر کند.
وی اظهارکرد: چنانچه شورای نگهبان، صلاحیت این داوطلبان را احراز کند از بین آنها، یک نفر بعنوان نامزد مورد حمایت جبهه اصلاحات اصفهان برای انتخابات میان دوره ای مجلس در این حوزه انتخابیه معرفی خواهد شد.
نکویی در عین حال تصریح کرد: در بین داوطلبانی که صلاحیت آنها از سوی هیات نظارت استان اصفهان احزار شده است، افراد شایسته ای با گرایش اصلاح طلبی وجود دارند که می توانند به عنوان نامزد مورد حمایت اصلاح طلبان برای انتخابات میان دوره ای مجلس در این حوزه انتخابیه معرفی شوند.
وی افزود: چنانچه شورای نگهبان درباره داوطلبان رد صلاحیت شده تجدید نظر نکند، از بین نیروهای موجود، یک نفر بعنوان نامزد مورد حمایت جبهه اصلاحات استان اصفهان انتخاب و معرفی خواهد شد.

*** اصلاح طلبان اصفهان در انتخابات شورای شهر از 13 نامزد حمایت خواهند کرد
رئیس شورای هماهنگی جبهه اصلاحات استان اصفهان گفت: دوره پنجم شورای شهر اصفهان 13 کرسی خواهد داشت که برای انتخابات آن 13 نامزد را معرفی خواهیم کرد.
نکویی افزود: در این راستا منتظریم تا هیات نظارت بر انتخابات شوراهای شهر و روستا درباره صلاحیت داوطلبان اعلام نظر کند.
وی ادامه داد: پس از احراز صلاحیت داوطلبان، 13 نفر از آنها را براساس تخصص، سابقه کار، پاکدستی و اخلاقمداری برای حمایت در انتخابات شورای شهر اصفهان معرفی خواهیم کرد.
رئیس شورای هماهنگی جبهه اصلاحات استان اصفهان اظهارکرد: تجربه سال های گذشته نشان داد که چنانچه افراد متخصص در شورای شهر نباشند، نتایج خوبی از این شورا حاصل نمی شود بنابراین باید سعی کنیم افراد شایسته را برای پنجیمن دوره انتخابات شورای اسلامی شهر اصفهان شناسایی و به مردم معرفی کنیم.
وی تصریح کرد: همه گروه های جریان سیاسی اصلاحات در استان اصفهان برای تهیه لیست واحد از داوطلبان شایسته و حمایت از آنها در انتخابات شورای شهر اصفهان به اجماع رسیده اند.
انتخابات میان دوره ای مجلس شورای اسلامی و شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان با انتخابات دوازدهمین دوره ریاست‌جمهوری ایران در 29 اردیبهشت 1396 برگزار می شود.
در انتخابات دهمین دوره مجلس در اسفند سال گذشته، شورای نگهبان، آرای فرد منتخب سوم شهر اصفهان را باطل اعلام کرد و بدین ترتیب چهار نفر از این شهرستان راهی مجلس دهم شدند و انتخاب نفر پنجم منوط به برگزاری انتخابات میان دوره ای مجلس شد.
انتخابات میان دوره ای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در استان اصفهان فقط در شهرستان اصفهان و برای انتخاب یک نماینده برگزار می شود.
استان اصفهان به همراه اقلیت مذهبی ارامنه دارای 20 نماینده در مجلس شورای اسلامی است.
تعداد اعضای اصلی شورای اسلامی کلانشهر اصفهان در دوره چهارم 21 عضو تعیین شد که طبق مصوبه مجلس، تعداد اعضای اصلی شورای شهر اصفهان در دوره پنجم 13 نفر خواهد بود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار